Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Diagnostika rané gramotnosti u dětí v předškolním věku
Seydlová, Marie ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Diplomová práce je speciálně pedagogického zaměření, zabývá se logopedickou problematikou. V teoretické části se práce věnuje intaktnímu řečovému vývoji a jazykovým schopnostem dětí, a dále rané gramotnosti a narušení komunikační schopností u dětí předškolního věku. Práce porovnává dva druhy předškolního vzdělávání. Jedním z nich je mateřská škola běžného typu a druhým je alternativní mateřská škola Montessori typu. Empirická část probíhala za pomoci testové baterie MABEL. MABEL je diagnostická baterie pro hodnocení raných gramotností a dovedností souvisejících s rozvojem gramotnosti. Byly použity testy elize a izolace hlásek, rychlé jmenování barev a obrázků, psaní jednoduchých slov a skládání hlásek. Výzkumné šetření probíhalo ve dvou mateřských školách. Respondenty byly děti předškolního věku navštěvující tyto vybrané mateřské školy. Cílem diplomové práce bylo zjistit a porovnat ranou gramotnost u dětí předškolního věku. Výsledky byly porovnávány s dosaženými normami z diagnostické baterie a ukazují, že respondenti z mateřské školy Montessori typu dosahují mírně lepších výsledků oproti respondentům z mateřské školy běžného typu. Avšak výsledky jsou zkreslené, kvůli menšímu počtu respondentů.
Informovanost veřejnosti v České republice o sluchovém postižení
Seydlová, Marie ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Tato bakalářská práce je zpracována speciálně pedagogicky. Bakalářská práce se zabývá informovaností veřejnosti České republiky o sluchovém postižení. Jejím hlavním cílem je zjistit více informací právě o této problematice. První část je teoretická a je zde popsána veškerá důležitá teorie, nutná pro lepší pochopení a orientaci v otázkách sluchových postižení. V praktické části se věnuje základům surdopedie, obsažena je i kapitola o postojích veřejnosti ke sluchovému postižení. V této části je pomocí anonymního dotazníkového šetření zkoumáno, zdali je veřejnost obeznámena se základními pojmy, jestli zná druhy sluchového znevýhodnění, nebo zda se již se sluchově postiženou osobou setkali a jak by v situaci, kdy by se na ně neslyšící osoba obrátila o pomoc, komunikovali. Dále dotazníkové šetření zkoumá, jaké postoje zaujímají respondenti ke sluchovému postižení a jestli se proti poškození sluchu chrání. Z výsledků šetření vyplynulo, že oslovení respondenti jsou poměrně informovaní o základech sluchového postižení, a osobám se sluchovým znevýhodněním by byli ochotni pomoci i přes občasný stud. Ale například, i přesto že vědí, jak si chránit svůj sluch, tak pravidla sluchové hygieny příliš nedodržují.

Viz též: podobná jména autorů
1 Seydlová, M.
1 Seydlová, Michaela
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.