Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Paměť na nonverbální materiál u pacientů s mírnou kognitivní poruchou
Sedláková, Kateřina ; Kulišťák, Petr (vedoucí práce) ; Stehlík, Luděk (oponent)
Pacienti s amnestickým typem mírné kognitivní poruchy (aMCI) bývají diagnostikováni především na základě verbálních paměťových testů. Diplomová práce se zabývá užitím nonverbálního testu Brief Visuospatial Memory Test-Revised (BVMT-R) v diagnostice mírné kognitivní poruchy (MCI). Ve výzkumné části práce jsme porovnávali výkony pacientů s klinicky určenou diagnózou MCI (N=79) v testu BVMT-R s výkonem těchto pacientů v Paměťovém testu učení (AVLT), který je ověřeným nástrojem pro rozlišení pacientů s aMCI od zdravých subjektů. Oba testy sledují podobné konstrukční paradigma, liší se v typu podnětového materiálu: BVMT-R testuje paměť na nonverbální materiál a AVLT na verbální materiál. Výsledky ukázaly středně silnou korelaci skórů celkového a oddáleného vybavení testu BVMT-R s ekvivalentními skóry testu AVLT. Při další analýze výkonů pacientů s MCI v obou testech (ve skórech celkového a oddáleného vybavení) jsme identifikovali část pacientů s MCI, kteří podle testu BVMT-R vykazují paměťové narušení, podle testu AVLT ale nikoliv. Naše zjištění naznačují příznivý diagnostický potenciál testu BVMT-R v diagnostice MCI. Klíčová slova: paměť, mírná kognitivní porucha, nonverbální paměťové testy, Brief Visuospatial Memory Test - Revised
Paměť na nonverbální materiál u pacientů s mírnou kognitivní poruchou
Sedláková, Kateřina ; Kulišťák, Petr (vedoucí práce) ; Stehlík, Luděk (oponent)
Pacienti s amnestickým typem mírné kognitivní poruchy (aMCI) bývají diagnostikováni především na základě verbálních paměťových testů. Diplomová práce se zabývá užitím nonverbálního testu Brief Visuospatial Memory Test-Revised (BVMT-R) v diagnostice mírné kognitivní poruchy (MCI). Ve výzkumné části práce jsme porovnávali výkony pacientů s klinicky určenou diagnózou MCI (N=79) v testu BVMT-R s výkonem těchto pacientů v Paměťovém testu učení (AVLT), který je ověřeným nástrojem pro rozlišení pacientů s aMCI od zdravých subjektů. Oba testy sledují podobné konstrukční paradigma, liší se v typu podnětového materiálu: BVMT-R testuje paměť na nonverbální materiál a AVLT na verbální materiál. Výsledky ukázaly středně silnou korelaci skórů celkového a oddáleného vybavení testu BVMT-R s ekvivalentními skóry testu AVLT. Při další analýze výkonů pacientů s MCI v obou testech (ve skórech celkového a oddáleného vybavení) jsme identifikovali část pacientů s MCI, kteří podle testu BVMT-R vykazují paměťové narušení, podle testu AVLT ale nikoliv. Naše zjištění naznačují příznivý diagnostický potenciál testu BVMT-R v diagnostice MCI. Klíčová slova: paměť, mírná kognitivní porucha, nonverbální paměťové testy, Brief Visuospatial Memory Test - Revised
Analýza a porovnání stavu stromů ve dvou parkových plochách v Litomyšli a Brně
Sedláková, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá zhodnocením stavu stromů pomocí metodiky vizuálního hodnocení stromů ve vybraných srovnatelných plochách a to v Litomyšli v parku u Smetanova domu a v Brně v parku Lužánky. Dále se zabývá návrhem pěstebních opatření, analýzou stavu obou stanovišť a porovnáním stavu stromů ve vybraných lokalitách v důsledku vlivu stanovištních podmínek ve dvou městech lišících se počtem obyvatel.
Individuální plánování jako nástroj pro zvyšování kvality sociální služby osobní asistence u lidí s těžkým tělesným postižením a seniorů v Praze
SEDLÁKOVÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá individuálním plánováním v sociální službě osobní asistence poskytované osobám s tělesným postižením a seniorům. Teoretická část obsahuje popis vzniku a vývoje sociální služby osobní asistence ve světě i České republice. Podrobněji pak rozpracovává standard kvality sociálních služeb číslo pět a jeho čtyři kritéria. Zároveň jsou zde zaznamenány dosavadní přístupy k individuálnímu plánování sociální služby osobní asistence pro cílovou skupinu osob s tělesným postižením a seniorů, včetně pozitiv a negativ, které systém individuálního plánování poskytovatelům sociální služby osobní asistence a jejím uživatelům přináší. V práci byly stanoveny dva cíle. Prvním bylo zjistit význam individuálního plánování pro uživatele sociální služby osobní asistence. Druhým zjistit přínos individuálního plánování organizacím, které poskytují sociální službu osobní asistence lidem s těžkým tělesným postižením a seniorům z hlediska zefektivnění práce jejich zaměstnanců. Ke zjištění výsledků byl použit kvalitativní výzkum, přičemž základní metodou pro sběr dat byly polostrukturované rozhovory. Respondenti byli vybíráni metodou záměrného účelového výběru podle předem stanovených kritérií. Z výsledků vyplynulo, že uživatelé nepociťují zásadní změnu v poskytování osobní asistence před a po zavedení systému individuálního plánování v organizaci. Uživatelé nejvíce oceňovali dobrou přípravu osobních asistentů ještě před zahájením poskytování služby. Tento údaj jednoznačně vyzdvihovali jako pozitivum po zavedení individuálního plánování. Závěrem lze říci, že za jediné negativum individuálního plánování pracovníci považovali větší administrativní zátěž, se kterou se však dle jejich tvrzení dokázali vyrovnat. Za velký přínos naopak obě skupiny dotazovaných označovaly větší připravenost pracovníků v sociálních službách ? osobních asistentů při poskytování sociální služby.
Financování a plnění rozpočtu územních samosprávných celků v konkrétních podmínkách města Klatovy
Sedláková, Kateřina ; Nováková, Štěpánka (vedoucí práce) ; Takáčová, Hana (oponent)
Diplomová práce charakterizuje obce a vymezuje jejich právní postavení, působnost (a to jak přenesenou tak i samostatnou) a orgány obce. Pojednává také o možných příjmech a výdajích obecních rozpočtů. Druhá část této diplomové práce je zaměřena na příjmy a výdaje města Klatov a jejich plnění v letech 2006 až 2009.
Vzdělávání dítěte s autismem a děskou mozkovou obrnou v Mateřské škole, Horáčkova v Praze.
SEDLÁKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část obsahuje vymezení syndromu autismus a jeho specifické projevy u předškolních dětí s touto diagnózou. V rámci této části práce je také popsáno fungování rodiny dítěte s PAS a s ním související možnosti předškolní péče o děti s PAS v České republice. Zároveň jsou zde uvedeny nejčastější metody užívané v práci s dětmi s PAS v předškolním věku, projevy problémového chování a možné přístupy k jeho řešení. Praktická část bakalářské práce se věnuje stanoveným cílům. K dosažení cílů byla použita metoda kvalitativního výzkumu, a to případová studie. V tomto výzkumu byly užity výzkumné přístupy: pozorování, obsahová analýza dat a strukturované rozhovory s rodiči, pedagogickým personálem ve třídě a osobními asistentkami chlapce. Cílovým vzorkem byl chlapec s autismem a dětskou mozkovou obrnou. Prvním cílem je praktická ukázka fungování předškolního zařízení pro děti s PAS. Konkrétně jde o popis fungování třídy pro děti s poruchami autistického spektra v Mateřské škole, Horáčkova v Praze. Je zde zachycena metoda strukturovaného učení a řešení některých typů problémového chování vyskytujícího se u dětí docházejících do této třídy. Druhým cílem byla kauzuistika chlapce s autismem a dětskou mozkovou obrnou, který dochází do třídy pro děti s poruchami autistického spektra v Mateřské škole, Horáčkova v Praze. Tento cíl se zabývá problematikou zařazování dítěte s vícečetným druhem postižení do institucí speciálně pedagogické péče a ukazuje praktické možnosti všestranného rozvíjejí dítěte s vícečetným postižením, zároveň jsou zde popsána různá úskalí v rámci péče o dítě s vícečetným postižením. Tato kapitola obsahuje i hledání možností pro další pokračování vzdělávání dítěte.
Financování a plnění rozpočtu územních samosprávných celků v konkrétních podmínkách města Plánice
Sedláková, Kateřina ; Nováková, Štěpánka (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o problematice financování a plnění rozpočtu územních samosprávných celků v České republice. Teoretická část je zaměřena na právní vymezení obce, její působnost a orgány. Důraz je kladen zejména na rozpočtové příjmy a výdaje a rozpočtový proces. Praktická část je zaměřena na aplikaci teoretických poznatků na konkrétní podmínky města Plánice. Po krátkém přiblížení tohoto města jsou podrobně analyzovány rozpočtové příjmy a výdaje v letech 2005 a 2006. A poté následuje závěrečné zhodnocení plnění rozpočtu v těchto letech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
10 SEDLÁKOVÁ, Kateřina
14 SEDLÁKOVÁ, Klára
4 SEDLÁKOVÁ, Kristýna
14 Sedláková, Klára
4 Sedláková, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.