Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tři jeskyně
Hnilička, Jan ; VOSTÁREK, Karel (vedoucí práce) ; SCHWARZOVÁ, Kateřina (oponent)
Pro svoji práci jsem si vybral proces tvorby inscenace na základě knihy Pera Olova Enquista Tři jeskyně ve Studiu Divadla Dagmar v Karlových Varech. Vnímal jsem tento projekt jako možnost stmelit nově vytvořenou skupinu rozdílného věku i zkušeností a poskytnout jí možnosti se skrze divadelní práci rozvíjet. Zároveň bylo mým záměrem vytvořit jednoduchou a sdělnou inscenaci za pomoci prostředků loutkového divadla. Ve své práci popisuji celý proces vzniku inscenace od výchozích podmínek, přes plány a vize, až po samotné zkoušení a reflexi výsledného jevištního tvaru.
Analýza výdajů na státní politiku zaměstnanosti v Jihočeském kraji v letech 2006 až 2016
Schwarzová, Kateřina ; Štípek, Vladimír (vedoucí práce) ; Vebrová, Ludmila (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zhodnocení státní politiky zaměstnanosti v Jihočeském kraji, a to zejména výdajů na aktivní politiku zaměstnanosti v letech 2006-2016. Práce ukazuje, zda jsou nástroje aktivní politiky zaměstnanosti účinné a porovnává je s vývojem nezaměstnanosti v tomto kraji. V posledních letech výdaje na aktivní část politiky rostou a práce poukazuje na možné příčiny. Práce se v teoretické části nejprve věnuje popisu státní politiky zaměstnanosti v České republice, nezaměstnanosti a poté charakteristice Jihočeského kraje. V praktické části je hodnocení výdajů na státní politiku zaměstnanosti s nezaměstnaností v Jihočeském kraji ve zvoleném období. V rámci výše podpořených osob se ekonomicky nejefektivnějším mezi všemi nástroji jeví rekvalifikace. U rekvalifikací ale není jisté uplatnění uchazeče na trhu práce, především v období hospodářské krize. V závěru práce je uveden výpočet nákladů na jednoho nezaměstnaného v kraji. Hlavním přínosem je vyhodnocení, kolik se vynaložilo finančních prostředků do jednotlivých nástrojů aktivní politiky zaměstnanosti a kolika osobám to pomohlo.
Analýza a komparace dramatizací Žabákových dobrodružství
Šteidlová, Kateřina ; MACHKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; SCHWARZOVÁ, Kateřina (oponent)
Tématem diplomové práce je analýza a komparace dramatizací knihy Kennetha Grahama Žabákova dobrodružství, která patří do zlatého fondu britské literatury pro děti. Zabývám se otázkou, do jaké míry dramatizace odpovídají předloze, zda se od ní odklání, z jakého důvodu a co tento odklon způsobuje. Pracuji v ní se čtyřmi dramatizacemi – divadelní hrou Alana Alexandra Milneho Toad of Toad Hall, inscenací Divadla Alfa Žabákova dobrodružství, krátkým animovaným filmem z dílny Walta Disneyho The Adventures of Ichabod and Mr. Toad a celovečerním hraným filmem Terryho Jonese Žabákova dobrodružství. V diplomové práci analyzuji nejprve knižní předlohu a následně její dramatizace z hlediska tématu a žánru, postav, prostředí, kompozice a výrazových prostředků. Následně porovnávám jednotlivé dramatizace vzhledem k použitým transformačním postupům – selekci, kondenzaci, substituci, amplifikaci, kompozičním a jazykovým operacím. V závěrečné kapitole shrnuji získané poznatky.
Informace o internetu a možnostech jeho využití ve volném čase zveřejněné v Lidových novinách v letech 2003 - 2011
SCHWARZOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá tím, jaké se v Lidových novinách mezi roky 2003 až 2011 nachází texty, které nám předkládají informace o internetu využitelné ve volném čase. Jednotlivé vybrané texty jsou následně tříděny podle tří kritérií. Nejprve jsou řazeny dle tématu, o kterém píší, následně dle rubriky, ve které se v textu nachází a na závěr jsou zmíněny žurnalistické žánry, kterými jsou nejčastěji texty psány a jejich stručný popis. Všem dělením předchází objasnění problematiky volného času, která je pro tuto práci podstatná a dále pak vztah médií a volného času. Naznačeny zde jsou také funkce médií, ale i volného času. Graficky zde jsou také znázorněny nejčastější aktivity ve volném čase.
Význam pojmu motivace a manipulace v pedagogické praxi
SCHWARZOVÁ, Kateřina
V úvodu práce jsou objasněny dva základní pojmy - motivace a manipulace. Oba jsou dále porovnávány vzhledem k jejich působení na člověka. Jsou uvedeny jednotlivé druhy motivace a manipulace na základě kritérií, u manipulace je tato část práce doplněna typologií manipulátorů. Další pasáž této bakalářské práce se věnuje objasnění nejdůležitějších teorií obou těchto působících přístupů a podrobněji porovnává názory různých autorů. V závěru je pak nastíněno možné využití motivace i manipulace ve výchově i vzdělávání, a to jak ze strany učitele, tak i žáka. V této části práce autorka představuje i strategie a praktické techniky motivace a manipulace.

Viz též: podobná jména autorů
3 SCHWARZOVÁ, Kateřina
4 Schwarzová, Klára
10 Schwarzová, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.