Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Evaluace projektu prevence kyberšikany DigiStories
Rumlová, Štěpánka ; Slussareff, Michaela (vedoucí práce) ; Schubertová, Karolína (oponent)
Název práce: Evaluace projektu prevence kyberšikany DigiStories Klíčová slova: Digitální technologie, DigiStories, děti, základní škola, kyberšikana, kyberstalking, kybergrooming, sexting, prevence. Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá projektem prevence kyberšikany DigiStories. Teoretická část je rozdělena do deseti kapitol, ve kterých autorka postupně představila definici kyberšikany, vztek mezi tradiční šikanou a kyberšikanou. V dalších kapitolách představila znaky a prostředky kyberšikany, její druhy a aktéry celého problému. Následně autorka rozebrala epidemiologická data kyberšikany možnosti jejího řešení. Několik dalších projektů prevence a možnosti jejich evaluací. Projekt DigiStories byl na vybraných školách hodnocen prostřednictvím dotazníkového šetření. Tyto evaluace byly následně autorkou vyhodnoceny v praktické části. Cílem práce bylo představit a prezentovat koncepci projektu prevence kyberšikany DigiStories a stanovit jeho úspěšnost na školách u dětí věku druhého stupně základní školy.
Formování identity v dospívání v kontextu užívání sociálních sítí
Schubertová, Karolína ; Mudrák, Jiří (vedoucí práce) ; Urban, Kamila (oponent)
Popularita sociálních sítí a počet jejich uživatelů neustále stoupá, a to zejména mezi dospívajícími. Dnešní děti a dospívající často patří mezi ty, kteří si již ani nepamatují svět bez internetu a chytrých telefonů. Tato skutečnost významně zasahuje do jejich vývoje, zejména v období dospívání a adolescence. V období dospívání, zejména v rámci adolescence, je hlavním vývojovým úkolem dosažení identity. Tento proces probíhá prostřednictvím experimentů se sebeprezentací a získáváním zpětné vazby od okolí, stejně jako socializací s vrstevníky. Pro všechny tyto procesy je prostředí sociálních sítí velmi plodné. Cílem mé práce je proto najít odpověď na otázky týkající se role sociálních sítích v procesu tvorby identity. Pro dosažení cíle práce jsem si zvolila konceptualizaci identity a jejích statusů v pojetí Jamese Marcii, a chování na sociálních sítích zkoumala pomocí procesu sebe-prezentace a jejích souvislostí s dosaženými statusy identity. V literárně přehledové části se zaměřuji na komplexní pojem identity a jeho možné definice, a dále na klíčové vývojové úkoly se zaměřením na vývoj identity a její prediktory. Dále se zabývám sociálními sítěmi z hlediska jejich definice, aktuální oblíbenosti mezi dospívajícími a charakteristikami nejvyužívanějších sítí. Poslední kapitola je věnována tématu vztahu...
Psychologové v médiích a jejich vnímání publikem
Schubertová, Karolína ; Kasík, Pavel (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
čj Bakalářská práce Psychologové v médiích a jejich vnímání publikem se zabývá tématem popularity oboru psychologie, publikací online i tištěných článků s psychologickými tématy, komentáři psychologů a vnímání těchto textů publikem. Dále popisuje, jak by mělo vypadat novinářské informování o psychologických tématech, aby se minimalizovalo zkreslení či sdílení nepravdivých informací. Zabývá se také způsoby prezentace psychologie, její popularizací a úskalími, která v rámci ní vznikají. V teoretické části je představeno vědecké pozadí psychologie, výzkumné metody, které užívá, možné důvody výskytu tématu psychologie v médiích a nelehký vztah psychologů a novinářů, kteří mají často odlišné hodnoty a cíle. Dále jsou zde popsány různé role, které má psycholog v rámci mediální prezentace sebe a svého oboru, a úskalí psychologické popularizace. Praktická část práce se zabývá obsahovou analýzou online i tištěných článků s psychologickými tématy a komentářů psychologů k tématům. Dále se praktická část zabývá percepcí článků s psychologickými tématy. Prostřednictvím behaviorálního experimentu je zkoumáno, zda pro čtenáře hraje z hlediska důvěryhodnosti textu roli to, jestli článek odkazuje na vědecké studie a data nebo pouze na zkušenost a přesvědčení. Zkoumáno je také, zda hraje v rámci percepce...
Účinné přesvědčovací techniky a faktory využívané propagandistickými a dezinformačními zdroji
Schubertová, Karolína ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Sněhotová, Jiřina (oponent)
V dnešní době se téma přesvědčování stává aktuálním v souvislosti s neustálým tokem informací, ze kterých je těžké vybrat ty pravdivé. Každý z nás poznává svět prostřednictvím jistých vzorců selektivního vnímání, které nám umožňují vidět svět na základě našich přesvědčení. Cílem mé práce je proto najít odpověď na některé otázky ohledně využívání persvaze v propagandistických a dezinformačních médiích a poskytnout přehled pro základní orientaci v této problematice. Například jaké jsou dnes způsoby, kterými se nám mocní snaží dostat do hlavy a co v jejich působení hraje klíčovou roli. Odpovědi na ně je třeba znát, abychom se dokázali pohybovat ve světě, kde se začíná "lež" označovat pojmem "alternativní pravda". Při psaní práce jsem čerpala z odborných publikací, článků a výzkumných studií. V literárně přehledové části se zaměřuji na úvod do problematiky, význam mé práce a definuji klíčové pojmy mé práce. Dále se zabývám procesem změny postoje, jeho modely a faktory intervenujícími v procesu přesvědčování na straně zdroje, zprávy i příjemce. Posledním tématem je propaganda a dezinformace a techniky, které užívá, a to i v prostředí internetu a nových médií. Návrh výzkumného projektu bude mít kvantitativní design. Navrhuji v něm českou verzi replikace korelačního výzkumu provedené Pennycookem a Randem...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.