Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Filosofie výchovy v díle Jana Amose Komenského
Strejc, Pavel ; Schifferová, Věra (vedoucí práce) ; Palouš, Radim (oponent)
Tématem práce je velmi závažné téma Komenského filosofie výchovy. V práci je přihlédnuto nejen k historickým kořenům Komenského idejí, ale i k významu jeho myšlenek pro současnou dobu. Práce se opírá především o tématicky relevantní pramennou literaturu. Je vypracována i na základě novější sekundární literatury. Práce sleduje Komenského filosofickou linii pansofia - pampaedia - panorthosia. Ukazuje neodmyslitelnou propojenost Komenského filosofie a pedagogiky.
Interpretation of Comenius by Jan Patočka in the context of his philosophy of history
Schifferová, Věra
Patočka´s interest in Comenius was motivated by his interest in the philosophy of history. The chapter demonstrates Patočka´s concern with Comenius which resultated from Patočka´s focus on the turn from the Christian man to the man without Christiantiy as well as from his interest in the crisis of the modern man. For Patočka, the spiritual transformation, which is the main of civilisation difficulties of the modern humanity lies in replacing one´s “open soul” with a soul that´s “closed”. Patočka approaches Comenius as a thinker who´s difference from the main ideational trend of the modern age might be enormously inspirational in searching for a new spiritual path, whithout which our current humanity has no chance of leading itself out of the crisis that was brought on it by scinetific and technical civilisation; attention is drawn to the issue “pedagogy of the turn” towards the openness in the Post-European period.
Filosofie výchovy v díle Jana Amose Komenského
Strejc, Pavel ; Palouš, Radim (oponent) ; Schifferová, Věra (vedoucí práce)
Tématem práce je velmi závažné téma Komenského filosofie výchovy. V práci je přihlédnuto nejen k historickým kořenům Komenského idejí, ale i k významu jeho myšlenek pro současnou dobu. Práce se opírá především o tématicky relevantní pramennou literaturu. Je vypracována i na základě novější sekundární literatury. Práce sleduje Komenského filosofickou linii pansofia - pampaedia - panorthosia. Ukazuje neodmyslitelnou propojenost Komenského filosofie a pedagogiky.
Komeniologické studie Jana Patočky
Schifferová, Věra
Příspěvek pojednává o komeniologické koncepci Jana Patočky. Patočka ve svém více než třicetiletém komeniologickém bádání hledal odpověď na otázku, jakou pozici zaujímá Komenský v evropském myšlení. Přínos Komenského spatřoval především ve vytvoření systematické filosofie výchovy a založení systematické pedagogiky. Výchova je pro Komenského cesta k všeobecnému návratu k všeobecnému řádu a panharmonii. Komenského labyrint je podle Patočky i labyrintem dnešního lidstva. Také my dnes potřebujeme pedagogiku universální konverze, jejímž předobrazem je podle Patočky Komenského Vševýchova.
Předmluva
Schifferová, Věra ; Herrmann, T.
Předmluva ke sborníku příspěvků, proslovených na mezinárodní vědecké konferenci, konané při příležitosti dvojitého životního jubilea Jana Patočky ve Vysokém nad Jizerou.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.