Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Stanovení farmakologických vlastností potencionálních léčiv alzheimerovy choroby
Schejbalová, Kateřina ; Herink, Josef (vedoucí práce) ; Vopršalová, Marie (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra biologických a lékařských věd Kandidát: Mgr. Kateřina Schejbalová Vedoucí práce: Doc. MUDr. Josef Herink, DrSc. Konzultant: Kpt. PharmDr. Vendula Hepnarová, PhD. Název práce: Stanovení farmakokinetických vlastností potencionálních léčiv Alzheimerovy choroby Alzheimerova choroba (AD) je onemocnění, jehož příčinou jsou degenerativní změny v mozkové tkáni. Patří k chorobám, které vedou ke vzniku demence. Výskyt onemocnění stále stoupá. Bohužel, do současné doby nebyla nalezena kauzální léčba a dostupná je pouze léčba symptomatická. Je tedy nezbytné hledat nová, účinnější léčiva. Cílem této práce bylo stanovit inhibiční koncentraci a změřit antioxidační aktivitu nově syntetizovaných potencionálních léčiv AD. Bylo testováno sedm derivátů 6 - chlortakrin - tryptofanu (6-Cl-THA-Trp), sedm derivátů 7 - methoxytakrin - tryptofanu (7-MEOTA-Trp) a sedm derivátů takrin - tryptofanu (THA-Trp). Inhibiční potenciál testovaných látek byl stanoven spektrofotometricky in vitro na lidské acetylcholinesterase (AChE) a butyrylcholinesterase (BChE), Ellmanovou metodou. Antioxidační aktivita byla stanovena pomocí DPPH testu. Na základě výsledků bylo prokázáno, že na inhibiční aktivitu testovaných látek má vliv substituce takrinu (THA) v poloze 6...
Problémy implementace environmentálního vzdělávání na středních školách v Praze
Schejbalová, Kateřina ; Drhová, Zuzana (vedoucí práce) ; Mička, Pavel (oponent)
Diplomová práce zkoumá nastavení podmínek pro implementaci environmentálního vzdělávání v České republice. Na základě analýzy veřejně politických dokumentů a výzkumu způsobu realizace environmentálního vzdělávání na pražských středních školách identifikuje základní problémy implementace environmentálního vzdělávání a identifikuje klíčové prvky pro kvalitní implementaci, na které by se měla politika při zvyšování kvality environmentálního vzdělávání na školách zaměřit. Environmentální vzdělávání je považováno za základní nástroj uplatňování konceptu udržitelného rozvoje. Metodologie práce je založena na analýze primárních i sekundárních kvalitativních a kvantitativních dat. Základním teoretickým východiskem je teorie implementace. Součástí diplomové práce je výzkum způsobů realizace environmentálního vzdělávání na různých typech středních škol. Mezi jednotlivými typy škol dochází k malým rozdílům v implementaci environmentálního vzdělávání, nejvíce rozvinuté environmentální vzdělávání mají střední odborné školy s maturitními obory. Jako hlavní překážky pro efektivní implementaci environmentálního vzdělávání byly identifikovány nejasné postavení tohoto vzdělávání v rámci všeobecného vzdělávání, pasivní postoj zodpovědných orgánů na centrální úrovni, nejasně stanovené cíle na centrální i školní...
Zastoupení zdravotní tělesné výchovy v osnovách pro základní školy a její využití u cílové experimentální skupiny starších žáků Základní školy Strančice
Schejbalová, Kateřina ; Strnad, Pavel (vedoucí práce) ; Prajerová, Květa (oponent)
Název: Zastoupení zdravotní tělesné výchovy v osnovách základní školy a její využití u cílové experimentální skupiny starších žáků Základní školy Strančice. Title: Corrective physical education in primary school curricula (grades 1-9) and its implementation in a targeted experimental group of older students at the Strančice Primary School. Cíle práce: Zmapovat zastoupení zdravotní tělesné výchovy v osnovách pro základní školy. Objasnit nezbytnost pravidelného zařazení vyrovnávacích cvičebních prostředků zdravotní tělesné výchovy do hodin tělesné výchovy vzhledem ke zjištěným funkčním poruchám pohybového aparátu ve vybraném souboru. Zhodnotit efektivitu nápravných prvků vzhledem k funkčním poruchám pohybového aparátu při sledování vybraného souboru v určitém časovém harmonogramu. Metody: Vybraný soubor žákyň II stupně základní školy byl dlouhodobě sledován a testován jednoduchými testy mapujícími stav různých skupin. Testy i následné vyrovnávací cvičební prostředky zdravotní tělesné výchovy byly vybrány adekvátně k časovým a materiálním možnostem učitele tělesné výchovy základní školy. Výsledky: Výsledky jsou charakteru informačního. Zhodnocují efektivitu pravidelného zařazení nápravných prvků zdravotní tělesné výchovy do hodin tělesné výchovy ve vybraném souboru žáků vzhledem k funkčním poruchám...

Viz též: podobná jména autorů
2 Schejbalová, Klára
2 Schejbalová, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.