Žádný přesný výsledek pro Salga,, Jaroslav nebyl nalezen, zkusme místo něj použít Salga Jaroslav ...
Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Padákové záchranné systémy lehkých sportovních letadel
Šorf, Oldřich ; Salga, Jaroslav (oponent) ; Daněk, Vladimír (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Tato doktorská práce popisuje padákové záchranné systémy pro malá letadla a zaměřuje se na jejich funkčnost v krajních oblastech obálky použitelnosti, zejména v malých výškách a při malých rychlostech letu (pádu). K rozšíření obálky použitelnosti záchranného systému do této oblasti byl zkonstruován inovativní dělitelný slider kruhového padáku, který za vysokých rychlostí funguje klasickým způsobem, ovšem za nízkých rychlostí se při vytahování padáku z kontejneru vrchlíku rozdělí a neomezuje tak rychlost jeho otevření. Konstrukční řešení tohoto slideru je předmětem nové přihlášky vynálezu „Zařízení pro regulaci rychlosti otevírání padáku“, podané u Úřadu průmyslového vlastnictví v Praze, dne 14.8.2014 pod číslem PV 2014-543. Doktorská práce dále obsahuje výpočetní princip otevírání kruhového padáku a konstrukční řešení dělitelného slideru. Pro ověření funkce dělitelného slideru byl vyroben model padáku a podroben sadě shozových zkoušek. Hlavním přínosem doktorské práce je rozšíření obálky použitelnosti záchranné soustavy do oblasti jejího statisticky nejčastějšího použití, tzn. do malých výšek a malých rychlostí letu (pádu).
Parametrická tvarová optimalizace letounu z aerodynamického hlediska
Dofek, Ivan ; Salga, Jaroslav (oponent) ; Brož,, Václav (oponent) ; Fiľakovský, Karol (vedoucí práce)
Práce se zabývá využitím geometrické parametrizace pro tvarový popis některých částí letounu. Geometrická parametrizace je použita pro vytvoření parametrického modelu leteckého profilu. Tento parametrický model umožňuje lokální deformace pobrchu profilu a může být snadno aplikován pro generování geometrie křídla nebo jiných částí letoumu. Některé vlastnosti parametrického modelu byly testovány aplikací v aerodynamické optimalizaci. Dále se práce zabývá parametrickým popisem listu vrtule, jeho aerodynamickou optimalizací a hlukovou analýzou. Pro list vrtule byly vytvorěny distribuční funkce řídících parametrů, které je možné použít při aerodynamické optimalizaci listu vrtule. Geometrická parametrizace slouží pro identifikaci polohy a další vlastností zdrojů hluku.
Identifikace aerodynamických charakteristik atmosférického letadla z výsledků letových měření
Zikmund, Pavel ; Salga,, Jaroslav (oponent) ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Daněk, Vladimír (vedoucí práce)
Dizertační práce je zaměřena na téma identifikace aerodynamických charakteristik z letových měření. Tematicky práce spadá do oblasti mechaniky letu a její podoblasti letových vlastností. První, teoretická, část obsahuje charakteristiku tří identifikačních metod a to "Error equation method", "Output error method" a "Filter error method". Dále je zde uveden popis matematického modelu letounu. Stejně jako praktická část, je i teorie zaměřená na pohyb letounu se třemi stupni volnosti v rovině symetrie letounu. Závěr teoretické části je věnován simulaci letových měření s ověřením identifikačních programů. Praktická část se týká přípravy experimentu a jeho vyhodnocení. Pro měření byl vybrán letoun VUT 700 Specto a později jeho elektricky poháněná varianta VUT 700e Specto. Záznam měřených veličin na měřicí ústřednu byl rozšířen o telemetrická data z autopilota a dálkového řízení. Samotná měření pak proběhla s pomocí stabilizace letounu autopilotem při letu v rovině symetrie letounu. V rámci vyhodnocení byly srovnány výsledné odhady parametrů provedené zmíněnými identifikačními metodami s parametry získanými analytickou metodou a ze softwaru DATCOM+.
Identifikace aerodynamických charakteristik atmosférického letadla z výsledků letových měření
Zikmund, Pavel ; Salga,, Jaroslav (oponent) ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Daněk, Vladimír (vedoucí práce)
Dizertační práce je zaměřena na téma identifikace aerodynamických charakteristik z letových měření. Tematicky práce spadá do oblasti mechaniky letu a její podoblasti letových vlastností. První, teoretická, část obsahuje charakteristiku tří identifikačních metod a to "Error equation method", "Output error method" a "Filter error method". Dále je zde uveden popis matematického modelu letounu. Stejně jako praktická část, je i teorie zaměřená na pohyb letounu se třemi stupni volnosti v rovině symetrie letounu. Závěr teoretické části je věnován simulaci letových měření s ověřením identifikačních programů. Praktická část se týká přípravy experimentu a jeho vyhodnocení. Pro měření byl vybrán letoun VUT 700 Specto a později jeho elektricky poháněná varianta VUT 700e Specto. Záznam měřených veličin na měřicí ústřednu byl rozšířen o telemetrická data z autopilota a dálkového řízení. Samotná měření pak proběhla s pomocí stabilizace letounu autopilotem při letu v rovině symetrie letounu. V rámci vyhodnocení byly srovnány výsledné odhady parametrů provedené zmíněnými identifikačními metodami s parametry získanými analytickou metodou a ze softwaru DATCOM+.
Bezpečnost dopravního letounu při poškození draku teroristickým útokem
Lošťák, Miroslav ; Salga, Jaroslav (oponent) ; Kusák,, Jan (oponent) ; Petrásek, Miloslav (vedoucí práce)
Teroristické útoky znamenají dnes velké nebezpečí pro civilní dopravní letouny. V této práci jsou analyzovány možné způsoby útoků a je vybrán nejnebezpečnější. Jedná se o teroristický útok z vnějšku letounu za použití tříštivé bojové hlavice rakety. Tato bojová hlavice působí poškození draku letounu rojem střepin vzniklých při výbuchu. Je definován způsob určení zasažené plochy letounu za použití analytické geometrie. Analytickými rovnicemi jsou popsány geometrie rozptylu střepin a geometrie letounu. Následně je analyzován rozsah poškození draku střepinami. Byl proveden střelecký experiment, při kterém byl vyztužený potahový panel ostřelován jednotlivými střepinami. Vzorek pro experiment byl vyroben podle reálných konstrukcí dopravních letounů. Při tomto experimentu se zjistilo, že poškozeny jsou jen přímo zasažené prvky konstrukce. Data získaná při experimentu byla použita pro tvorbu a odladění modelu vytvořeného pro simulaci metodou konečných prvků. Tento model slouží pro výpočet poškození numericky. Dále je řešena změna únosnosti konstrukce. Je definován vliv rozsahu poškození na únosnost prvku i celé konstrukce. Důsledky poškození prvků jsou nejdříve analyzovány pomocí metody FMEA/FMECA. Tato analýza je nakonec rozšířena použitím fuzzy logiky. Při analýze pomocí fuzzy logiky se hodnotí vliv rozsahu poškození prvku a významnosti prvku na schopnost konstrukce plnit svou funkci. Jsou popsány způsoby využití postupu zde vytvořeného pro jednotlivé fáze životního cyklu letounu. Je popsáno využití při vývoji, provozu při teroristickém útoku a využitelnost pro hodnocení příčin pádu po zásahu konstrukce rojem střepin.
Využití optimalizačních metod při návrhu transsonického křídla s implementací základních konstrukčně pevnostních omezení
Doupník, Petr ; Salga, Jaroslav (oponent) ; Pátek, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Práce seznamuje s využitím optimalizačních metod při návrhu křídla malého dopravního letounu kategorie business-jet, se zahrnutím základních konstrukčně pevnostních omezení. Konkrétně v ní byly prozkoumány možnosti metody plochy odezvy. Byla prokázána efektivita metody plochy odezvy ve spojení s CFD metodami při aerodynamické optimalizaci. Základní pevnostní požadavky byly začleněny do optimalizace a byl tak řešen reálný multidisciplinární problém. Práce se také zabývá metodami vyhodnocení rozložení zatížení po rozpětí křídla. Disertační práce byla řešena v rámci evropského projektu CESAR 6. rámcového programu EU.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.