Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývoj hindské povídky. Psychologicky laděná povídka na cestě od starší k "nové"
Svobodová, Renata ; Marková, Dagmar (vedoucí práce) ; Knotková, Blanka (oponent) ; Kostič, Svetislav (oponent)
Tématem předkládané disertační práce je vývoj hindské psychologicky laděné povídky zhruba od dvacátých do šedesátých let minulého století. Při práci na zvoleném tématu jsem hindské povídkové texty rozčlenila do tří skupin. První období povídkové tvorby reprezentované Prémčandem a Sudaršanem označuji za "starší" v užším slova smyslu, třicátá a čtyřicátá léta - tvorbu Džainéndrakumára, Agjéje, Jašpála a Ráje - pojímám jako přechodné období a tvorbu mladších autorů Rákéše, Jádava, Kamléšvara,Varmy a Sáhního z padesátých a šedesátých let dvacátého století označuji ve shodě s obvyklou periodizací "nová povídka". Mezi "starší" a "novou" povídkou přirozeně nevede žádné striktní dělítko. Některé z povídek konce třicátých a čtyřicátých let vykazují v tom či onom ohledu rysy přítomné v obou skupinách. Tyto texty, které předznamenaly další vývoj, proto řadím do zvláštní skupiny a označuji je jako "povídky na cestě od starší k nové". Cílem práce je porovnání charakteristických rysů "nové povídky" (nay kahn) s povíd-kou, která jí předcházela (pre-nay kahn). Srovnání provádím na základě analýzy a interpre-tace vybraného souboru reprezentativních hindských textů pocházejících z daného období. Zkoumám, v čem se liší tematika a vypravěčské postupy povídkové tvorby starších autorů od generace spisovatelů, kteří začínali psát...
Rozložení tlaku na ploskách chodidel ve středním smýkaném oblouku alpskou a telemarkovou technikou
Svobodová, Renata ; Jindra, Matouš (vedoucí práce) ; Bačáková, Radka (oponent)
Název: Rozložení tlaku na ploskách chodidel ve středním smýkaném oblouku alpskou a telemarkovou technikou Cíle: Cílem práce je porovnat rozložení tlaku na ploskách chodidel ve středním smýkaném oblouku alpskou technikou a telemarkovou technikou. Metody: K analýze rozložení tlaku na ploskách chodidel ve sjezdovém lyžování byl využit tlakoměrný systém Pedar-X, který slouží mimo jiné k detekci plantárního tlaku (kPa) lidského chodidla. Měření rozložení tlaků na ploskách chodidel probíhal během dvou jízd v určené trati. První jízda byla telemarkovou technikou, druhá jízda alpskou technikou. U každého probanda byl zvolen k vyhodnocení a zpracování výsledků pravý i levý sjezdový oblouk, v přibližně stejném úseku trati. Výsledky: Z výsledků snímání rozložení tlaku v alpském a telemarkovém postavení vyplývají statisticky významné rozdíly v intraindividuální komparaci v rámci každé techniky. Statisticky významné rozdíly vycházejí i v interindividuální komparaci obou technik vzájemně. Klíčová slova: sjezdové lyžování, telemark, Pedar-X, rozložení tlaku
Přístupy k výuce biologie na alternativních vyšších sekundárních školách
Svobodová, Renata ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o výuce biologie na alternativních školách zajišťujících vyšší sekundární vzdělávání v České republice. Jejím cílem je popsat a výuku biologie na vybraných alternativních středních školách na základě tří případových Těmito školami jsou Gymnázium Na Zatlance s Přírodní škola a Waldorfské lyceum Praha. Strategií provedeného kvalitativního výzkumu byla vícepřípadová studie, data byla získána na základě přímého pozorování výuky, individuálních rozhovorů s učiteli, skupinových rozhovorů s žáky a analýzou dokumentů. Koncept výuky biologie na zkoumaných alternativních školách je komplexně rozebrán včetně popisu konkrétních vyučovacích jednotek. Kromě samotné výuky biologie je nalyzován ideologický základ jednotlivých škol, dále organizace výuky a hodnocení. komparace zkoumaných alternativních škol vyplývají společné rysy těchto škol, mezi patří důraz na osobnostní rozvoj žáka, netradiční organizace výuky, absence známkování, časté mimoškolní výjezdy, respektující přístup učitelů a ve výuce biologie odklon od systematiky. Přínosem této práce je nejen vhled do problematiky alternativních středních škol, které jsou málo zkoumanou oblastí českého vzdělávacího systému, ale t inspirace pro pedagogickou veřejnost.
Italská přirovnání typu "Adj-come-N" v porovnání s češtinou
SVOBODOVÁ, Renata
Tato bakalářská práce se zabývá italskými přirovnáními konkrétně vymezeného typu v komparaci s češtinou. Obsahuje teorii k danému tématu obecně a také výsledky vycházející z empirického zkoumání. Definování základů frazeologie a idiomatiky je nezbytným krokem před samotnou částí translatologickou. Budou zde přiblíženy i jednotky této lingvistické disciplíny frazém a idiom. Hlavním zaměřením této části je ale především teoretické vymezení přirovnání obecně. V práci se dále zaobíráme nejprve teoretickou analýzou již naši zadané struktury přirovnání, tedy "ADJ-come-N". Pro následnou analýzu praktickou byl do dotazníkového formuláře v korpusu ItWaC zadán dotaz, na jehož základě byly vyexcerpovány vzorky, ze kterých bylo vybráno 266 přirovnání vhodných k dalšímu zkoumání. Jejich překladové možnosti představují nejrozsáhlejší část této práce. Navrhované překlady vycházejí zejména ze Slovníku české frazeologie a idiomatiky (Svazek Přirovnání), ze specializovaného slovníku Dizionario dei modi di dire della lingua itliana a z jazykového paralelního korpusu InterCorp. Cílem této kvalifikační práce je nastínění možností pro překlad do češtiny a jejich ohodnocení z hlediska ekvivalence i stavby (respektive případných konstrukčních změn v cílovém jazyce oproti konstrukci zadané) a také zjištění míry výskytů z korpusu SYN.
Rozložení tlaku na ploskách chodidel ve středním smýkaném oblouku alpskou a telemarkovou technikou
Svobodová, Renata ; Jindra, Matouš (vedoucí práce) ; Bačáková, Radka (oponent)
Název: Rozložení tlaku na ploskách chodidel ve středním smýkaném oblouku alpskou a telemarkovou technikou Cíle: Cílem práce je porovnat rozložení tlaku na ploskách chodidel ve středním smýkaném oblouku alpskou technikou a telemarkovou technikou. Metody: K analýze rozložení tlaku na ploskách chodidel ve sjezdovém lyžování byl využit tlakoměrný systém Pedar-X, který slouží mimo jiné k detekci plantárního tlaku (kPa) lidského chodidla. Měření rozložení tlaků na ploskách chodidel probíhal během dvou jízd v určené trati. První jízda byla telemarkovou technikou, druhá jízda alpskou technikou. U každého probanda byl zvolen k vyhodnocení a zpracování výsledků pravý i levý sjezdový oblouk, v přibližně stejném úseku trati. Výsledky: Z výsledků snímání rozložení tlaku v alpském a telemarkovém postavení vyplývají statisticky významné rozdíly v intraindividuální komparaci v rámci každé techniky. Statisticky významné rozdíly vycházejí i v interindividuální komparaci obou technik vzájemně. Klíčová slova: sjezdové lyžování, telemark, Pedar-X, rozložení tlaku
Analýza techniky a metodiky běhu na lyžích zrakově postižených
Svobodová, Renata ; Hruša, Jan (vedoucí práce) ; Šafránek, Jiří (oponent)
Název: Analýza techniky a metodiky běhu na lyžích zrakově postižených. Cíl: Cílem práce je vytvořit soubor průpravných cvičení na sněhu pro nácvik klasické techniky běhu na lyžích zrakově postižených. Metody: Jedná se o empiricko-teoretickou práci, která je založená na analýze pohybu zrakově postižených při běhu na lyžích klasickou technikou. Struktura práce je vedena jako kvalitativní výzkum. Pro dosažení stanoveného cíle jsme použili pozorování, měření v terénu, foto a video dokumentaci prostřednictvím digitální kamery značky GoPro. Na základě analýzy pohybu byl každý proband z jednotlivých sledovaných cvičení ohodnocen a na základě ohodnocení mu bylo přiřazeno doporučení pro průpravná cvičení na sněhu. Výsledky: Zpracováním a následným vyhodnocením rovnovážných a koordinačních kontrolních cvičení jsme zjistili, že zrakové postižení má rozhodující vliv na rovnováhu na jedné lyži a koordinaci práce paží a dolních končetin, a z toho vyplývající technické nedostatky. Závěr: Na základě výsledků naší práce jsme navrhli doplňující průpravná rovnovážná a koordinační cvičení. Klíčová slova: zrakové postižení, klasická technika, běh na lyžích
Vývoj hindské povídky. Psychologicky laděná povídka na cestě od starší k "nové"
Svobodová, Renata ; Marková, Dagmar (vedoucí práce) ; Knotková, Blanka (oponent) ; Kostič, Svetislav (oponent)
Tématem předkládané disertační práce je vývoj hindské psychologicky laděné povídky zhruba od dvacátých do šedesátých let minulého století. Při práci na zvoleném tématu jsem hindské povídkové texty rozčlenila do tří skupin. První období povídkové tvorby reprezentované Prémčandem a Sudaršanem označuji za "starší" v užším slova smyslu, třicátá a čtyřicátá léta - tvorbu Džainéndrakumára, Agjéje, Jašpála a Ráje - pojímám jako přechodné období a tvorbu mladších autorů Rákéše, Jádava, Kamléšvara,Varmy a Sáhního z padesátých a šedesátých let dvacátého století označuji ve shodě s obvyklou periodizací "nová povídka". Mezi "starší" a "novou" povídkou přirozeně nevede žádné striktní dělítko. Některé z povídek konce třicátých a čtyřicátých let vykazují v tom či onom ohledu rysy přítomné v obou skupinách. Tyto texty, které předznamenaly další vývoj, proto řadím do zvláštní skupiny a označuji je jako "povídky na cestě od starší k nové". Cílem práce je porovnání charakteristických rysů "nové povídky" (nay kahn) s povíd-kou, která jí předcházela (pre-nay kahn). Srovnání provádím na základě analýzy a interpre-tace vybraného souboru reprezentativních hindských textů pocházejících z daného období. Zkoumám, v čem se liší tematika a vypravěčské postupy povídkové tvorby starších autorů od generace spisovatelů, kteří začínali psát...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 Svobodová, Radka
15 Svobodová, Renata
15 Svobodová, Renáta
1 Svobodová, Romana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.