Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Produkční systém divadel West End v Londýně
Příkopová, Michaela ; NEKOLNÝ, Bohumil (vedoucí práce) ; SVOBODOVÁ, Doubravka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá produkčním systém divadel v Londýně, konkrétně ve čtvrti West End. Na úvod popisuje specifické znaky Londýna jako hlavního města a kulturní metropole, dále se zaměřuje na historický kontext divadla v hlavním městě a podrobněji popisuje minulost a současnost čtvrti West End. V konkrétním pojetí pojednává o Arts Council England a jeho principech fungování, dále o financování kulturních institucí a divadel z hlediska historického i současného a také o získávání práv a licencování v divadle.
Firemní identita kulturních institucí
Rálek, Jakub ; SULŽENKO, Jiří (vedoucí práce) ; SVOBODOVÁ, Doubravka (oponent)
Tato práce zkoumá problematiku vztahu a aplikace firemní identity v kulturním prostředí. Rozebírá klíčové pojmy grafický design, firemní image, firemní kultura, firemní komunikace, firemní produkt, cílová skupina, symbol, brand, vize, mise a další. Je rozdělena do tří částí – první část obsahujícící definice, druhá část obsahující rozbor případových studií – dvou divadel (Divadla Na zábradlí a Divadla Josefa Kajetána Tyla) – a třetí část, která spojuje dvě předchozí v nastínění procesu budování vlastní identity. Poslední část se zaměřuje zejména na práci s vizuálním stylem. Práce zdůrazňuje nezbytnost a smysl profesionálního marketingového přístupu k dosažení rostoucí hodnoty značky a obecného stabilního růstu jakékoliv kulturní společnosti.
Doprovodné programy divadel
Černá, Tereza ; KAŠPAR, David (vedoucí práce) ; SVOBODOVÁ, Doubravka (oponent)
Tato práce se zabývá využitím doprovodných programů jako nástroje budování publika v divadlech a některých dalších kulturních institucích. Jejím cílem je nastínění současných podmínek pro rozvoj těchto aktivit v českém prostředí, a to jak ze strany samotných institucí, tak i z pohledu kulturně politického. Úvod této práce se věnuje vymezení pojmů klíčových pro celou problematiku doprovodných programů, především pak definici samotného doprovodného programu a jeho vztahu k programu hlavnímu. Rozsáhlý prostor je věnován strategickým dokumentům a kulturním politikám na evropské úrovni i v prostředí České republiky. Tato část je pro práci stěžejní a jsou zde nastíněna politická a legislativní východiska, která mohou být v budoucnu pro směřování kulturních institucí v této oblasti zásadní. Dále se práce zabývá zaváděním doprovodných programů do divadelní praxe v podobě práce divadelního lektora a definování cílových skupin a forem programů. V neposlední řadě je to pak také náhled na již provedené výzkumy podmínek rozvoje publika v českých kulturních institucích, které byly v minulosti realizovány. Případové studii doprovodných programům Národního divadla je věnován závěr práce. Pozornost je soustředěna především na aktivity souborů činohry a baletu, na jejich rozdílný přístup k této problematice, ale také na jejich spolupráci ve formě společné platformy ND+, která by pod svými křídly měla v budoucnu sdružovat všechny doprovodné aktivity všech souborů Národního divadla.
Řízení nezávislého orchestru na příkladu Collegia 1704
Sopková, Tamara ; SRSTKA, Jiří (vedoucí práce) ; SVOBODOVÁ, Doubravka (oponent)
Tato práce se zabývá řízením konkrétního nezávislého orchestru, Collegia 1704. Snaží se o co nejdetailnější představení organizační struktury orchestru a vysvětlení, jak je tato struktura aplikovaná v souvislosti s řízením orchestru. Cílem práce je najít a popsat model řízení orchestru jako celku, ale i jeho dílčích částí - projektů. Tento model pak popsat na konkrétních příkladech projektů z praxe orchestru. Práce je zakončena porovnáním Collegia 1704 s jiným nezávislým orchestrem na základě kritérií, které jsou stanovena u úvodu práce.
Vývoj ekonomických a autorskoprávních podmínek dramatické tvorby ve viktoriánském Londýně
Veselá, Zuzana ; SVOBODOVÁ, Doubravka (vedoucí práce) ; KYSELOVÁ, Eva (oponent)
Tato bakalářská práce mapuje ekonomické a legislativní podmínky dramatiků ve viktoriánském Londýně, tedy mezi lety 1837 a 1901. Práce se zaměřuje na vývoj a změny ve výši a formě odměňování dramatiků v divadlech West Endu i East Endu a postupný rozvoj zejména autorskoprávní ochrany ve Velké Británii. Práce dále popisuje fungování a rozsah cenzury, stejně jako možnost dramatiků své hry knižně publikovat. Práce je strukturovaná do tří částí, z nichž první se zabývá především ekonomickými otázkami, druhá právní problematikou s důrazem na copyright a cenzuru a třetí je případovou studií dramatika Oscara Wilda, na jehož příkladu ukazuji principy popsané v prvních dvou částech a postupné změny ve společenském statutu této profese. Cílem této práce je poskytnout čtenáři stručný náhled do fungování divadelní scény viktoriánského Londýna z pohledu dramatika.
Vývoj a problematika zájezdových divadel
Kusnjerová, Hana ; SVOBODOVÁ, Doubravka (vedoucí práce) ; POKORNÝ, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje Vývoji a problematice zájezdových divadel. Popisuje historicko-společenské události, které měly na kočovná a následně zájezdová divadla výrazný vliv. Zabývá se jednotlivými vybranými kočovnými soubory, jejich způsobem fungování, dramaturgií a ukončením jejich činnosti. Následuje období zestátnění divadel a direktivní řízení kulturního dění na celém území tehdejšího Československa a následná porevoluční současnost. Cílem práce je nastínění vývoje zájezdových divadel, od divadel kočovných po divadla zájezdového typu, včetně období, kdy byla tato divadla především nástrojem politickým. Společně s jejich vývojem dochází i ke změnám jejich způsobu provozování a změně postavení ve společnosti.
Financování divadel v Brně z veřejných zdrojů
Tomášová, Tereza ; NEKOLNÝ, Bohumil (vedoucí práce) ; SVOBODOVÁ, Doubravka (oponent)
Bakalářská práce Financování divadel v Brně z veřejných zdrojů si klade za cíl zmapovat finanční zázemí brněnské divadelní scény na podkladech informací získaných ze závěrečných účtů Ministerstva kultury České republiky, Jihomoravského kraje a Magistrátu města Brna. Dalším zdrojem jsou informace z výročních zpráv vybraných divadelních institucí. První část se věnuje mapování kulturní politiky a politického zázemí zdrojů veřejného financování v souvislosti s podmínkami pro přidělování finančních příspěvků. V druhé části jsou získané informace pro názornost prezentovány na výběru konkrétních divadel a porovnávány s výkonovými ukazateli.
Noc divadel
Brátka, Daniel ; SVOBODOVÁ, Doubravka (vedoucí práce) ; PROKOP, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce charakterizuje dosavadní vývoj české obdoby projektu European Theatre Night. Mezinárodní projekt vznikl v roce 2010 na základě iniciativy chorvatských divadel, která národní formát akce pořádala o dva roky dříve. Divadla v České republice se projektu účastní od roku 2013 a organizuje jej Institut umění - Divadelní ústav. Práce charakterizuje způsob organizace české Noci divadel, její hlavní rysy, konfrontuje ji s obdobnými projekty - Muzejní nocí, Nocí kostelů. Definuje využitelnost projektu pro jednotlivá divadla, potažmo reálné přínosy, které pro jednotlivé instituce projekt má. Shrnuje důležité pozitivní a negativní faktory, které organizace projektu v České republice nese a s kterými byli organizátoři i účastníci během prvních dvou let jeho trvání konfrontováni.
Přenosy NT LIVE
Klouzalová, Pavla ; JEŽEK, Vlastimil (vedoucí práce) ; SVOBODOVÁ, Doubravka (oponent)
V bakalářské práci se věnuji projektu pořádanému londýnským National Theatre. Jde o projekt, kdy jsou do kin po celém světě přenášena divadelní představení z National Theatre a několika dalších vybraných divadelních společností. Tématem této práce je nejen popis fungování projektu z britské strany, ale obdobně i produkční zajištění v Čechách se zaměřením na práci s divákem. Klíčovou je pro mne otázka motivace účastnit se tohoto projektu, a to na všech úrovních - nejen motivace uspořádat takovýto projekt (National Theatre), šířit ho (distributorská společnost Aerofilms) a vysílat (kino Aero), ale také motivace diváka přijmout a stát se součásti projektu.
Současný systém subvencování divadla ve Francii
Hořejší, Anna ; SVOBODOVÁ, Doubravka (vedoucí práce) ; NEKOLNÝ, Bohumil (oponent)
Tato práce se zevrubně zabývá současnou podobou francouzské divadelní sítě, zejména jejím financováním a ukotvením v kulturní politice francouzského státu. Komplexně popisuje typy divadelních institucí a způsob jejich fungování. Největší část práce je pak věnována typům subvencí, způsobu jejich rozdělování a kritériím pro jejich získání. Práce zároveň zběžně mapuje proces divadelní decentralizace ve Francii a jeho důsledky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
12 SVOBODOVÁ, Dana
12 SVOBODOVÁ, Denisa
7 SVOBODOVÁ, Dominika
14 Svobodová, Dagmar
2 Svobodová, Dagmar,
12 Svobodová, Dana
12 Svobodová, Denisa
1 Svobodová, Dita
7 Svobodová, Dominika
1 Svobodová, Dora
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.