|
Obraz viděný dotykem.
Kořenková, Silvie ; STECKER, Martin (vedoucí práce) ; Hucková, Barbara (oponent)
Magisterská diplomová práce zastupuje téma "Obraz viděný dotykem." s podnázvem "Umění pro nevidomé se zaměřením na fotografii." Definuji umění pro nevidomé a jeho historii se zaměřením převážně na současné působení v umění a jeho vnímání. Mým zájmem je převod umění pro nevidomé a jejo úskalí. Zabývám se otázkou převodu fotografie pro nevidomé a jejích technických parametrů. Zaměřuji se na tvorbu autorů, a jaký mají přínos pro nevidomé umění. Kladu si za cíl zjistit, zda jako fotografka mohu uspět s fotografií pro nevidomé. Je fotografie, která není viděna zrakem ale hmatem, stále fotografie - tedy obrazové médium?
|
| |
|
Beskydy ve fotografickém díle regionální ch umělců do r. 1948
Klepáčová, Veronika ; BÁRTA, Jaroslav (vedoucí práce) ; STECKER, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vybranými umělci, kteří v minulosti fotografovali beskydskou krajinu a život v ní, a to do roku 1948. Základ této práce tvoří vyhledávání a sběr informací a jejich následné zpracování. Jsou srovnávány životní postoje a fotografická díla těchto regionálních umělců. Práce je doprovázena fotografickými ukázkami z díla autorů. Zamyšlení patří také proměnám beskydské krajiny v průběhu času a s tím související vztah člověka ke krajině. Vzhledem k tomu, že se ráz krajiny neustále mění, je tato práce také dokladem toho, jak velkou dokumentační hodnotu má fotografie. Je to obraz nesoucí poselství pro další generace.
|
| |
|
Charakteristika a srovnání základních principů, technologií a užití fotografických čipů
Pelech, Lukáš ; Stecker, Martin (vedoucí práce) ; Petera, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá zmapováním, vysvětlením a srovnáním digitálních technologií užívaných ve fotografii. Vyjímečnost a ojedinělost mé práce spočívá především v netradičním přístupu k dané problematice. Většina porovnání takovýchto technologií je založena na číslech srozumitelných pouze matematikům, ale ne fotografům. Tato práce si klade za úkol vysvětlit otázky spojené s digitálními čipy na praktických ukázkách a porovnat technologie nejen podle technických parametrů, ale předevšim dle vizuálních ukázek.
Cílem této bakalářské práce je zmapovat současný trh s digitální technikou, popis a vysvětlení základních typů senzorů, porovnání technických a vizuálních kvalit. Tato práce by neměla zatěžovat čtenáře množstvím nesmysluplných dat (které jsou dohledatelné v technických specifikacích), ale měla by sloužit jako ?průvodce? světem současné digitální fotografie z pohledu čistě uživatelského a měla by být srozumitelná každému profesionálnímu fotografovi nebo studentovi vysoké fotografické školy.
|