Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Osobnost Miloslava Kabeláče a jeho sonatina pro hoboj a klavír
Trnčíková, Barbora ; SEQUARDTOVÁ, Liběna (vedoucí práce) ; MIHULE, Jiří (oponent)
Tato práce se zabývá životem a dílem českého hudebního skladatele 20. století Miloslava Kabeláče se zaměřením na jeho Sonatinu pro hoboj a klavír op. 24. Snahou je zde přiblížit nelehký životní osud významného českého symfonika, jehož hudba byla „umlčována“ jak za II. Světové války, tak za socialistického režimu. Rozbor Sonatiny pro hoboj a klavír má pomoci dílo dostat do širšího povědomí a pomoci dalším interpretům k jejímu zevrubnějšímu pochopení a nastudování.
Původní skladby pro hoboj a kytaru se zaměřením na dílo Napoleona Costeho
Klárová, Magdaléna ; SEQUARDTOVÁ, Liběna (vedoucí práce) ; BROŽKOVÁ, Jana (oponent)
Abstrakt Bakalářská práce představuje výběr skladeb originálně napsaných pro hoboj a kytaru v období od poloviny 19. století do druhé dekády 21. století. Formou rešerše seznamuje s životem a dílem osmi skladatelů. Jsou to Napoleon Coste, Ferdinand Rebay, Karl Pilss, Barna Kováts, Bruno Bartolozzi, Tom Eastwood, Toru Takemitsu a Peter Dayton. Dále se práce zaměřuje se na motivaci, která autory vedla k napsání díla pro hoboj a kytaru. Zkoumá souvislosti vzniku a hledá konkrétního hobojistu/konkrétní hobojistku či kytaristu/kytaristku, kterým mohla být skladba věnována.
Komorní tvorba Bohuslava Martinů
Otradovská, Eva ; BROŽKOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; SEQUARDTOVÁ, Liběna (oponent)
Komorní tvorba Bohuslava Martinů je jedna z významných kapitol ve skladatelově životě, která patří mezi obsáhlou část jeho tvorby. Cílem této práce je popsat jednotlivá období tohoto skladatele se zaměřením na jeho komorní díla. Charakteristika těchto děl se odvíjí od různých životních etap a dalších okolností, které silně ovlivnily život tohoto skladatele. Zatímco ve svém dětství začínal komponovat spíše drobnější skladby, tak již ve studentských letech mu jeho tvorba umožnila získat stipendium v Paříži a studovat pod vedením významného skladatele A. Roussela. Situace během druhé světové války ho však donutila emigrovat do Ameriky. Tam skládá svá nejdůležitější díla a po válce se vrací zpět do Evropy.
Nové trendy a možnosti ve výrobě hobojových strojků
Chudá, Dorothea ; BROŽKOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; SEQUARDTOVÁ, Liběna (oponent)
V následující práci jsou podrobně popsány způsoby pěstování, vlastnosti a nejznámější výrobci hobojového dřeva. Jednu podkapitolu tvoří pojednání o tom, jak dřevo vybírat a zpracovávat. Na to navazuje kapitola o třech největších výrobcích hobojového příslušenství - nejprve životopisy, následně stroje. Ty jsou rozděleny do tří skupin - stroje pro hrubé zpracování, jemné zpracování a měření vlastností dřeva. V poslední části práce je popsána stavba strojku, druhy výřezů a praktické otázky a odpovědi typu – „Co dělat když…?“ Práce je zakončena krátkým zamyšlením autorky nad výhodami a nevýhodami nastupujícího fenoménu plastového strojku.
Filharmonie Bohuslava Martinů - historie a současnost
Dedičová, Monika ; SEQUARDTOVÁ, Liběna (vedoucí práce) ; BROŽKOVÁ, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vznikem a vývojem Filharmonie Bohuslava Martinů, která v současné době patří k nejvýznamnějším orchestrům v České republice. Obsahuje také informace o městě Zlín - o jeho historii, současnosti a o vývoji hudebního života města.
Hobojová tvorba českých skladatelů v 18. století
Vávrová, Jarmila ; BROŽKOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; SEQUARDTOVÁ, Liběna (oponent)
Tato práce se zabývá hobojovou tvorbou českých skladatelů 18. století. Jejím cílem je uvést skladatele i jejich díla do širšího povědomí, neboť mnohá byla zapomenuta. Zaměřila jsem se na hobojové koncerty, sonáty, kvartety a okrajově komorní skladby napsané pro hoboj či jeho příbuzné nástroje. K tomu jsem využila všechny dostupné prostředky: literaturu, internet, nahrávky a notové materiály. Práce zahrnuje také rozbor Koncertu Es dur pro anglický roh a orchestr, který byl inspirací k napsání této práce. Nelze se obejít bez nástinu doby a politické situace, neboť její vliv na tehdejší hudebníky byl často velmi významný. Řeší též otázku jejich časté emigrace do zahraničí i to, proč byli čeští skladatelé takovým přínosem pro vývoj evropského raného klasicismu. Vytkla jsem si za cíl vytvořit nejen přehled o hobojové tvorbě těchto autorů, ale stručnými životopisy zobrazit i jejich osobnosti. Při studiu materiálů jsem postupně dospěla k poznání, že mnohá díla jsou skutečně velmi hodnotná a – dle mého názoru – neprávem opomíjená.
Benjamin Britten Šest metamorfóz podle Ovidia pro sólový hoboj
Dedičová, Monika ; SEQUARDTOVÁ, Liběna (vedoucí práce) ; BROŽKOVÁ, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá osobností anglického hudebního skladatele Benjamina Brittena a je zaměřena především na jeho skladbu Šest metamorfóz podle Ovidia pro hoboj sólo op. 49. Obsahuje také informace o životě a díle Publia Ovidia Naso. Součástí práce je interpretační rozbor skladby.
Hoboj - historie a vývoj nástroje
Kopicová, Jana ; BROŽKOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; SEQUARDTOVÁ, Liběna (oponent)
Diplomová práce s názvem: Hoboj – historie a vývoj nástroje se zabývá postupným rozvojem dvouplátkových dechových nástrojů od pravěku až po současnost. Měla by být přínosem pro hráče na dřevěné dechové nástroje, zejména pro hobojisty. Práce je rozdělena do čtrnácti kapitol, v první kapitole je stručně popsána historie nejstarších dvouplátkových nástrojů, další kapitola se zabývá popisem šalmají, které byly předchůdci hobojů. Třetí kapitola pojednává o nejdůležitější části hoboje a tj. strojku, popisuje jeho vznik a postupný vývoj. Čtvrtá a pátá část práce představuje historii vzniku a vývoje barokního hoboje a strojku. V šesté kapitole se nachází jeden z příbuzných nástrojů hoboje a to anglický roh. V další části, již sedmé je zmínka o oboe da caccia, osmá kapitola práce se zabývá popisem vývoje hoboje v 18. století a další kapitola jmenuje nejslavnější hobojisty 17. a 18. století. V kapitole číslo deset najdeme podrobný popis hoboje d´amoure a hned v další části vyjmenovanou stěžejní literaturu pro tento nástroj. Ve dvanácté kapitole je popsán rozvoj hoboje v 18. století a jsou zde představeni nejvýznamnější hráči té doby, poté v kapitole číslo třináct najdeme informace o tom, jak vypadal hoboj v 19. století a v poslední kapitole s číslem čtrnáct je podrobně popsána současná podoba hoboje s aktuální světovou nabídkou nástrojů u prodejců.
Klement Slavický a jeho Suita pro hoboj a klavír
Bílá, Denisa ; BROŽKOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; SEQUARDTOVÁ, Liběna (oponent)
Tato práce se zabývá životem a dílem českého hudebního skladatele 20. století Klementa Slavického se zaměřením na jeho Suitu pro hoboj a klavír. Snahou je zde přiblížit osudy perzekuovaného skladatele, jehož skladby se i přes nevůli politického režimu dokázaly prosadit v zahraničí a o jehož životě i díle je toho málo k nalezení. Rozbor Suity pro hoboj a klavír má pomoci dalším interpretům tohoto díla k jeho pochopení a nastudování. K práci byla pro lepší názornost a pro představu díla vytvořena studiová nahrávka.
Isang Yun a jeho skladby pro hoboj
Moťková, Kamila ; BROŽKOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; SEQUARDTOVÁ, Liběna (oponent)
Disertační práce na téma Isang Yun a jeho skladby pro hoboj představuje osobnost korejského skladatele Isanga Yuna se zaměřením na jeho skladby věnované hoboji. První kapitola obsahuje shrnutí zásadních mezníků pestrého života komponisty. V následující kapitole se práce stručně zabývá charakteristikou tradiční korejské hudby, vlivem západní kultury na korejskou hudbu a jejich vzájemným prolínáním a pěti stylistickými etapami, do kterých sám autor svá díla rozdělil. Na ni navazuje kapitola přibližující Yunův nejvýraznější inspirační prvek - filozofii taoismu. Skladebný styl Isanga Yuna, ve kterém se jedinečným způsobem snoubí prvky obou odlišných kultur, popisuje kapitola čtvrtá. V podkapitole lze nahlédnout do některých skladatelových kompozičních postupů a zmiňuje se v ní také postoj posluchačů k jeho tvorbě. Poslední kapitola obsahuje rozbor osmi skladeb, které Isang Yun věnoval hoboji, a to konkrétně Piri, Doppelkonzert pro hoboj a harfu, Inventionen, Rondell, Images, Quartett pro hoboj a smyčce, Bläserquintett a Bläseroktett.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.