Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zdaňování licenčních poplatků
Tesařová, Hana ; Ryšavý, Martin (oponent) ; Brychta, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou zdaňování licenčních poplatků. Práce přibližuje právní úpravy dotýkající se zdaňování licenčních poplatků. Jedná se o mezinárodní, unijní a tuzemské právní úpravy, které jsou vzájemně porovnány. V rámci navržené metodiky je prezentován postup aplikace příslušné právní úpravy. Následně jsou řešeny praktické modelové příklady, které se zabývají problematikou zdaňování rezidenta a nerezidenta České republiky, kteří dosahují příjmů z licenčních poplatků.
Statické řešení objektu galerie
Ryšavý, Martin ; Kostiha, Vojtěch (oponent) ; Švaříčková, Ivana (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem a statickým posouzením železobetonové stropní desky nad prvním podlažím dvoupodlažního objektu galerie. Cílem práce je vyztužení stropní desky, která je vymodelována ve studentské verzi programu Dlubal RFEM 5.30. Správnost výstupu ze softwaru je ověřena zjednodušenou ruční metodou. Práce obsahuje výkresy výztuže stropní desky a výkres tvaru.
Dostojevského Dvojník a jeho filmová varianta
Bohuslav, Vojtěch ; MRAVCOVÁ, Marie (vedoucí práce) ; RYŠAVÝ, Martin (oponent)
Práce se primárně zabývá Dostojevského ranou prózou Dvojník a její filmovou adaptací z dílny Richarda Ayoadeho. Nejprve se zevrubně věnuje literárnímu kontextu, z něhož novela vyrůstá. V samotné analýze novely se soustřeďuje jednak na hlavní postavu pana Goljadkina a její vývoj, jednak se snaží pojmenovat úskalí potenciální filmové adaptace. Pokouší se dále vystihnout, k jakému posunu z hlediska konstruování postavy i prostředí došlo v samotné Ayodeho adaptaci. Poslední část práce obsahuje námět pro originální adaptaci Dvojníka.
Zdaňování licenčních poplatků
Tesařová, Hana ; Ryšavý, Martin (oponent) ; Brychta, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou zdaňování licenčních poplatků. Práce přibližuje právní úpravy dotýkající se zdaňování licenčních poplatků. Jedná se o mezinárodní, unijní a tuzemské právní úpravy, které jsou vzájemně porovnány. V rámci navržené metodiky je prezentován postup aplikace příslušné právní úpravy. Následně jsou řešeny praktické modelové příklady, které se zabývají problematikou zdaňování rezidenta a nerezidenta České republiky, kteří dosahují příjmů z licenčních poplatků.
Stáří v českém filmu po roce 89
Jestřábová, Iva ; RYŠAVÝ, Martin (vedoucí práce) ; MRAVCOVÁ, Marie (oponent)
ABSTRAKT Ústředním tématem diplomové práce je analýza způsobu zobrazování stáří a atributů s ním spojených v současném českém filmu ve srovnání s nejnovějšími sociologickými výzkumy zabývající se českými seniory. Práce si klade za cíl zjistit, zdali způsob prezentace seniorů ve filmech koresponduje s realitou a pokud ne, tak proč tomu tak je. Dále se zabývá otázkami, jako jsou specifika současné generace českých seniorů, jejich ekonomické, sociální, ale i rodinné situace a způsoby, jakými jsou tyto aspekty reflektovány ve filmu. Dotýká se i všeobecnějších otázek, jako je stáří a gender, osamělost či svoboda a v neposlední řadě analyzuje způsoby, jakým se českým filmařům daří převést na plátno téma paměti a vzpomínání, které se stářím nerozlučně souvisí.
Konec světa - hledání struktury
Dodova, Borjana ; Ryšavý, Martin (vedoucí práce) ; Šerý, Ladislav (oponent)
Práce se zabývá katastrofickým myšlením v~širším společensko-kulturním kontextu. Vytváří paralely mezi fyziologickým, politickým a uměleckým pohledem na krizové situace. Jako konkrétní případ možného konce světa je detailněji zkoumána Studená válka. Text popisuje spojitost mezi improvizací a postmoderním uvažováním.
Road Movie
Kajánková, Lucia ; Ryšavý, Martin (vedoucí práce) ; Jech, Pavel (oponent)
Teoretická bakalárska práca sa venuje analýze filmového žánru, ktorý zastrešuje pojem road movie, pričom skúmanie je obmedzené na americkú kinematografiu, ako jeho primárneho pôvodcu od ustanovenia na konci 60. rokov minulého storočia. Predstavujúe podrobnú charakteristiku zdrojov a typických atribútov žánru, zhrnutý historický vývoj a analýzu jeho jednotlivých prvkov, postupov a vlastností na príkladoch konkrétnych filmov. Práca sa špeciálne zameriava na rozbor postavy, respektíve modelu dvojice protagonistov road movie - podáva typológiu charakterov a ich vzťahov, určuje podkategórie žánru z tejto perspektívy a zároveň identifikuje základnú charakteristiku hlavnej postavy (postáv) ako jej bytie outsiderom. Toto kľúčové určenie má svoje široké spektrum naprieč dejinami žánru, čo dokladajú príklady filmov, na základe ktorých bolo delenie druhov protagonistov prevedené. Komplexné preskúmanie žánru road movie s dôrazom na jeho protagonistu poskytuje ďalej základ a nástroje pre samostatnú analýzu konkrétneho zlomu vo vývoji žánru - totiž predstavenia protagonistov, ktorých žánrovo typická charakteristika outsiderstva je priamo spojená s ich sexuálnou identitou. Dejinne, tým momentom bol počiatok 90. rokov, keď vznikli filmy Thelma a Louise (1991) režiséra Ridley Scotta podľa scenára Callie Khouri, Moje súkromné Idaho (1991) Gusa Van Santa a The Living End (1992) Gregga Arakiho. Každému z filmov je venovaná prípadová štúdia zameraná na jeho nakladanie so žánrom road movie a význam radikálnej inovácie v určení protagonistov, ktorými sú v prvom prípade ženy, v druhom a treťom skúmanom filme homosexuálni muži.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Ryšavý, Marek
1 Ryšavý, Michal
2 Ryšavý, Milan
3 Ryšavý, Miloš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.