Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dramatická tvorba Niny Sadur
Dvořáková, Iva ; Ulbrechtová, Helena (vedoucí práce) ; Ryčlová, Ivana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá dramatickou tvorbou ruské spisovatelky a autorky divadelních i rozhlasových her Niny Sadur, jejíž tvorba spadá do období od poloviny 80. let do současnosti. Práce si klade za cíl představit základní rysy její poetiky, a to především prostřednictvím interpretací dvou vybraných her - Morokob a Milenkij, ryženkij. První hru je možné nazvat metafyzickým dramatem, v analýze je věnována pozornost dvěma propojeným rovinám a . Hra Milenkij, ryženkij vznikla převedením již existujícího syžetu (Niny Sadur) z povídkové formy do formy rozhlasové hry. Práce si všímá významových změn, ke kterým transformací žánru dochází. Dále věnuje pozornost kritické diskuzi, která byla r. 2003 opublikována pod názvem Who Is the Cute Little Redhead a zabývá se možnými významovými rovinami povídky/rozhlasové hry. Kromě analýz dvou konkrétních her bakalářská práce shrnuje dostupnou sekundární literaturu a vymezuje těžiště zájmu badatelů. V práci jsou uvedeny základní životopisné údaje Niny Sadur, chronologický výčet jejích děl, je zde zmíněna problematika se zařazením autorky do některého z literárních proudů objevujících se v Rusku od konce 70. let.
Interpretace dramatu "Berušky se vracejí na zem" Vasilije Sigareva
Mechtchanova, Alena ; Ryčlová, Ivana (vedoucí práce) ; Ulbrechtová, Helena (oponent)
Náplní bakalárské práce je interpretace divadelní hry Berušky se vracejí na zem (Божьи коровки возвращаются на землю) ruského dramatika a predstavitele nového dramatu Vasilije Sigareva. Drama je interpretováno prostrednictvím analýzy motivických prvku díla - prostoru, který je realistický a zároven univerzální, detství, které se negativne odráží v živote jednotlivých postav a násilí, jež je urcujícím prvkem mezilidské komunikace.
Dramatická tvorba Niny Sadur
Dvořáková, Iva ; Ulbrechtová, Helena (vedoucí práce) ; Ryčlová, Ivana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá dramatickou tvorbou ruské spisovatelky a autorky divadelních i rozhlasových her Niny Sadur, jejíž tvorba spadá do období od poloviny 80. let do současnosti. Práce si klade za cíl představit základní rysy její poetiky, a to především prostřednictvím interpretací dvou vybraných her - Morokob a Milenkij, ryženkij. První hru je možné nazvat metafyzickým dramatem, v analýze je věnována pozornost dvěma propojeným rovinám a . Hra Milenkij, ryženkij vznikla převedením již existujícího syžetu (Niny Sadur) z povídkové formy do formy rozhlasové hry. Práce si všímá významových změn, ke kterým transformací žánru dochází. Dále věnuje pozornost kritické diskuzi, která byla r. 2003 opublikována pod názvem Who Is the Cute Little Redhead a zabývá se možnými významovými rovinami povídky/rozhlasové hry. Kromě analýz dvou konkrétních her bakalářská práce shrnuje dostupnou sekundární literaturu a vymezuje těžiště zájmu badatelů. V práci jsou uvedeny základní životopisné údaje Niny Sadur, chronologický výčet jejích děl, je zde zmíněna problematika se zařazením autorky do některého z literárních proudů objevujících se v Rusku od konce 70. let.
Dramatická tvorba Olega Bogajeva
Čeřovská, Magdalena ; Drozdová, Hana (oponent) ; Ryčlová, Ivana (vedoucí práce)
Pro současnou ruskou dramatiku je příznačné, že každoročně vzniká velké množství nových divadelních her, objevují se noví mladí autoři a různorodá jsou také témata a směry, kterými se dramatici vydávají. Diplomová práce si stanovila za cíl představit dramatika Olega Bogajeva, který patří k současné nejmladší generaci ruských dramatiků tzv. nové dramatice. Jeho hry jsou inscenovány mnoha ruskými i zahraničními divadly a jsou oblíbeny u diváků a čtenářů. Práce je rozdělena do osmi kapitol. V první kapitole je zmíněna Bogajevova biografie, jeho autorské začátky a zkušenosti, kterých se mu dostalo během kurzu tvůrčího psaní u Nikolaje Koljady v Jekatěrinburgu. Bogajevovy hry byly otištěny v několika ruských a zahraničních periodicích a hrány v mnoha divadlech. Do širšího povědomí se dostaly díky účasti na nejrůznějších divadelních festivalech a přehlídkách. Větší pozornosti se autorovi dostalo po inscenování hry Ruská lidová pošta, kterou režíroval Kama Ginkas s Olegem Tabakovem v hlavní roli. Charakteristice Bogajevovy tvorby je věnována druhá kapitola této práce. Je zde zdůrazněna svébytnost autorovy tvorby ve srovnání se současnými tvůrčími proudy v ruské dramatice a blíže specifikována témata, která autora oslovují. Dvě podkapitoly jsou věnovány dramatikům Nině Sadur a Nikolaji Koljadovi, jejichž tvůrčí...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.