Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 120 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Difuzor u automobilového podvozku
Kindl, Albert ; Balko, Marek (oponent) ; Rudolf, Pavel (vedoucí práce)
Zlepšení aerodynamických vlastností automobilu může ušetřit spotřebované palivo, navýšit dojezd, či zvýšit jeho rychlost a ovladatelnost. Aby toho bylo dosaženo, jsou automobilům navrhovány aerodynamické úpravy a vylepšení. Cílem této práce je popsat difuzor na automobilovém podvozku. Pozornost je zaměřena především na vliv jeho úhlu divergence na odpor a vztlak. Tyto závislosti jsou zkoumány na zjednodušeném modelu automobilu pomocí CFD simulace v Ansys Fluent. V rešeršní části je rozebráno proudění v difuzoru a jeho ztráty, další významné aerodynamické prvky a význam difuzoru u Formule 1 a u osobních automobilů. Výsledky práce ukazují významný vliv difuzoru na přítlak a odpor vozidla a naznačují důležité postavení tohoto prvku v budoucnosti automobilního průmyslu.
Vliv rozpuštěného vzduchu na hydrodynamickou kavitaci
Piňos, Ondřej ; Fialová, Simona (oponent) ; Rudolf, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá hydrodynamickou kavitací saturované kapaliny v mikrofluidické trati s Venturiho dýzou. Práce vytváří teoretický základ v oblasti saturace kapaliny plynem, vzniku kavitace, difuzních mechanismů a kolapsu kavit. V praktické části se na mikrofluidickém obvodu a tlakovém zásobníku realizuje experiment, při kterém sledujeme počátek kavitace a chování rozvinuté kavitace při průchodu Venturiho dýzou. Do zásobníku je přiveden plyn o zvýšeném tlaku saturující kapalinu v zásobníku. Po nasycení je kapalina vypuštěna do obvodu. Ve Venturiho dýze je akusticky i vizuálně sledován počátek kavitace. Počátek kavitace je detekován i pomocí závislosti -\sigma. Po rozvinutí kavitace je pozorována perzistence kavit vzhledem k množství plynu rozpuštěném v kapalině. Naměřené hodnoty potvrzují předpoklady popsané v teoretické části. Nekonformní bylo porovnání datové řady demineralizované vody a kohoutkové vody sycených vzduchem, kdy demineralizovaná voda kavitovala při vyšších kavitačních číslech pro tlaky 4 kPa a 6 kPa. Další výzkum by mohl směrovat k podsaturované kapalině a lepší kontrole vlastností kapaliny se speciální pozorností na množství nukleí v kapalině.
Energy recuperation in water delivery system
Pavlík, Šimon ; Rudolf, Pavel (oponent) ; Himr, Daniel (vedoucí práce)
The thesis deals with the use of energy potential in water supply networks and is divided into three main parts. The first part describes the characteristic elements of the water supply network and analyses the energy potential of the Nové Bránice water supply system, which was identified in the location of the pressure reducing valve. The second chapter is devoted to designing algorithm according to which a system of energy recovery - a pump in turbine mode is designed. The statistical analysis is counted as well. In this chapter, the theory of pump in turbine mode operation and the prediction theory of turbine characteristic estimation are presented. The final part of the thesis is devoted to creating a water network model in Epanet 2.2. In one day simulations the current state of the system with a pressure reducing valve is compared with the system including the proposed pump in turbine mode.
Wind tunnels for passenger cars
Fabríci, Tomáš ; Zeman, Radek (oponent) ; Rudolf, Pavel (vedoucí práce)
The bachelor thesis is focused on a wind tunnel usage in the field of automotive industry. Nowadays, they are still the significant part in vehicle aerodynamics research. Specifically, at determining power actuating on vehicle, flow visualization, aero-acoustic measurements. Considering personal vehicles, reducing the drag and reducing the consumption are being accentuated. Aero-acoustic measurements are becoming more and more popular for improvement of driving comfort. Air-flow quality in wind tunnels directly affects the accuracy of the mentioned measurements. The effort is to minimize the accidental turbulence and reach uniform flow quality. Perfect quality of the air-flow will never be reached even though there is an optimal proposal of all sections from which the wind tunnels consist. Very often, we must be satisfied with the accepted flow quality according to the application. However, the progress in the field of computing modeling has reduced the time spent in wind tunnels and moreover it has saved finances. Currently, there is close cooperation between them to reach the best results possible.
Vortex rope mitigation of Francis turbine draft tube by shape optimization
Oberta, Brian ; Štefan, David (oponent) ; Rudolf, Pavel (vedoucí práce)
This master's thesis is aimed at the creation of shape optimization algorithm. The subject of optimization is a Francis turbine's draft tube in a sup-optimal operational regime. The objective of the shape optimization is the mitigation of vortex rope. The shape optimization is based on steady two-dimensional CFD simulations with usage of k- turbulency modelling. The results are validated by more advanced unsteady three-dimensional CFD simulations. As a part of shape optimization, this thesis ivestigates the possibilities of a simulation of vortex rope's manifestations with steady two-dimensional CFD models.
Strojové učení při diagnostice vodních strojů
Šebek, Denis ; Rudolf, Pavel (oponent) ; Habán, Vladimír (vedoucí práce)
Práca sa zaoberá využitím vysokofrekvenčných metód merania veličín ako tlak, zvuk a akustická emisia a ich aplikovania do strojného učenia pre detekciu preváckových sta- vov vodných strojov. Úlohou tejto práce je navrhnúť spôsob strojného učenia, ktorý by dokázal z nameraných dát vyhodnotiť stavy kavitácie, prietoku a poruchy na testovacej trati. Prvá časť práce sa zaoberá teoretickým úvodom niektorých vysokofrekvenčných metód merania a základným úvodom strojného učenia. V druhej časti je popísaný samotný experiment spolu s vysvetlením úpravy vstupných dát a naprogramovaním neurónovej siete. V závere sú jednotlivé výsletky zhodnotené a porovnané.
Disc friction loss in centrifugal pumps and hydraulic turbines
Zemanová, Lucie ; Kozubková, Milada (oponent) ; Sedlář, Milan (oponent) ; Rudolf, Pavel (vedoucí práce)
The thesis deals with an experimental and numerical study of the flow in sidewall gaps of hydraulic machines with a focus on low specific speed pumps. Although the fluid which fills the sidewall gaps represents only a very small portion of the whole volume of the machine, it can have a great impact on the flow in the whole domain. It can significantly influence the behavior, characteristics, and overall performance, especially in the case of low specific speed machines since it determines disk friction. The flow field in sidewall gaps also influences the pressure distribution inside a machine and thus generates axial thrust. The understanding of the flow in these regions is limited since it is based on the theory obtained for simplified geometry and its application in turbomachinery is questionable. In order to investigate the flow in the sidewall gaps of centrifugal pumps, a test rig including a real impeller has been designed and built up. It enabled observation of the flow in the backside wall gap for various operational regimes including optical measurement of velocity profiles, measurement of axial thrust, and frictional torque. A method for precise numerical simulation of such type of flow was developed to help reveal phenomena, which are not observable in the experimental apparatus and to extend the research to a wider range of operating conditions.
Reduced order model of the swirling flow
Urban, Ondřej ; SUSAN-RESIGA, Romeo Florin (oponent) ; Uruba, Václav (oponent) ; Rudolf, Pavel (vedoucí práce)
This doctoral thesis is aimed at studying the vortex rope phenomenon. For this purpose, a new swirl generator capable of regulating the swirl intensity was designed. The behavior of the vor-tex rope was studied both numerically and experimentally. Scale-resolving numerical simulati-ons were employed, visualization methods based on volume rendering were proposed, and di-fferent vortex criteria were tested. Several flow field decomposition methods were studied. Fi-nally, methods for extracting quasiperiodic patterns were proposed. These methods enabled the construction of a reduced-order model for a range of operating conditions.
Koncepce digital twin v oblasti hydraulických strojů
Klement, Jan ; Burda, Radim (oponent) ; Rudolf, Pavel (vedoucí práce)
Pojem Digital twin, tedy „digitální dvojče“ je spojovaný s průmyslem 4.0. Jedná se o promítnutí objektu do virtuálního prostředí, ve kterém následně dochází k predikcím chování a prozkoumání dosavadního chování. Ve strojírenství mohou těmito objekty být součásti, stroje, nebo celé firmy. Digital twin následně pomáhá určit nejvýhodnější možný chod v závislosti na podmínkách. Tato práce se zabývá možnostmi Digital twin, následně popisuje současný stav lopatkových strojů, zejména hydraulických strojů v oblasti Digital twin. Závěrečná část práce popisuje koncept pro vytvoření Digital twin pro odstředivé čerpadlo.
Čerpadlo pro dialyzační jednotku
Švagera, Roman ; Rudolf, Pavel (oponent) ; Fialová, Simona (vedoucí práce)
Dialýza je v dnešní době stále velmi důležitým léčebným procesem, který je nutno stále vylepšovat. Tato práce se zaměřuje na vývoj čerpadla pro dialyzační jednotky, konkrétně pak na snížení tlakových pulzací v peristaltickém rotačním čerpadle. S využitím experimentů je vysvětlena problematika peristaltických čerpadel. Pomocí výpočtového modelování jsou v této práci vytvořeny návrhy, které ke snížení pulzací vedou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 120 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Rudolf, Patrik
1 Rudolf, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.