Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zajištění personální stability v doprovázejících organizacích (v neziskových organizacích působících v oblasti náhradní rodinné péče)
Rubešová, Lenka ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Procházková, Martina (oponent)
Náhradní rodinná péče je v České republice často zmiňovaným tématem zejména v souvislosti se stále vysokým počtem dětí umístěných do ústavních zařízení. Pěstounská péče, jako jedna z forem náhradní rodinné péče, zaznamenala v souvislosti s novelou zákona o sociálně právní ochraně dětí č. 359/1999 Sb. od ledna 2013 nové pojetí podpory a vymezení práv a povinností pěstounů. Jednou z těchto povinností je uzavřít dohodu o výkonu pěstounské péče buď s obecním úřadem obce s rozšířenou působností, nebo s nestátní neziskovou organizací, která má pověření k výkonu sociálně právní ochrany dětí a k uzavírání dohod o výkonu pěstounské péče. Předkládaná diplomová práce se zaměřuje na personální činnosti nestátních neziskových organizací, které doprovází pěstounské rodiny a na samotné klíčové doprovázející pracovníky. V teoretické části vymezuji oblast sociálně právní ochrany dětí, systém náhradní rodinné péče, činnost nestátních neziskových organizací a personální procesy v organizaci. V provedeném kvalitativním výzkumu mapuji formou polostrukturovaných rozhovorů s vedoucími pracovníky a klíčovými doprovázejícími pracovníky oblast řízení lidských zdrojů v doprovázejících organizacích. Z výzkumu vyplynulo zejména zjištění, že ve většině z oslovených organizací je věnována patřičná pozornost personálním procesům...
Střídavá výchova po rozvodu a její vliv na členy rodiny
RUBEŠOVÁ, Lenka
Ve své bakalářské práci jsem se zabývala problematikou výchovného prostředí nezletilých dětí po rozvodu manželství jejich rodičů. Zaměřila jsem se na střídavou výchovu, která znamená, že dítě je svěřeno v určitém časovém období do výchovy jednoho rodiče a v dalším stejném časovém období do výchovy druhého rodiče. Institut střídavé výchovy byl zaveden do soudní praxe v ČR v roce 1998 novelou zákona o rodině. Střídavá výchova není stále příliš využívána a názory odborníků na vhodnost střídavé výchovy se někdy liší. Při zajišťování střídavé výchovy jsou kladeny vysoké nároky na rodiče i jejich děti. Cílem práce bylo zjistit, jak střídavá výchova funguje v konkrétních rodinách s nezletilými dětmi školního věku a zda jsou s ní rodiče i děti spokojeni. Dílčími cíli bylo zjistit, jaké intervaly střídání pobytů jsou nejčastěji využívané a zda má střídavá výchova vliv na docházku do školy a na komunikaci mezi členy rodiny. Zvolenou metodikou byl kvalitativní výzkum, využila jsem metodu dotazování, techniku polořízeného rozhovoru. V rámci výzkumu byly prováděny rozhovory s rodiči a jejich dětmi v pěti rodinách se střídavou výchovou. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že v oslovených rodinách funguje střídavá výchova již několik let a členové rodiny projevili ve většině případů spokojenost. Při střídání pobytů jsou nejčastěji využívané týdenní intervaly a nejčastějším dnem přechodu dětí od jednoho rodiče ke druhému je pátek. Dále jsem zjistila, že při střídavé výchově lze při spolupráci rodičů bez větších problémů zajistit docházku dětí do školy. Členové rodin se shodli v tom, že jsou schopni spolu dobře komunikovat. Výsledky práce by mohly být využity při poskytování poradenské činnosti rodinám v rozvodu. Informace o zkušenostech s fungováním střídavé výchovy by mohly pomoci dalším rodičům, kteří o této formě úpravy poměrů v rodině uvažují.

Viz též: podobná jména autorů
2 RUBEŠOVÁ, Lenka
1 Rubešová, Lucie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.