Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití prvků zdravotní tělesné výchovy pro zmírnění dopadu distanční výuky na držení těla u žákyň staršího školního věku
Rozkovcová, Eunika ; Nováková, Pavlína (vedoucí práce) ; Křivánková, Markéta (oponent)
Název práce: Využití prvků zdravotní tělesné výchovy pro zmírnění dopadu distanční výuky na držení těla u žákyň staršího školního věku Cíl práce: Cílem práce bylo zjistit úroveň držení těla u žákyň staršího školního věku po půl roce distanční výuky, bez sociálního kontaktu, zájmových kroužků, hodin tělesné výchovy a ověřit účinnost intervenčního programu na držení těla. Dalším cílem bylo zjistit, jak návrat do běžné prezenční výuky ovlivní denní režim, životosprávu, pohybovou aktivitu a psychickou pohodu žákyň. Metody práce: Jedná se o empirický výzkum, quaziexperiment. Byl využit vstupní test - intervence (10 měsíců) - výstupní test pro zjištění změn v držení těla. Pro získání dat o změnách držení těla byla použita testová baterie složená ze 6 testů - Mathiasův test, Trendelenburg- Duchennova zkouška, Rombergův stoj, Forestierova fleche, test na zkrácené flexory kolenního kloubu dle Jandy a svalový test m. gluteus maximus. Výzkumu se zúčastnilo 28 dívek, rozdělených na experimentální (14) a kontrolní skupinu (14). Intervenční program byl složen ze cviků, které napomáhají k lepšímu držení těla. U experimentální skupiny byl zařazen intervenční program do každé hodiny školní tělesné výchovy, (2x týdně 45 min týdně) a cvičení i na doma. U kontrolní skupiny nebyl zařazen intervenční program. Další...
Vliv intervenčního programu na flexibilitu u školní mládeže
Rozkovcová, Eunika ; Krištofič, Jaroslav (vedoucí práce) ; Doležalová, Kateřina (oponent)
Název práce: Vliv intervenčního programu na flexibilitu u školní mládeže Cíle práce: Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jestli intervenční program zaměřený na stimulaci flexibility prováděný u 2 skupin žákyň 7. tříd v rámci školní tělesné výchovy ovlivní úroveň kloubní pohyblivosti, respektive flexibility. Intervenční program byl shodný s hodnotící testovou baterií složenou z 6 motorických testů, 4 standardizovaných a 2 nestandardizovaných. U standardizovaných testů byly výsledky porovnány i s běžnou populací. Metody práce: Pro získání dat o úrovni kloubní pohyblivosti dívek byly použity motorické testy se zaměřením na diagnostiku flexibility. První měření dívek se uskutečnilo v lednu, druhé po 5 měsících v červnu. Testovány byly 2 skupiny dívek 7. tříd, první skupina byla hudební a druhá bez specifického zaměření. K výzkumu bylo využito 6 motorických testů: Lasegueův test, Thomayerova zkouška, test svalů pletence ramenního, Zítkův test, rozštěp a most. Po prvním měření byla podle horších naměřených hodnot určena experimentální skupina, která měla intervenční program zařazen do hodin tělesné výchovy 2x v jedné lekci, zatímco kontrolní skupina jen jednou. Výsledky práce: Po absolvování intervenčního programu v hodinách tělesné výchovy došlo u dívek z hudební skupiny (experimentální skupiny) u více...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.