Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 71 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výuka objemů a povrchů oblých těles na střední škole s podporou webové aplikace
Rakušanová, Lucie ; Robová, Jarmila (vedoucí práce) ; Moravcová, Vlasta (oponent)
Tato práce je zaměřená na objemy a povrchy těles, zejména na objemy a povrchy mno- hostěnů a oblých těles, které jsou součástí výuky geometrie (stereometrie) na středních školách. Webové stránky vytvořené v rámci práce mají sloužit jako podpůrný a doplň- kový materiál jak pro studenty, tak pro jejich pedagogy. Stránky zahrnují řadu fotografií, obrázkových ilustrací a interaktivní prvky usnadňující uživateli pochopení látky. Mezi interaktivní prvky řadíme applety vytvořené v programu dynamické geometrie jménem GeoGebra, hypertextové odkazy a krokovaná řešení úloh. Dále práce obsahuje množství řešených příkladů a závěrečný souhrnný test. 1
Webová aplikace pro výuku množin bodů dané vlastnosti
Tarabíková, Aneta ; Robová, Jarmila (vedoucí práce) ; Moravcová, Vlasta (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá množinami bodů dané vlastnosti. Práce má formu webových stránek, které by měly pomoci při výuce matematiky na zá- kladní a zejména střední škole. Součástí diplomové práce je připomenutí množin bodů dané vlastnosti probíraných ve školské matematice. Kromě toho pokrývá rozšiřující téma množiny bodů a kuželosečky definované pomocí středů kružnic dané vlastnosti. Webové stránky jsou doplněny interaktivními prvky, jako jsou například applety a krokované konstrukční úlohy, které napomáhají pochopení probírané látky. 1
Integrace tabletu z pohledu výuky matematiky
Suleymanova, Julianna ; Robová, Jarmila (vedoucí práce) ; Příhonská, Jana (oponent) ; Samková, Libuše (oponent)
Disertační práce zkoumá postoje žáků a učitelů k používání tabletů ve výuce matematiky na druhém stupni základní školy. V práci je analyzováno, jak se tento postoj mění během roku používání tabletů. Výzkum realizovaný v rámci disertační práce zahrnuje dvě dílčí studie, v každé z nich proběhla tři dotazníková šetření (pro učitele a pro žáky) na několika základních školách v USA; v šetření byly využity vlastní dotazníky s uzavřenými a otevřenými položkami, dále TPACK a TAM dotazníky. Data z dotazníkových šetření byla doplněna rozhovory a pozorováními výuky. Získaná data byla zpracována kombinaci statistických metod a kvalitativní analýzy. Výzkum ukazuje, co žáci a učitelé považují za klady a zápory používání tabletů v hodinách matematiky a jaké aspekty nejvíce ovlivňují jejich postoje. Výsledky výzkumu ukázaly, že v průběhu školního roku došlo k negativnímu posunu v postojích žáků k integraci tabletů do výuky matematiky. Nicméně i přes tento negativní posun v postojích 74 % žáků chtělo i dále používat tablet ve výuce. Také v průběhu školního roku u učitelů došlo k poklesu nebo stagnaci postojů k integraci tabletů do výuky matematiky. Ukázala se také přítomnost vztahu mezi postojem učitele k tabletům a postoji jeho žáků.
Webové stránky pro výuku geometrických zobrazení na střední škole
Dobiášová, Kateřina ; Robová, Jarmila (vedoucí práce) ; Šír, Zbyněk (oponent)
V rámci diplomové práce byly zhodnoceny stávající webové stránky, které se věnují geometrickým zobrazením v rovině, a byly vytvořeny nové webové stránky pro výuku geometrických zobrazení v rovině na střední škole. Hodnoceny jsou stránky v českém a anglickém jazyce stručným popisem stránek. V závěru první části jsou poznatky o stránkách přehledně uspořádány ve shrnující tabulce. Druhou částí práce jsou nově vytvořené webové stránky. Rozsah látky zpracované ve vytvořených stránkách rozšiřuje učivo probírané běžně na střední škole. Součástí stránek jsou Java aplety a krokování příkladů a konstrukcí. Stránky obsahují definice pojmů, věty s důkazy a popis konstrukcí.
Geometrická zobrazení ve středoškolské matematice s podporou internetu
Ptáčková, Tereza ; Robová, Jarmila (vedoucí práce) ; Štěpánová, Martina (oponent)
Tato práce se zabývá geometrickými zobrazeními v rovině vyučovanými na středních školách. Práce má formu webových stránek, obsahuje řadu interaktivních prvků usnadňujících studentovi pochopení problému jako hypertextové odkazy či krokování postupu konstrukce. Práce obsahuje řadu řešených příkladů. Hlav- ní důraz je kladen na názornost řešení problémů, a to v podobě náčrtků a appletů s konstrukcí příkladů. Názornost je umocněna využitím appletů. Konstrukce se zobrazuje postupně podle jednotlivých kroků, jak student rý- suje na papír. V appletech s konstrukcí daného příkladu je každý krok kon- strukce doplněn i příslušným symbolickým zápisem. Vytvořené stránky mohou využívat studenti středních škol, ale i učitelé k demonstračním účelům.
Exponenciální, logaritmické rovnice a jejich soustavy s využitím internetu
Řezáč, Miroslav ; Robová, Jarmila (vedoucí práce) ; Odvárko, Oldřich (oponent)
Úkolem této diplomové práce je vypracovat kvalitní učební pomůcku při studiu exponenciálních a logaritmických rovnic na střední škole. Nemá se jednat o učebnici ale o interaktivní webové stránky, které budou obsahovat dynamické prvky a testy, které pomohou studentům pochopit danou látku. Stránky mají sloužit zejména středoškolským studentům jako doplňkový studijní materiál. Nejprve jsou v práci rozebrány a ohodnoceny stávající webové stránky, které se věnují tomuto tématu. Na základě poznatků z těchto a dalších výukových webů jsou vytvořeny vlastní webové stránky.
Využití internetu ve výuce goniometrických rovnic a nerovnic
Kepič, Matúš ; Robová, Jarmila (vedoucí práce) ; Odvárko, Oldřich (oponent)
Název práce: Využití internetu ve výuce goniometrických rovnic a nerovnic Autor: Matúš Kepič Katedra: Katedra didaktiky matematiky Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Jarmila Robová, CSc. e-mail vedoucího: robova@karlin.mff.cuni.cz Abstrakt: Táto práca slúži ako výukový materiál pre žiakov a učiteľov stredných škôl. Zaoberá sa učivom o goniometrických rovniciach a nerovniciach. Práca obsahuje teoretickú časť, kde sú zrozumiteľne vysvetlené základné teoretické poznatky o goniometrických rovniciach a nerovniciach. Dôraz je kladený na praktickú časť, ktorá obsahuje vzorové riešené príklady a úlohy určené k precvičovaniu, ktoré sú doprevadzané krokovaným riešenim. Práca má formu webovej stránky, obsahuje interaktívne prvky (napr. krokované riešenia, testy s výberom z viacerých možnosti). Súčasťou práce je priložené CD, kde je celá práca vo formáte .pdf. Práca je voľne dostupná na internete. Kľúčové slova: goniometrické funkcie, goniometrické rovnice, goniometrické nerovnice
Nerovnosti pro nadané žáky středních škol
Šalom, Pavel ; Robová, Jarmila (vedoucí práce) ; Boček, Leo (oponent)
Práce obsahuje učební text určený žákům středních škol. Jejím cílem je naučit žáky řešit úlohy o nerovnostech, které se mohou vyskytovat na českých i zahraničních mate- matických soutěžích určených středoškolákům. V první části seznamujeme se základními nerovnostmi (AG, Cauchyho nerovnost) a ukazujeme, jakým způsobem jim rozumět a jak je používat. Ve druhé části rozšiřujeme obzory o permutační a Jensenovu nerovnost. Ve třetí části se zabýváme široce použitel- nými metodami jako například tzv. "Abstract Concreteness Method či "Sum of Squares Method . Některé techniky z posledně zmíněné metody poprvé sepsal Pham Kim Hung v roce 2006. Snažíme se do značné míry zapojovat čtenáře. Je zařazeno mnoho úloh, u nichž je uveden pouze návod, a na konci každé kapitoly jsou předloženy úlohy k přemýšlení. 1
Derivace a její aplikace ve středoškolské matematice s využitím internetu
Trnka, Karel ; Robová, Jarmila (vedoucí práce) ; Odvárko, Oldřich (oponent)
Cílem této diplomové práce bylo vytvořit novou část webového portálu pro výuku středoškolské matematiky na Katedře didaktiky matematiky Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy v Praze, která je zaměřena na derivace. Webový portál má sloužit především středoškolským studentům jako doplňkový studijní materiál. Diplomová práce se skládá ze dvou hlavních částí. V první části bylo vyhledáno, co podobného je v této oblasti prezentováno na internetu v českém, slovenském, anglickém a hebrejském jazyce, a vybrané webové stránky byly zhodnoceny. Ve druhé části byly vytvořeny nové webové stránky. Při jejich tvorbě autor využil možnost zařazení interaktivních prvků jednak na bázi JavaScriptu a jednak jako apletů vytvořených v programu GeoGebra. K zobrazení matematických výrazů na webu autor využil technologii MathJax pracující s jazyky počítačových sazeb TeX a LaTeX.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 71 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.