Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Essays on Economics of Education and Social Policy
Abramishvili, Zurab ; Gaule, Patrick (vedoucí práce) ; Rivkin, Steven (oponent) ; Patrinos, Harry Anthony (oponent)
V první kapitole této dizertační práce slučujeme data z cíleného programu sociálních dávek (nepodmíněný transfer hotovosti) s daty z gruzínského národního a zkušebního centra, abychom analyzovali vliv nepodmíněného transferu hotovosti na míru zápisů na vysoké školy v Gruzii. Vzhledem k tomu, že výše zmíněný program poskytoval hotovostní transfer pouze jedincům, kteří byli pod určitou kvantitativně měřitelnou hladinou chudoby, používáme v této studii metodu globálního regression discontinuity designu. Nacházíme pozitivní vliv peněžních transferů na míru zápisů na vysoké školy. Být příjemcem transferu v rámci programu sociální podpory konkrétně zvyšuje pravděpodobnost zápisu na vysokou školu o 6,3%. Důležitým zjištěním také je, že výsledky ukazují, že vliv výše zmíněného programu je vyšší pro muže než pro ženy. Chlapci z chudých rodin, které dostávají peníze skrze program sociální podpory, mají o 13,4% vyšší šanci, že se dostanou na vysokou školu než chlapci pocházející z rodin, které transfer neobdržely. Tato analýza je prvním pokusem o zkoumání efektu podobného programu v rámci vzdělávacího systému a zároveň přispívá k rostoucí literatuře zabývající se dlouhodobým vlivem hotovostních tranferů. Ve druhé kapitole zkoumáme vliv stejného gruzínského programu sociální podpory na širší spektrum proměnných. V roce...
Essays on Economics of Education and Social Policy
Abramishvili, Zurab ; Gaule, Patrick (vedoucí práce) ; Rivkin, Steven (oponent) ; Patrinos, Harry Anthony (oponent)
V první kapitole této dizertační práce slučujeme data z cíleného programu sociálních dávek (nepodmíněný transfer hotovosti) s daty z gruzínského národního a zkušebního centra, abychom analyzovali vliv nepodmíněného transferu hotovosti na míru zápisů na vysoké školy v Gruzii. Vzhledem k tomu, že výše zmíněný program poskytoval hotovostní transfer pouze jedincům, kteří byli pod určitou kvantitativně měřitelnou hladinou chudoby, používáme v této studii metodu globálního regression discontinuity designu. Nacházíme pozitivní vliv peněžních transferů na míru zápisů na vysoké školy. Být příjemcem transferu v rámci programu sociální podpory konkrétně zvyšuje pravděpodobnost zápisu na vysokou školu o 6,3%. Důležitým zjištěním také je, že výsledky ukazují, že vliv výše zmíněného programu je vyšší pro muže než pro ženy. Chlapci z chudých rodin, které dostávají peníze skrze program sociální podpory, mají o 13,4% vyšší šanci, že se dostanou na vysokou školu než chlapci pocházející z rodin, které transfer neobdržely. Tato analýza je prvním pokusem o zkoumání efektu podobného programu v rámci vzdělávacího systému a zároveň přispívá k rostoucí literatuře zabývající se dlouhodobým vlivem hotovostních tranferů. Ve druhé kapitole zkoumáme vliv stejného gruzínského programu sociální podpory na širší spektrum proměnných. V roce...
Essays on Early Tracking School System
Federičová, Miroslava ; Münich, Daniel (vedoucí práce) ; Rivkin, Steven (oponent) ; Falch, Torberg (oponent)
Tato dizertace zkoumá školský systém rané selekce, a zabývá se vlivem přechodu, který obvykle nastává ve věku 10 let, na výsledky žáků. Navíc, jelikož tato raná selekce nastává v období změn v mozkovém vývoji, který je rozdílný mezi chlapci a děvčaty, všechny články zkoumají toto téma také z pohledu genderových nerovností. První kapitola je zaměřena na samotný proces selekce a zabývá se úlohou známek ve vysvětlení genderové nerovnosti v míře přihlášek na selektivní školu. Tato selekce je většinou prováděna na základě kognitivních schopností, které jsou signalizované žákům formou známek. Známky hrají důležitou roli v procesu přihlašování se, nicméně se značně liší mezi děvčaty a chlapci, a to i pokud mají stejné kognitivní dovednosti. V této kapitole navrhuji model asymetrického signálu pravděpodobnosti přijetí pro chlapce a děvčata, který vyvstává ze známek. Údaje z přechodu mezi primárním stupněm vzdělání a víceletými gymnázii v České Republice ukazují, že děvčata se hlásí ve významně větší míře. Tento rozdíl se nemění ani po zohlednění šancí jednotlivých žáků na přijetí. Zatímco výsledky testů z mezinárodního šetření nemají žádný vliv na genderový rozdíl v míře přihlašování se, známky tento rozdíl ve značné míře vysvětlují. Toto zjištění je v souladu s představou, že známky jsou signálem, který...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.