Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jedovaté rostliny ve výuce biologie na SŠ
Riegelová, Marta ; Rajsiglová, Jiřina (vedoucí práce) ; Chlebounová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá výukou botaniky, konkrétně se zaměřuje na výuku jedovatých rostlin. První část se věnuje tvorbě pracovních listů pro exkurzi žáků středních škol do Botanické zahrady Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Druhá část práce se věnuje srovnání efektivity klasické výuky ve školní třídě a výuky formou exkurze. Žáci prvních ročníků ze čtyř středních škol (gymnázií) byli rozdělení do dvou skupin. První skupina byla vyučována konvenční výukou ve školní třídě (kontrolní skupina) a druhá skupina formou exkurze do Botanické zahrady Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze (experimentální skupina). Účinnost vyučovací formy byla zkoumána prostřednictvím testováním znalostí žáků před výukou (pre-test) a po výuce (post-test). U experimentální i kontrolní skupiny došlo ke zvýšení úrovně znalostí, rozdíl mezi jednotlivými skupinami však nebyl signifikantní. Klíčová slova: jedovaté rostliny, botanická zahrada, exkurze, pracovní listy, testování znalostí
Jedovaté rostliny ve výuce biologie na SŠ
Riegelová, Marta ; Rajsiglová, Jiřina (vedoucí práce) ; Chlebounová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá výukou botaniky, konkrétně se zaměřuje na výuku jedovatých rostlin. První část se věnuje tvorbě pracovních listů pro exkurzi žáků středních škol do Botanické zahrady Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Druhá část práce se věnuje srovnání efektivity klasické výuky ve školní třídě a výuky formou exkurze. Žáci prvních ročníků ze čtyř středních škol (gymnázií) byli rozdělení do dvou skupin. První skupina byla vyučována konvenční výukou ve školní třídě (kontrolní skupina) a druhá skupina formou exkurze do Botanické zahrady Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze (experimentální skupina). Účinnost vyučovací formy byla zkoumána prostřednictvím testováním znalostí žáků před výukou (pre-test) a po výuce (post-test). U experimentální i kontrolní skupiny došlo ke zvýšení úrovně znalostí, rozdíl mezi jednotlivými skupinami však nebyl signifikantní. Klíčová slova: jedovaté rostliny, botanická zahrada, exkurze, pracovní listy, testování znalostí
Květena střední Evropy - využití expozic Botanické zahrady PřF UK v Praze
Riegelová, Marta ; Rajsiglová, Jiřina (vedoucí práce) ; Mikešová, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce pojednává o využití expozice květeny střední Evropy botanické zahrady Přírodovědecké Fakulty Univerzity Karlovi v Praze ve výuce biologie. Zaměřuje se především na výuku cévnatých rostlin - zařazení tohoto tématu v kurikulárních dokumentech vybraných zemí střední Evropy (České republiky, Slovenské republiky, Polska) a pro srovnání s nimi i kurikulárními dokumenty Velké Británie. Práce se také věnuje učebnicím základních škol a gymnázií, které by před samotnou exkurzí měly žáky seznámit s významnými druhy rostlin a charakteristikami čeledí. Klíčová slova: Květena střední Evropy, exkurze, botanická zahrada, učebnice botaniky, kurikulární dokumenty

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.