Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Konstrukční návrh navíjecího mechanismu pro ruční jeřáb
Kolínek, Jakub ; Czakó, Alexander (oponent) ; Rekem, Jakub (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem navíjecího mechanismu historického ručního jeřábu JŽ 600. Práce pojednává nejen o samotném návrhu, ale také poskytuje obecný přehled ručních jeřábů používaných v dnešní době. Práce dále řeší popis jednotlivých komponentů ručního jeřábu, jejich funkci a požadavky na ně kladené. K vytvoření finálního návrhu přispělo více konceptů, které byly upravovány tak, aby finální návrh byl funkční, splňoval všechny bezpečnostní požadavky vycházející z norem a zároveň nebyl složitý a předimenzovaný. Pro pevnostní ověření součástí složitého tvaru byla použita metoda konečných prvků. Výsledkem této práce je funkční návrh navíjecího mechanismu, který bude využitý k rekonstrukci nekompletního jeřábu JŽ600.
Konstrukční návrh pákové drezíny
Uhrovič, Jakub ; Otipka, Václav (oponent) ; Rekem, Jakub (vedoucí práce)
Práce se zabývá konstrukčním návrhem ruční pákové drezíny, která má po zhotovení sloužit jako turistická atrakce v muzeu KŽM Vrútky v Martině. První část práce podává stručné informace o historii a účelu drezín. Jsou zde popsány konstrukce některých konkrétních typů drezín. Druhá část práce se zaměřuje na samotnou konstrukci vlastního návrhu, přičemž využívá získané informace z první části. Jsou zde podrobně popsána jednotlivá konstrukční řešení navržené drezíny. Ve třetí části jsou zkoumána silová působení na prvky mechanismu. Následně jsou pomocí analytických metod výpočtů ověřeny pevnostní charakteristiky vybraných částí. Na závěr je dle zadání zhotovena výkresová dokumentace některých částí.
Vozidla pro autoškoly
Rajnštajn, Jakub ; Rekem, Jakub (oponent) ; Otipka, Václav (vedoucí práce)
Předložená bakalářská práce se zabývá popisem úprav prováděných pro potřeby výcviku v autoškolách a následným návrhem dalších možných vylepšení. V první části je rozebrán vývoj běžných automobilů, zejména v oblastech podstatných pro zmiňované potenciální další úpravy. Především se tedy jedná o oblast pedálového ústrojí a oblast aktivní bezpečnosti. Dále je zpracován přehled současných úprav, umožňujících zásah instruktora do řízení vozidla během výcviku, tedy hlavně druhé ovládání pedálů. Následně jsou předloženy návrhy úprav, které by mohly přinést zvýšení bezpečnosti během výcviku. Jedná se zejména o možnost odbrzdění vozidla z pozice instruktora, vývoj doplňku pro systém infotainment a využití asistenčních systémů.
Konstrukční návrh planetové převodovky RC modelu vyráběného metodou 3D tisku
Rada, Jan ; Rekem, Jakub (oponent) ; Otipka, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem planetové převodovky vyráběné metodou 3D tisku. První část je zaměřena na rešerši v oblasti aktuálních technologií a materiálů 3D tisku. Popsán je zde výrobní postup pro technologii FDM a teorie planetových převodů. Druhá část je zaměřena na návrh převodovky, aby splňovala vstupní parametry a bylo ji možno vyrábět metodou 3D tisku. Popsán je zde postup návrhu od výpočtu přes modelování až po samotný tisk převodovky.
Konstrukční návrh pásové jednotky RC modelu vyráběného metodou 3D tisku
Mašek, Dominik ; Rekem, Jakub (oponent) ; Otipka, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá technologiemi 3D tisku a návrhem pásové jednotky terénního RC modelu. První část práce je zaměřena na rešerši dostupných metod 3D tisku a materiálů filamentů a následné zhodnocení metod a jejich vhodnosti pro hobby 3D tisk. Druhá část práce se zabývá návrhem pásové jednotky pro RC model terénního auta, přičemž nejvyšší možný počet komponent je vyráběn právě pomocí 3D tisku. Nejdříve bylo nutné vybrat vhodný typ pásové jednotky, která bude inspirací pro konstruovanou pásovou jednotku. Před tiskem bylo nutné zvolit vhodné tolerance děr a čepů pro dodržení požadovaného uložení vytisknutých součástí. Hlavním problémem zvolené konstrukce bylo přílišné uvolňování pásu vlivem klopení pojezdových kol, což bylo vyřešeno omezením tohoto pohybu do míry, kdy byly následky přípustné. Konstrukce je popsána přiloženou výkresovou dokumentací, která byla vytvořena na základě 3D modelu zpracovaného v 3D CAD modeláři.
Infrastruktura pro elektrické autobusy
Adamec, Matěj ; Rekem, Jakub (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je zkoumání problematiky nabíjecí infrastruktury elektrických autobusů z pohledu dynamicky nabíjených autobusů, trolejbusů, staticky nabíjených bateriových elektrických autobusů a jejich kombinace ve formě parciálních autobusů. U trolejbusové infrastruktury je popsán způsob napájení trolejové trakce, vlastnosti trolejového drátu a není opomenut provoz parciálních autobusů. Pro nabíjecí infrastrukturu bateriových autobusů je provedeno detailní zhodnocení způsobů připojení k nabíjecí stanici, režimů nabíjení a přehled nabízených řešení nabíjení od vybraných společností. Nemalá pozornost je věnována možnostem standardizace a automatizace připojení k nabíjecím stanicím. V závěrečné kapitole je proveden orientační výpočet optimální kapacity bateriového úložiště pro ujetí vybrané linky a následné zhodnocení řešení nabíjení obsluhujících elektrobusů na této lince.
Design of the Tractor's Cabin Suspension
Rekem, Jakub ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Diploma thesis is devoted to tractor cabin's suspension. First part of the work consists of the overview of used suspension designs and their various modifications. Next, law requirements for roll-over protective structure are described. Subsequently, the suspension design for small-sized tractor is explored. Law compliance is revised via ROPS procedure simulation using finite element method. In the last part of the work, virtual prototype of agricultural tractor in Multi-body environment is built and it is used for studying the dynamic characteristics of proposed cabin suspension design.
Konstrukce reverzační převodovky pro historickou železniční drezínu
Rekem, Jakub ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá konštrukčným návrhom reverzačnej prevodovky pre historickú železničnú drezinu. Prvá časť je venovaná prehľadu pohonných jednotiek drezín a technických riešení využitých pri ich konštrukcii. V ďalšej časti sa nachádza popis pôvodnej reverzačnej prevodovky. Zvyšnú časť práce tvorí samotný konštrukčný návrh reverzačnej prevodovky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.