Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 370 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Akcelerované zkoušky kulového kloubu vozidla
Sýkora, Bohumír ; Ludvík, Jan (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh a vypracování akcelerované zkoušky životnosti kulového kloubu ve spolupráci s firmou TRW-DAS a.s. Diplomová práce obsahuje rešerši problematiky akcelerovaných zkoušek životnosti, se zaměřením na zkoušky prováděné firmou. Dále je v práci rozebrána příprava akcelerované zkoušky životnosti, její samotná realizace a verifikace experimentem. Práce dále obsahuje počítačovou simulaci napjatosti zkoušeného kulového kloubu s použitím softwaru MKP.
Návrh uložení předního kola Formule Student
Černý, Filip ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem uložení předního kola Formule Student. Součástí je nejprve krátká rešerše o závodech Formule Student a porovnání konstrukcí těhlic pro různorodá použití jak v závodních, tak i sériových silničních automobilech. Dále obsahuje konstrukční řešení těhlice a náboje v systému CAD a výpočtový model těhlice vytvořený pomocí programu využívajícího metody MKP a to konkrétně pro analýzu napjatosti ve vybraných zátěžných stavech. Součástí je také optimalizace celého návrhu.
Namáhání ojnice v multi-body systému
Malinský, Marek ; Ramík, Pavel (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vytvořením metodiky pro výpočet namáhání ojnice spalovacího motoru v MBS softwaru. Samotná práce je rozdělena do několik etap, a to krátké rešerše soudobých ojnic, modelování ojnice za využití Pro/E, metodiky přípravy konečněprvkového modelu ojnice a modální analýzy v softwaru ANSYS, vytvoření šablony virtuálního spalovacího motoru s poddajnou ojnicí a provedení samotné pevnostní analýzy v softwaru ADAMS/Engine. Toto téma je náročné na kombinaci a využití hned několika výpočetních softwarů. Práce poskytuje přehled možností, postupů a metodiku vlastního řešení namáhání ojnice, která slouží pro objasnění a zpřehlednění dané problematiky.
Optimalizace rozhraní svařovaného zásobníku paliva systému common rail
Hurt, Libor ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato Diplomová práce je zaměřena do oblasti vstřikovacích systémů pro vznětové motory. Úkolem práce bylo vypracovat nový konstrukční návrh vysokotlakého rozhraní u svařovaného palivového zásobníku Rail, který by snášel tlaky 2000 barů a vyšší, a jenž by byl vhodný i k sériové výrobě. Práce zahrnuje popis dieselových systémů vyráběných firmou Bosch, vypracování konstrukčního návrhu v programu ProEngineer a vypracování napjatostních analýz specifických součástí v programu Ansys. Celá práce byla vypracována ve spolupráci s vývojovým oddělením firmy Bosch Diesel.
3D CAD Model of Human Body
Kubo, Miroslav ; Ramík, Pavel (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
This bachelor thesis deals with the proposal and realisation of 3D CAD model of human body. There are described statistics of population, proposal of shape and kinematics of model, and manual of its grafting to wanted position.
Konstrukční návrh vahadla odpružení vozidla
Poláček, Vojtěch ; Ramík, Pavel (oponent) ; Bradávka, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukcí a pevnostní analýzou vahadla zavěšení autokrosového automobilu. V práci jsou popsány některé případy reálného použití zavěšení s tlačnou tyčí a vahadlem v automobilovém sportu. Dále se práce zabývá konstrukčním řešením dorazů zdvihu a měřením zdvihu kola. Úkolem konstrukční části je návrh tvaru, rozměrů a způsobu uložení vahadla s důrazem na nízkou hmotnost spolu se zachováním dostatečné tuhosti a pevnosti. Konstrukční řešení jsou následně podrobena deformačně napjatostní analýze za účelem optimalizace finálního tvaru.
Zjednodušený parametrický model boční struktury
Smilek, Tomáš ; Ribka, Tomáš (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Zjednodušený parametrický model boční struktury DP, Ústav automobilního a dopravního inženýrství, 2010, str. 117, obr. 130, přílohy 0 Problematika diplomové práce je určena nárazovými zkouškami Euro NCAP, jmenovitě bočním nárazem, při kterém dochází ke střetu boku vozidla s bariérou. Cílem je vytvořit zjednodušený parametrický model boční struktury tak, aby průběhy zatížení figuríny ve vozidle odpovídaly situaci ve velkém FEM modelu.
Hodnocení adhezivní pevnosti ZnNi povlaku svařovaného railu
Flieger, Vít ; Skrutek, Ivo (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je navrhnutí a otestování metod pro zkoušení adhezivní pevnosti povlaku ZnNi na svařovaném railu. V jednotlivých částech je stručně popsána funkce Common-Rail systému se zaměřením na vysokotlaký zásobník – rail. Dále je uvedeno několik metod pro zkoušení adhezivní pevnosti, z nichž jsou vybrány tři metody pro testování na railu. V experimentální části jsou popsány výsledky těchto testů spolu s možnými modifikacemi pro dosažení lepších výsledků. V poslední řadě je vybrána metoda s nejlepšími výsledky a je pro ni sestavena návrhová specifikace.
Optimalizace konstrukce rámu vozidla Formule Student
Krkoška, Kamil ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bylo vypracovat optimalizovaný návrh rámu Formule Student. Základním požadavkem nové konstrukce bylo, aby splňovala nejnovější pravidla soutěže Formula Student/SAE a také lépe plnila řadu dalších požadavků, které jsou na ni kladeny. V práci je uveden přehled nejdůležitějších pravidel a také zhodnocení předcházejících konstrukcí rámu. Následně je popsán postup při návrhu nového rámu a jeho výpočtová analýza pomocí MKP systému. Důraz je kladen především na výpočet torzní tuhosti. Výsledky výpočtů jsou porovnány s předchozími variantami i s hodnotami vozu Formule Ford. Rovněž jsou uvedena doporučení a další možnosti ve vývoji rámu.
Torzní tuhost rámu Formule Student
Jurnečka, Ladislav ; Ramík, Pavel (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá zjištěním torzní tuhosti rámu studentské formule s použitím fotogrammetrického zařízení TRITOP a následným porovnáním s vytvořeným výpočtovým modelem v MKP softwaru. Měření a výpočty jsou provedeny dle postupů, které jsou co nejefektivnější a dosahují nejpřesnějších výsledků. Dále je sestavena optimální metoda pro měření torzní tuhosti v praxi, konkrétně pro budoucí formule série Dragon. V závěru práce jsou shrnuty důvody rozdílných výsledků a návrh optimalizace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 370 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.