Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Revize vybraných spodnokarbonských členovců z Moravského krasu
Rak, Štěpán
V disertační práci se věnuji revizi vybraných skupin spodnokarbonských členovců z Moravského krasu: trilobitům a thylacocephalům, jejich systematice, autekologii a taxonomii. V první části práce analyzuji výskyt atheloptického trilobitového společenstva v okolí obce Březina v Moravském krasu, společenstvo srovnávám s podobnými výskyty ze světa. Je stanovena nová trilobitová asociace. V druhé části je popsán první výskyt karbonského thylacocephala mimo území USA. Deatilně je studována jeho specifická struktura karapaxu a na jejím základě stanoven nový druh Paraconcavicaris viktoryni (Broda et al., 2020).
Revize vybraných spodnokarbonských členovců z Moravského krasu
Rak, Štěpán ; Burdíková, Zuzana (vedoucí práce) ; Mergl, Michal (oponent) ; Hyžný, Matúš (oponent)
V disertační práci se věnuji revizi vybraných skupin spodnokarbonských členovců z Moravského krasu: trilobitům a thylacocephalům, jejich systematice, autekologii a taxonomii. V první části práce analyzuji výskyt atheloptického trilobitového společenstva v okolí obce Březina v Moravském krasu, společenstvo srovnávám s podobnými výskyty ze světa. Je stanovena nová trilobitová asociace. V druhé části je popsán první výskyt karbonského thylacocephala mimo území USA. Deatilně je studována jeho specifická struktura karapaxu a na jejím základě stanoven nový druh Paraconcavicaris viktoryni (Broda et al., 2020).
Život a dílo Kaspara Josepha Mertza
Zavacký, Timotej ; RAK, Štěpán (vedoucí práce) ; STEIDL, Pavel (oponent)
Táto práca sa zameriava na život a tvorbu jedného z najvýznamnejších skladateľov pre gitaru v ranoromantickom období a víťaza prvej medzinárodnej gitarovej súťaže. Práca sa sústreďuje na jednotlivé etapy Mertzovho života, charakter tvorby, koncertné vystúpenia, pohľady jeho súčastníkov, úspechy a prehľad tvorby. Cieľom práce je tiež poukázať na to, aký význam má Mertzova hudba a aký prínos to má pre gitaru dnes. V práci sa taktiež nachádzajú spomienky ruského šlachtica, gitaristu a organizátora prvej medzinárodnej gitarovej súťaže Nikolaja Petroviča Makarova, ktorý sa celý svoj život stretával s najlepšími gitaristami a skladateľmi v 19. storočí. Práve Mertza považoval za najlepšieho skladateľa, kterého stretol. V týchto spomienkach priblížil charakter Mertzovej tvorby, taktiež jeho osobnosť a význam. Posledná časť práce je zameraná na prehľad Mertzovho diela, charakter a interpretáciu jeho skladieb.
Nové interpretační prostředky v soudobé české hudbě pro kytaru
Mazan, Josef ; RAK, Štěpán (vedoucí práce) ; KLAUS, Miloslav (oponent)
Tato disertační práce se zabývá výzkumem nových interpretačních prostředků v díle českých soudobých skladatelů pro kytaru. Bylo vybráno devatenáct děl, v rozmezí od roku 1943 do roku 2015. Materiál získaný analýzou je prostřednictvím srovnávání rozebírán do větší hloubky. Výsledek bádání lze shrnout do teze, že psát dobře pro kytaru znamená rozumět problematice pravé ruky. V kapitole o instrumentaci se zabývám touto problematikou hlouběji. Cílem této práce je inspirovat novou tvorbu pro kytaru.
Přínos běloruských skladatelů kytarové l iteratuře 20. - 21.století.
Krein, Nikita ; RAK, Štěpán (vedoucí práce) ; ZELENKA, Milan (oponent)
Tato práce se zabývá přínosem běloruských skladatelů kytarové literatuře 20. - 21. století. Cílem práce je poukázat na významnou roli autorů běloruské kytarové školy ve vytváření kytarového repertoáru nejen v běloruském kontexu. V první části práce jsem se zaměřil jednak na tvorbu profesionálních skladatelů komponujících pro kytaru, jednak na dílo běloruských kytaristů skladatelů. Systematizoval jsem také vydaný notový materiál a metodické publikace týkající se kytary, od historicky notového kytarového sborníku v Bělorusku až do současnosti. V druhé části práce jsem analyzoval vybrané kytarové dílo běloruského autora - " Koncert pro kytaru, smyčcové nástroje a zvony " Galiny Gorelovové. Při určování přínosu běloruských skladatelů kytarovému repertoáru jsem nejprve analyzoval pozadí profesionálního kytarového vzdělávání a interpretace v Bělorusku sovětské éry, neboť právě to položilo základy novodobé profesionální kytarové skladatelské školy. Tvorbu jednotlivých skladatelů jsem analyzoval na základě jejich interpretační, pedagogické a skladatelské činnosti v historickém a hudebně - kulturním kontextu. Třídílný " Koncert pro kytaru, smyčcové nástroje a zvony " G. Gorelovové jsem analyzoval zejména z pohledu kytarového partu, jeho role v tomto díle, dramaturgického obsahu a formy.Podařilo se mně systematizovat tvorbu běloruských skladateků kytaristů i nekytaristů a vydávání jejich děl a zařadit je do širšího kontextu vývoje běloruské kytarové školy. Přínosem této práce je upozornění na důležitou roli běloruských skladatelů ve vytváření kytarového repertoáru nejen v Bělorusku. Na základě zjištěných údajů je možné tvrdit, že běloruští kytaristé a skladatelé přináší velký vklad do rozvoje kytarové literatury 20. - 21. století.
Interpretace renesanční loutnové hudby n a kytaru John Dowland a jeho fantazie pro sólo lo utnu
Vacík, Patrick ; RAK, Štěpán (vedoucí práce) ; Brabec, Lubomír (oponent)
Tato disertační práce poskytuje široké spektrum informací pro potenciální interprety renesanční loutnové hudby na kytaru, se speciálním zaměřením na kompozice Johna Dowlanda. V úvodu je zaměřena na vývoj vokální hudby a její vliv na vznik a vývoj hudby instrumentální v průběhu renesance, včetně tvorby pro loutnu. Životopis a stručný pohled na dílo Johna Dowlanda pak přibližuje čtenáři tuto významnou hudební osobnost, jehož dvě fantazie pro sólovou loutnu - Fantazie č.1 a Farwell - jsou hlavním předmětem celé práce. Transkripce těchto dvou kompozic do moderní notace pak tvoří nejzásadnější část samostatných notových příloh. Práce rovněž obsahuje potřebné informace o tabulaturách, způsobu aplikace loutnových technik při hře na kytaru a další aspekty týkající se interpretace loutnové hudby na kytaru.
Historie a vývoj australské hudby do sou časnosti Historie a vývoj australské hudby do sou častnosti
Švábová, Kristina ; ZELENKA, Milan (vedoucí práce) ; RAK, Štěpán (oponent)
Vznik Australské hudby do současnosti v oblasti aboriginálské kultury k dnešním žijícím evropským emigrantů.
Život a dílo Milana Zelenky
Švábová, Kristina ; ZELENKA, Milan (vedoucí práce) ; RAK, Štěpán (oponent)
Bakalářskou práci jsem tvořila na základě přímých rozhovorů s prof. Milanem Zelenkou, poslechu hudebních děl nejen Milana Zelenky, ale i soudobých autorů, studiem zachovaných pramenů Františka Jiroše, vlastním nastudováním Zelenkovy skladby Sonáta Pulsante Omaggio a Jan Truhlář. Čtenáře seznamuji s kompletním životopisem a dílem Milana Zelenky , od jeho mládí, přes první úspěchy na koncertním i soutěžním poli, až po spolupráci s významnými hudebníky a skladateli, uvedením klasické kytary na českou hudební scénu, jeho pedagogickou činnost, rozhlasové nahrávání, uvedení klasické kytarové školy na světové soutěže i koncertní pódia. Pozornost jsem věnovala jeho skladbě Sonáta Pulsante Omaggio a Jan Truhlář. V závěru práce jsem provedla teoretickou analýzu této skladby.
Současné cesty k umělecké hře na kytaru.
Vrtiška, Vojtěch ; RAK, Štěpán (vedoucí práce) ; ZELENKA, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá základními technickými a psychologickými předpoklady pro dosažení umělecké hry na kytaru. Způsob řešení technických otázek je nastíněn z hlediska historického i současného. Práce obsahuje srovnání metod A. Segovii a S. Tennanta s mým osobní zhodnocením. V případě hrací pozice a techniky pravé a levé ruky uvádím vlastní postřehy a náměty.
Václav Matějka - Variace na téma Liebes Madchen hor mir so...
Vencovský, Lukáš ; ZELENKA, Milan (vedoucí práce) ; RAK, Štěpán (oponent)
Tématem této bakalářské práce je osobnost Václava Tomáše Matějky. Práce se věnuje jeho životním cestám, to je místům kde působil, jakou hudbu skládal a proč. Zabývá se také jeho dílem a to zejména kytarovým. Dále, se práce zabývá souvisejícím vývojem kytary v době života Václava Matějky. Připomíná se zde čerstvě nabytá nová forma kytary. Přechod od pěti-sborové barokní kytary k šesti-strunné romantické kytaře. Práce si všímá i různých slepých linií vývoje kytary v druhé polovině 18. století. Ve třetí části jsou popsány některé z výhod romantické kytary oproti kytaře moderní a následuje rozbor Variací na Haydnovo téma, které Václav Matějka napsal.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.