Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dechová a nátisková cvičení pro saxofon
Rajnošek, Bharata ; SLOVÁČEK, Antonín (vedoucí práce) ; SOUKUP, Luboš (oponent)
Práce Dechová a nátisková cvičení na saxofon se zabývá metodikou výuky techniky na saxofon v širším pojetí všech vlivů na tvorbu tónu. Začíná fyzickým postojem, pokračuje základními technikami dechu a teprve po jejich očekávaném zvládnutí se zabývá technikami speciálními, které umožňují osvojení nátiskových technik a správných návyků. Práce doplňuje a navazuje na existující publikaci Davida Liebmana: Technika hry na saxofon. Tam kde je Liebman příliš stručný, tam jde autor více do hloubky. Nevystačí si jen s výčtem technik, snaží se také o pohled z druhé strany - od kvalitativně - estetických požadavků k jednotlivým cvičením. Těžiště práce spočívá ve vypracování komplexního systému praktických cvičení, která dovedou zájemce jednotlivými na sebe navazujícími kroky k ideálnímu ovládnutí celé technologie vznikání tónu. Cílem práce je poskytnout hledajícím útěchu na jejich cestě. Autor zde jako pedagog dává k dispozici svůj vyzkoušený systém pro další studenty.
Strukturální prvky v hudbě Milese Davise
Rajnošek, Bharata ; SLOVÁČEK, Antonín (vedoucí práce) ; KOP, František (oponent)
Práce Strukturální prvky v hudbě Milese Davise se zabývá proměnou jazzového paradigmatu, dotýká se letmo několika zásadních momentů v překotném životě velikána Milese Davise, a snaží se zachytit alespoň pár subjektivně důležitých okamžiků v životě Milese Davise. Práce také vymezuje čím je jazz pro autora, ve stručnosti pak též autorovy základní hudební preference. S tím pak dále souvisí snaha o uchopení fenoménu jazzové osobnosti a v kontextu pak i samozřejmě Milese Davise. Autor se snaží o pochopení jedinečnosti jeho přínosu a vlivu na hudbu obecně. V překvapivém závěru objevuje jako nejdůležitější Davisův vliv začátek jeho jazzrockového období. Tam spatřuje zcela zásadní vrchol - proměnu samotné podstaty jazzové interpretace - změnu v přístupu k jazzovému tématu jako hlavě celé skladby. Skladba je nahrazena pouhým motivem či frází. Tím dochází k posunu možností živé interpretace a zároveň nejdůležitějšímu posunu ve vývoji jazzového paradigmatu a způsobu práce se strukturálními prvky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.