Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 142 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Z odkazu skladatelů mystického minimalismu
Christou, Marios ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent) ; Riedlbauch, Václav (oponent)
This dissertation is a result of the author's great interest in contemporary music and especially musical "styles" known as "Holy minimalism", "New simplicity", etc. In a way, this work is an extension of my master thesis that dealt with the music of Arvo Pärt which only deepened my interest for this kind of music. Here I also deal with the music of Henryk Mikolaj Górecki whose name very often appears beside that of Arvo Pärt's and he is usually characterized as his Polish counterpart. As a student of the Pedagogical Faculty of the Charles University I realize that the music education students of this university are not familiar with the musical output of the post-modern era, a fact that means that they will not be able to teach anything about contemporary music in their role of music teachers. Undoubtedly, the music of the second half of the 20th century and 21s1 century is an integral part of the history of music and I strongly believe that it has a very high artistic value. Consequently, it is essential that pedagogues know and understand this music. This is the main reason for choosing this topic. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Srovnání provozu a výkonů dvou mimopražských vícesouborových divadel
Stoklasová, Adéla ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Straka, Michal (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou činnosti a financování dvou vícesouborových divadel, kterými jsou Divadlo Josefa Kajetána Tyla v Plzni a Divadlo F. X. Šaldy v Liberci. V teoretické části práce popisuje stručný vývoj českého divadla po roce 1945, způsoby současného provozování divadel v České republice s bližším zaměřením na příspěvkové organizace a jejich financování. Praktická část pak poskytuje základní informace o analyzovaných divadlech a územích, na nichž divadla sídlí. Nejpodstatnějším bodem této části je rozbor umělecké činnosti a možnosti financování divadelního provozu zmíněných regionálních divadel.
Role Českého rozhlasu v podpoře české alternativní hudební scény u nás i v zahraničí
Pleslová, Josefína ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Šubrt, Daniel (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zhodnocení přínosu podpory české alternativní hudební scény prostřednictvím Českého rozhlasu se zaměřením na činnosti Radia Wave. V teoretické části je vymezen pojem alternativní hudební scéna v českém kontextu a popsán vývoj Radia Wave od jeho vzniku až po současnost. V další kapitole jsou popsány konkrétní formy podpory Českého rozhlasu domácím alternativním hudebním projektům s přihlédnutím k soutěžním projektům. Pro srovnání jsou v návaznosti rozebrány druhy podpory u žánrově podobných médií. Analytická část obsahuje kvalitativní analýzu dat získaných z rozhovorů. Na závěr je na základě analýzy provedeno celkové zhodnocení podpory české alternativní hudební scény s vlastním doporučením a radami do budoucího vývoje.
Divadelní provoz Vily Štvanice
Krutská, Michaela ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Grosman, Jakub (oponent)
Bakalářská práce se věnuje právním formám a typologii divadel, nezávislé neziskové divadelní scéně v České republice a jejímu financování. Ukazuje některé aspekty provozování divadel, jako je strukturování organizace a vytváření dramaturgického plánu. Na příkladu VILY Štvanice popisuje fungování jednoho z nezávislých divadel v Praze. Na základě údajů získaných z individuální komunikace se zástupci VILY Štvanice a analýzy účetních výkazů rozebírá a hodnotí její divadelní provoz. Posouzení uměleckého přínosu tamní tvorby je založené na provedených rozhovorech a další komunikaci s divadelními kritiky. Cílem je zhodnotit, jestli je současný model využití objektu VILA Štvanice přínosný, zda by se mělo pokračovat v jeho realizaci a zda by měl být podporován z veřejných rozpočtů.
Ekonomika, řízení a výkony profesionálních loutkových souborů v Plzni a Ostravě
Gebellová, Veronika ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Malcová, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá ekonomikou, řízením a výkony loutkových divadel. V teoretické části popisuje historii loutkářství na území ČR, současné profesionální loutkové soubory jako součást divadelní sítě ČR, typologii divadel, jejich financování a právní formy. Praktickou částí je případová studie, která porovnává dvě konkrétní loutková divadla po stránce ekonomické i umělecké. Zabývá se způsoby jejich propagace, strukturou řízení i jejich historií.
Provoz a financování Divadla Drak a Divadla Minor
Matysová, Gabriela ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Petrová, Pavla (oponent)
Předmětem práce je problematika provozu a financování dvou předních českých loutkových divadel, Divadla Drak a Divadla Minor. Úvodní teoretická část se zabývá historickým vývojem českého loutkového divadla od jeho počátků až do dnešních dní, dále pak současnou divadelní sítí České republiky se zaměřením na divadla orientovaná na dětského diváka a následně možnostmi financování divadel z veřejných, soukromých a vlastních zdrojů. Praktická část se pak věnuje případové studii dvou konkrétních divadel s ohledem na jejich odlišné zázemí v Praze a Královéhradeckém kraji. Práce se zaměřuje především na finanční zdroje divadel a následnou efektivitu využívání získaných finančních prostředků.
Produkce a zveřejnění skladby v oblasti elektronické taneční hudby
Machálek, Vojtěch ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Šubrt, Daniel (oponent)
Bakalářská práce se věnuje procesu produkce a zveřejnění skladby v oblasti elektronické taneční hudby. V první části práce podává stručný nástin historie nonartificiální hudby, využitelného marketingu, historického vývoje a současného stavu hudebního průmyslu a elektronické taneční hudby. Druhá část práce se věnuje hudební tvorbě v domácím studiu, potřebnému rozpočtu, zvukové úpravě skladby, placenému a neplacenému zveřejnění skladby, rozhovoru s producentem elektronické taneční hudby a analýze placené propagace skladby. Analýza je zpracována na základě výsledků získaných díky využití nástrojů placené propagace v konkrétním případě a měří celkovou efektivitu placené propagace v porovnání s nepropagovaným hudebním dílem. Cílem bakalářské práce je analyzovat podmínky tvorby elektronické taneční hudby, zhodnotit efektivitu placené propagace hudebního díla a stanovit doporučení pro začínající producenty v popisované oblasti na základě dosažených výsledků a uvedených rozpočtů.
Ekonomické aspekty pořádání festivalu současného tance Siraex a zhodnocení jeho činnosti
Voláková, Anna ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Janeček, Václav (oponent)
Tato práce se zabývá ekonomickými aspekty pořádání tanečního festivalu. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy a zmapovány možnosti financování neziskových tanečních festivalů. Praktická část se zabývá případovou studií festivalu současného tance Siraex, která na základě účetních dat sleduje vývoj způsobu financování, strukturu zdrojů a nákladů festivalu. V závěru praktické části je vyhodnocen kvantitativní výzkum provedený mezi účastníky festivalu, jehož klíčové otázky se týkaly motivace účasti na festivalu a financování.
Ochranné autorské organizace v ČR, jejich působení a prezentace činnosti
Řehořová, Magdalena ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Šmíd, Ilja (oponent)
Tato diplomová práce s názvem Ochranné autorské organizace v ČR, jejich působení a prezentace činnosti se zaměřuje na oblast ochrany autorských práv, a to zejména v oblasti hudebních děl. Cílem práce je přinést ucelený pohled na současnou situaci kolektivních správců, kteří působí na území České republiky a srovnat jejich činnost ve vybraných oblastech. Cílem práce je také zhodnotit praktické fungování kolektivní správy a podat vysvětlení některých mýtů, které o kolektivní správě kolují mezi širokou veřejností. Teoretická část práce obsahuje vymezení základních pojmů, které slouží jako východisko pro další kapitoly, které se věnují konkrétním kolektivním správcům v ČR, a to OSA, INTERGRAM a DILIA. Tato část práce vychází z analýzy výročních zpráv těchto organizací, a také z osobních rozhovorů a písemné komunikace se zástupci uvedených institucí. Práce je přínosná především jako shrnutí a zhodnocení aktuálního fungování kolektivních správců, kteří jsou součástí kultury, a jsou tedy i oni zodpovědni za to, v jakém stavu se nejenom česká kultura nachází.
Motivace a preference návštěvníků koncertů vážné hudby
Palasová, Tereza ; Šmíd, Ilja (vedoucí práce) ; Riedlbauch, Václav (oponent)
Cílem práce je zjištění motivace a preferencí návštěvníků koncertů vážné hudby na základě vlastního kvantitativního i kvalitativního výzkumu, a dále rozpracování výsledků do podoby strategických doporučení pro management hudební těles, která hledají řešení problému nízké nebo klesající návštěvnosti. Do dotazníkového šetření byla zapojena čtyři významná pražská tělesa - Česká filharmonie, Pražská komorní filharmonie, Symfonický orchestr Českého rozhlasu a Symfonický orchestr Hlavního města Prahy FOK, předmětem analýz byly odpovědi od celkového množství 1218 respondentů. Téma je pojato mezioborově, přínosem práce pro hudební management je také shrnutí a propojení poznatků z dalších oborů - marketingu, dramaturgie, sociologie, a především psychologie, z níž je pro práci zásadní především Csíkszentmihályiho koncept plně soustředěného prožitku, tzv. flow. Statistickým testováním byl prokázán základní předpoklad této práce: Ten, kdo obvykle zažívá stav flow během koncertu vážné hudby, má tendenci navštěvovat koncerty častěji. Byla také potvrzena existence vztahu mezi kulturním kapitálem publika (který je zastoupen hudebním vzděláním) a zažíváním stavu flow na koncertech. Dále byla zjištěna souvislost flow a žánrových preferencí návštěvníků koncertů vážné hudby. Orientace strategie hudebních těles na zprostředkování flow návštěvníkům koncertů může významně přispět k řešení problémů návštěvnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 142 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.