Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Příprava Etapové Hry pro integrovanou skupinu dětí
Kleinová, Jana ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Růžička, Vít (oponent)
Tato práce je určena především těm, kterým není život handicapovaných lidí lhostejný a snaží se spojováním světa postižených a nepostižených lidí dojít k přátelskému soužití těchto komunit. Práce je rozdělena na tři části. V první části se zabývám významem samotného tábora pro handicapované jedince, ale i pro jedince bez handicapu. Tato práce je určena pro lidi, kteří se chystají připravit etapovou hru na táboře pro smíšenou skupinu dětí handicapovaných a dětí bez handicapu. V druhé části se věnuji tomu, jak vytvořit prostředí pro rozvoj tělesného a duševního vývoje dětí s postižením a podpořit tak rozšíření jejich dovedností a schopností. Popisuji základní metody práce s handicapovanými dětmi a jak předcházet jejich diskriminaci v prostředí, kde se nacházejí i nehandicapovaní lidé. Jsou to kroky, kterými vytvoříme půdu pro navázání vztahů mezi dětmi s postižením a bez postižení. Třetí kapitola je hlavní částí mé práce. Popisuji v ní etapovou hru připravenou pro inegrovanou skupinu dětí s postižením a bez postižení. Rozepisuji jednotlivé dny etapové hry, jak jdou za sebou. Hra je utvořena tak, aby děti bez postižení mohly ukázat své kvality, dovednosti a hra podpořila jejich sebevědomí a nezávislost. Dětem bez postižení přináší seznámení se s životem handicapovaného člověka a rozvíjí v nich empatii a...
Štípačka dřevěné kulatiny
Růžička, Václav ; Mergl, Václav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vypracovat stručnou rešerši o štípacích zařízení a porovnat jejich konstrukční řešení, parametry a jednotlivé pohony. Další část bakalářské práce je věnována návrhu vlastní koncepce stroje. Nejprve je navržen hydraulický obvod a k němu spočteny hydraulické komponenty a následně je navrhnut rám štípačky. Práce obsahuje i výkresovou dokumentaci celé sestavy a svařence rámu.
Technologie výroby kyselých a spontánně kvašených piv
Růžička, Vojtěch
Cílem této práce je shrnout technologické postupy používané při výrobě kyselých a spontánně kvašených piv. Teoretická část této práce je zaměřena na technologii okyselování a použití bakteriálních a kvasinkových kmenů, které snižují pH piva, a jejichž využití je zaznamenáno jak v tradičních historických kyselých pivních stylech, tak i v moderní produkci těchto specifických piv. V práci je dále objasněn technologický postup vaření tradičních, spontánně kvašených piv a jejich základní kategorizace do konkrétních pivních stylů, spolu se základní charakteristikou daného stylu. Součástí práce je i krátký experiment, v rámci kterého bylo uvařeno kyselé pivo, konkrétně sour ochucený višněmi, který následně zrál v dubovém sudu po červeném víně.
Vliv způsobu využití krajiny na místní klima
RŮŽIČKA, Vít
Cílem práce je analýza vlivu způsobu hospodaření v CHKO Třeboňsko na místní klima a hledání vzájemných souvislostí. Pro samotnou práci a následnou prezentaci výsledků pomocí grafů byla použita současná a historická data dálkového průzkumu Země z družic Landsat. K vyhodnocení bylo nezbytné praktické zvládnutí metodického postupu zpracování satelitních dat získaných z programu Landsat, včetně analýzy dynamických veličin. Hodnotícími ukazateli byly zejména teplota povrchu a spektrální indexy NDVI a NDMI. Zatímco množství vegetace a vlhkosti za sledovaný časový úsek v krajině mírně vzrostly, teplota zůstala stejná, nebo mírně klesla. Na základě zjištěných údajů je možné předpokládat, že na místní klima na Třeboňsku má vliv vegetace pomocí evapotranspirace a regionální klimatické změny.
Podmínky integrace dětí se specifickými potřebami v Junáku
Hyková, Alžběta ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Růžička, Vít (oponent)
Práce s názvem Podmínky integrace dětí se specifickými potřebami v Junáku se věnuje tomu, jaké podmínky pro integraci dětí se specifickými potřebami nabízí český skauting. Zabývá se jak tím, jak vhodné podmínky pro integraci těchto dětí nabízí Junák jako největší skautská organizace v ČR, tak tím, jak probíhá integrace v samotných skautských oddílech. Práce seznamuje s pojmy integrace a inkluze, krátce se zabývá neformálním vzděláváním i tím, proč by mělo být otevřené všem dětem bez rozdílu. Významná část práce se věnuje českému skautingu včetně jeho základních principů a skautské metody, kterou při práci s dětmi využívá. Podmínkami integrace dětí se specifickými potřebami v Junáku se pak práce zabývá jak teoreticky, tak prakticky. Součástí je kvalitativní výzkum realizovaný formou rozhovorů s vedoucími skautských oddílů, kde je integrované dítě s postižením. Tento výzkum poskytuje náhled do průběhu integrace dětí s postižením v jednotlivých skautských oddílech. Dozvídáme se, jak jsou děti v oddíle začleněné, jaké nároky klade integrace na vedoucí oddílů a co jim v jejich práci pomáhá, jaké přínosy a negativa má z pohledu vedoucího začlenění pro samotné dítě, pro vedoucí i pro celý oddíl. Z toho pak autor vyvozuje, co zlepšuje a co naopak zhoršuje podmínky pro integraci dětí se specifickými potřebami do...
Využití waldorfské pedagogiky ve volnočasových aktivitách, aneb lze waldorfskou pedagogiku využít ve skautském oddíle?
Vondrušková, Josefína ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Růžička, Vít (oponent)
Téma mé práce zní: Využití waldorfské pedagogiky ve volnočasových aktivitách, aneb lze využít waldorfskou pedagogiku ve skautském oddíle? Proto se snažím ve své práci porovnat přístup Steinerovi pedagogiky a skautingu k výchově dětí. Cílem mé práce je nalézt shodné prvky a rozpory obou přístupů a tím zjistit, jestli je možné aplikovat waldorfský přístup do skautských oddílů. Ve své práci čerpám především z dlouholetých zkušeností s vedením skautského oddílu a v oblasti waldorfské pedagogiky především z teoretických znalostí nalezených v dostupné literatuře. Zabývám se lehce současnými požadavky na volný čas dětí, protože mou prací se zároveň snažím nalézt možnost modernizace skautské výchovy tak, aby byla zajímavá i pro současné děti. Jednu z možnosí vidím právě ve využití této pedagogiky. Po určení požadavků na volnočasové aktivity se snažím komplexně charakterizovat skautskou metodiku, jednotlivé důležité oblasti pro praxi. Stejným způsobem popisuji waldorfskou pedagogiku a antroposofický přístup k výchově. V poslední kapitole pak porovnávám oba přístupy, shodné momenty a rozdíly. Docházím k závěru, že oba přístupy si v základním pojetí neodporují, obě výchovy se snaží vychovat jedince ke svobodě a osobitosti ve všech čtyřech dimenzích člověka (psychologická, biologická, sociální a spirituální). Přestože...
Dietary specialisation and diversification of the spider genus Dysdera
Řezáč, Milan ; Pekár, Stanislav (vedoucí práce) ; Růžička, Vlastimil (oponent) ; Rusek, Josef (oponent)
Potravní specla||zacea dlvcnlíkace povoulnl rodu Dysdera (Aratrnc: Dysderldae) Souhm disertačnípréco Hlarnrímoílempředloženéstudieje prezentaoonovýohpoznatkůo potavní spooializacia diver:ziítkacipavoulolroduDysdera' Disortaěnípróceje soubmempěti vědeokýohpra'oírozdělenýohdo dvouzákladnícbďdílů. 1. Potravrúspeda|izace l.l' ŘezáčM., Pekár S. & Lubin Y.: Morfotogické a behavtorá|níadaprce prc lov suchozerrrs}ýďr stcJnonožcůu pavou|cl todlu Dysdcrl (Ararrae: Dyrder|nae) lphjato doJ oun at of Zn logtl O predótorechspeciďizovanýoh ne lovstínokmóme dosud volice mÉloiďonnaoí. Za prodótory stínok jsou již dlouhou dobu považovóni pevouoi tod|J Dsdera (Dysderidae)' nicmóně důkazy o jejioh potavnl speoiďizaci dosud scházely. Tito pavouoi se vyznaěujíneobvyklou moďologickou variabi|itou ústnlchogónrl zejméara ohelioo. U pěti druhůreprezenfujícíchrůalétypy cholioerjsmo sbdovali vzbh mezi morfologií úsuníchorgrínů,p,refoencí kořisti o predočnímchovÁnIm. Dnrh s nemodifikovanými ohelice'rami lovil oohotně růalé ělenovco ale odmítal stínlcy' zatímoo druhy s modiťrkovanými ohelic,eramioohotrě přijímaly shnky, fusdera erythrlna a D, spinicrus lovily stínky stojně ěasto jako altematiwí ýpy kořisti' D. abdominalis a D. dubrovninzl' stÍnky před altomatr'nÍ kořistí sigtifikantně pfef€rov&ly. Ukázalo se,Žemodifikaco cholicerjsou...
Road to People - Use of Experiental Method for Integrated Group
Brázdilová, Michaela ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Růžička, Vít (oponent)
Cieľom bakalárskej práce Cesta k ľudom je charakterizovať využitie zážitkovej pedagogiky pre integrovanú skupinu. Teoretická čásť je venovaná fenoménu integrácie a zážitkovej pedagogike ako výchovnej metóde. Praktická čásť približuje dramaturgické východiská a samotný priebeh zážitkového integračného kurzu občianského združenia Užitečný život Cesta k ľuďom. Teoretické vedomosti a praktické skúsenosti vedú k týmto záverom. Zážitkotvorné kurzy pre integrovanú skupinu možeme charakterizovať nasledovne: Patria medzi koadaptačné formy integrácie, vytvárajú priestor pre obojstraný proces integrácie, možu ovplyvňovať subjektívne determinanty účastníka s postihnutím, účastníkovi bez postihnutia umožňujú osobnú skúsenosť integrácie, odstraňujú bariery a predsudky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Autorita vedoucího v (skautském) oddílu ve srovnání s autoritou rodičovskou
Zajíc, Tomáš ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Růžička, Vít (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o problematice autority ve společnosti i u jednotlivce. Téma je soustředěno na autoritu rodičovskou a na autoritu vedoucího ve skautském oddíle s mírným rozšířením na vychovatele obecně. Cílem je najít podstatu obou autorit a přednést hypotézy o rozdílnosti přístupu a metodách, které jsou vhodnější pro roli rodiče než pro roli vedoucího či vychovatele a naopak. Práce je složena ze dvou hlavních celků. Prvním je teoretická část, která se zabývá zejména psychologickým, sociologickým, pedagogickým a ná- boženským pohledem na pojem autority. Používá k tomu citace vybraných autorů (především E. Fromm, R. Palouš, H. Arendtová a další); k nim je připojena kritická reakce. Teoretická část je uzavřena osobním pohledem autora práce na pojetí autority a shrnutím současné pozice autority na základě publikace Relativizace autority a její dopady na současnou mládež od A. Vališové a kol. Praktická část je uvozena popisem a pokusem o vymezení základu autority rodičovské (zejména J. U. Rogge) a následně autority vedoucího skautského oddílu (V. Fanderlik). V úvodech k praktické části jsou předneseny hypotézy, jež jsou dále zkoumány na základě dotazníkového šetření a rozhovorů. Vyplněné dotazníky a odpovědi v rozhovorech slouží jako podklad pro přednesení výsledků jednotlivých hypotéz. Závěr je...
Prožitková pedagogika a seznamovací kurz Jaboku 2005
Šírová, Kateřina ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Růžička, Vít (oponent)
Tato práce se zabývá prožitkovou pedagogikou jako jednou z možností výchovy ve volném čase. Tato pedagogika není něčím abstraktním, co by existovalo jen v teorii, ale tvoří ji a využívají konkrétní lidé (všichni ti, kteří jsou přesvědčeni o tom, že psychicky a sociálně vyzrálejší lidé dovedou lépe a kvalitněji zvládat vlastní život a současně lépe obstát v těžkých obdobích života, než ti, kteří jsou sice fyzicky zdatní, ale jinak nevyzrálí). Má vést k tomu, aby její aktivity a hry byly cestou člověka ke světu, k okolní přírodě, k druhým lidem i k sobě samému. Tento typ výchovy má nejen uspokojovat nynější vzrůstající potřebu silných zážitků, ale hlavně má nabízet cestu k dospělosti a zdravě působit na člověka, zejména na jeho osobnostní růst, samostatnost, zodpovědnost, zdravé sociální chování a rozvoj dovedností. Cílem této práce je seznámit čtenáře s touto prožitkovou pedagogikou, nabídnout jim inspirace a návod pro realizaci kurzu, který je postaven na prožitkové pedagogice a praktickou ukázku konkrétního realizovaného kurzu, který autorka absolvovala v roli instruktora. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Ružička, Vladimír
2 RŮŽIČKA, Vít
5 Růžička, Vojtěch
3 Růžička, Václav
2 Růžička, Věroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.