Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Stanice pro zkoušky odpružení jízdních kol
Volánka, Lukáš ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem stanice pro zkoušky odpružení jízdních kol. V současnosti se stále vyvíjejí nové technologie odpružení, a to obzvláště u horských kol, které jsou určeny do velmi náročného terénu. Pro tento vývoj nových technologií je nutné mít vhodnou stanici, která umožňuje experimentální ověřování jízdních vlastností, a to ideálně v laboratorních podmínkách. Klíčové vlastnosti, které je možné u kola vyhodnocovat, jsou komfort jízdy a grip neboli přilnavost. Navržená stanice využívá válcového simulátoru vozovky umístěného pod testovaným závěsem (kolem). Na obvod simulátoru jsou umísťovány překážky, které při přejetí excitují do kola vibrace, čímž je napodobena jízda po hrbolaté cestě. Na stanici je možné hodnotit vlastnosti předního i zadního zavěšení, přičemž kolo je do stanice upnuto vždy za osu netestovaného závěsu. Hmotnost jezdce je při testech nahrazena pomocí přídavných závaží, umístěných na nosiči, který spojuje sedlovou a hlavovou trubku kola. Přídavná závaží je možné posouvat pro napodobení různých poloh cyklisty při jízdě. Ke zkušební stanici byl vytvořen virtuální dynamický model, díky kterému jsou experimenty mnohem efektivnější. Simulační model byl navržen a otestován v softwaru MSC Adams. Zkušební stanice společně s virtuálním modelem tvoří jednoduchý nástroj, který umožňuje rychlé a efektivní testování kvality odpružení jízdních kol.
Technical diagnostics of the motorcycle suspension
Al-Qubati, Ali Mohammed Ali Hasan ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Klapka, Milan (vedoucí práce)
Vehicle suspension testing is very important to ensure a safe and comfortable ride. There are many testers, one of which is the resonant adhesion tester. It is an easy and non-invasive device that is used to assess the functionality of cars’ suspensions. EUSAMA is one of the best known methodologies that this tester is based on. However, there is no such simple device for checking the technical condition of a motorcycle suspension. Therefore, this work examined the applicability of the EUSAMA methodology for the evaluation of motorcycle suspension. It also examined the specification and determination of the parameters that most affect the EUSAMA, as well as ways to minimize the negative impacts of these parameters on the accuracy and reliability of test results. In parallel, a simulation model was created for the Aprilia ETX motorcycle for sensitivity analysis, in which the range for the most important parameters of the motorcycle suspension was set, and their effect on EUSAMA was tested within their specified range. As a result of the simulation model and experiments, it was observed that the rider’s weight, tire stiffness, and platform angle have a major impact on EUSAMA, where rider weight, stability during testing, tire inflation, and platform angle could lead to incorrect suspension evaluation. Subsequently, the modified platform and the stabilizing mechanism were experimentally verified on a selected sample of motorcycles. To eliminate the negative impact of the monitored parameters, several modifications were proposed in this work, including some test conditions and design accessories, including the addition of a stabilizing mechanism, checking tire inflation before testing, and specifying the driver's position during testing.
Konstrukce 1/4 modelu vozidla pro testy tlumičů
Jaroš, Petr ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Roupec, Jakub (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem konstrukce modelu vozidla pro testy tlumičů vozidel, kterým lze simulovat reálné zavěšení kola vozidla (do maximální hmotnosti automobilu 1 970 kg) i tzv. lineární závěs kola. K dimenzování a odvození základních parametrů zařízení slouží lineární matematický model vozidla se 2 DOF (Degrees Of Freedom) a data z rešerše. Práce obsahuje popis lineárního matematického modelu a jeho výstupů (zrychlení odpružené hmoty a síly působící na odpruženou hmotu), popis navržené konstrukce, popisy provedených simulací (statická, modální a harmonická analýza v prostředí softwaru ANSYS Workbench 2020 R2) a koncepční návrh úprav navržené konstrukce za účelem dalšího možného využití k testování jízdních kol.
Vývoj fail-safe magnetoreologického tlumiče
Hašlík, Igor ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Kubík, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vývojem fail-safe magnetoreologického (MR) tlumiče schopného semiaktivního řízení. První část práce je věnována současnému stavu poznání fail-safe MR tlumičů a permanentních magnetů, které jsou v nich obsaženy. Dále práce obsahuje vývoj fail safe MR tlumiče pomocí MKP simulací a jeho následné testování po stránce magnetických i hydraulických vlastností. V poslední části jsou uvedeny návrh a verifikované simulace fail safe MR tlumiče s rychlou odezvou, která je zajištěna omezením vzniku vířivých proudů v jádru pístu pomocí drážkování.
Dynamicky vyvážený rezonanční adhezní tester
Jandásek, Martin ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Tato práce je věnována vývoji mobilního adhezního rezonančního testeru TriTec. Cílem práce je dosáhnout zlepšení parametrů testeru oproti předchozí verzi, zejména zmenšení vibrací testeru při chodu v nezatíženém stavu a usnadnění přesunu testeru na delší vzdálenosti. Úvodní část práce byla věnována historii vývoje testeru Tritec a analýze příčin vzniku problémů testeru. V další části práce byly studovány způsoby snížení vibrací testeru. Jako nejlepší řešení pro snížení vibrací byl vyhodnocen rotační vyvažovací mechanismus, který byl v další části práce navržen. Následně byl navržen i nový přední pojezd testeru a byla stanovena koncepce uživatelského rozhraní testeru. Tester s navrženými úpravami dosahuje požadovaných parametrů a může v provozu konkurovat stacionárním testerům svou cenou a mobilitou
Návrh pístní skupiny rychlého magnetoreologického tlumiče s využitím technologie selective laser melting
Vítek, Petr ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Strecker, Zbyněk (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vývojem magnetického obvodu Magnetoreologických (MR) tlumičů s krátkou časovou odezvou. Pro dosažení krátké časové odezvy bylo zvoleno tvarového přístupu, kdy geometrie magnetického obvodu byla volena tak, aby významně eliminovala vznik vířivých proudů. Vliv struktur na magnetické vlastnosti byl nejprve zkoumán na jednodušším toroidním jádře a poté byl optimalizaci podroben magnetický obvod samotného MR tlumiče. Optimalizace geometrie byla prováděna pomocí konečnoprvkových simulací. Výsledná geometrie byla vyrobena pomocí technologie Selective laser melting (SLM) z čistého železa. Dále byl zkompletován MR tlumič a byly změřeny jeho vlastnosti na vzduchu i s MR kapalinou, které byly následně srovnány s dříve vyvinutými rychlými MR tlumiči. Bylo zjištěno, že nově navržený magnetický obvod dosahuje obdobné časové odezvy jako všechny ostatní srovnávané rychlé MR tlumiče a dosahuje vyššího dynamického rozsahu než většina srovnávaných variant. U navrženého magnetického obvodu se navíc podařilo významně zredukovat jeho hmotnost.
Elektronický tester tlumení podvozku osobního automobilu
Jeniš, Filip ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vývojem koncepčně nového testeru pro hodnocení tlumení podvozku. Tester bude fungovat na bázi sledování měrného útlumu karoserie v místech jednotlivých tlumičů po přejezdu definované překážky. Kinematické parametry pohybu budou snímány pomocí inerciální měřící jednotky.
Návrh magnetického obvodu rychlého magnetoreologického tlumiče bez použití feritů
Strmiska, Tomáš ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Strecker, Zbyněk (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vývojem nové generace magnetických obvodů rychlých magnetoreologických (MR) tlumičů, které nebudou využívat problematických feritových materiálů. Pro zajištění krátké časové odezvy je nutné zabránit vzniku vířivých proudů. S využitím metody konečných prvků byly navrženy 2 způsoby řešení – využití magneticky měkkých kompozitů s vysokým elektrickým odporem a vyhotovení drážek do kovového materiálu. Následně byly vyrobeny 2 magnetické obvody – jeden z kompozitu Sintex SMC prototyping material a druhý z oceli 11SMn30 se 48 hlubokými drážkami o šířce 0,35 mm. Oba byly implementovány do MR tlumiče a otestovány na hydraulickém pulsátoru. Výsledky experimentů byly porovnány s obvodem z 11SMn30 bez drážek a s obvodem s jádrem z feritu Epcos N87. Bylo zjištěno, že oba nové obvody zajistily stejně krátkou odezvu síly tlumiče na změnu elektrického proudu jako ferit a zároveň násobně větší dynamický rozsah. Oproti 11SMn30 bez drážek nové obvody zajistily cca 7x rychlejší odezvu.
Optimalizace těhlice formule student pro výrobu SLM technologií
Vaverka, Ondřej ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Koutný, Daniel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem těhlice pro Formuli Student, která je topologic-ky optimalizovaná a aditivně vyrobená technologií Selective Laser Melting. Materiá-lem pro výrobu je hliníková slitina AlSi10Mg, která má horší mechanické vlastnosti než tradičně používané vysokopevnostní slitiny. Proto bylo cílem navrhnout pomocí topologické optimalizace díl, který bude mít srovnatelné vlastnosti jako díl frézovaný. Metodou konečných prvků byla provedena deformačně napěťová analýza a byla sta-novena bezpečnost a maximální deformace. Byl vyroben prototyp a pomocí optické digitalizace byla provedena rozměrová kontrola, která prokázala přesnost výroby. Pevnostní výpočty byly ověřeny pomocí speciálního testovacího zařízení a fotogram-metrického měření. Při testech bylo aplikováno také o 20 % větší zatížení, při kterém nebyl pozorován žádný mezní stav. Tím byla ověřena její bezpečnost a funkčnost.
Testování sportovního automobilového odpružení
Čípek, Pavel ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Strecker, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá testováním sportovního automobilového odpružení, resp. testováním rychlého magnetoreologického tlumiče v semiaktivním závěsu odpovídajícímu čtvrtinovému modelu automobilu. Použitý rychlý magnetoreologický tlumič má časovou odezvu na řídící signál 2 ms. Pokud je časová odezva magnetoreologického tlumiče dostatečně krátká (řádově jednotky ms) lze teoreticky (na základě v minulosti provedených simulací) dosáhnout zlepšení jízdní bezpečnosti (lepší stabilita přítlačné síly kola na vozovku), resp. komfortu (snížení vibrací). Tato práce se snaží toto tvrzení reálným experimentem dokázat, což se řadou experimentů podařilo.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Ružička, Bohuslav
21 Růžička, Bohdan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.