Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Essays in Applied Meta-Analysis
Polák, Petr ; Havránek, Tomáš (vedoucí práce) ; Pugh, Geoff (oponent) ; Rusnák, Marek (oponent) ; Reed, William Robert (oponent)
Dizertační práce obsahuje tři články ukazující aplikaci meta-analýzy v ekonomii a dále úvodní kapitolu, která diskutuje vývoj meta-analýzy z pohledu autora, silné a slabé stránky této kvantitativní metody pro syntézu empirického výzkumu. První článek analyzuje dopady investic do informačních a komunikačních technologií na produktivitu. Druhá článek se zaměřuje na efekty zavedení eura na obchod. Třetí článek zkoumá vztah mezi mezinárodními obchodními toky a náklady na obchod.
Essays on monetary policy transmission
Rusnák, Marek ; Horváth, Roman (vedoucí práce) ; Baxa, Jaromír (oponent) ; Pugh, Geoff (oponent) ; Belke, Ansgar (oponent)
Dizertační práci tvoří tři články, které představují aplikace meta-analýzy v makroekonomii a dva články zabývající se datovými vlastnostmi a prognózami v reálném čase. První dva články zkoumají vliv měnové politiky na cenovou hladinu, zatímco třetí článek zkoumá tvorbu návyku ve spotřebě. Čtvrtý článek představuje model predikcí současného růstu české ekonomiky v reálném čase (tzv. "nowcasting"), zatímco poslední práce se zabývá stylizovanými fakty o revizích dat českých národních účtů.
Wage Inequality and Returns to Education: Evidence from Visegrad Countries
Votava, Tomáš ; Klosová, Anna (vedoucí práce) ; Pugh, Geoff (oponent)
V současné ekonomické literatuře často diskutovaný fenomén mzdové nerovnosti je prokázaným jevem současných trhů práce jak v USA, tak v Evropě. V předkládané práci, založené na harmonizovaných datech databáze EU-SILC, jsou aplikovány techniky kvantilové regrese a tradiční metody nejmenších čtverců za účelem odhadu vlivu dosaženého vzdělání na mzdy v rámci zemí Visegrádské skupiny, tedy v České republice, Polsku, Maďarsku a na Slovensku. Hlavním cílem analýzy je prozkoumat návratnost investice do vzdělání v uvedených zemích a vysledovat rozdíly mezi těmito zeměmi, jakož i rozdíly mezi vybranými skupinami, utvořenými podle úrovně nejvyššího dosaženého vzdělání a počtu let strávených v placeném zaměstnání (pracovní zkušenost).

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.