Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Simulace automobilového provozu
Gregor, Ivan ; Pudlák, Petr (vedoucí práce) ; Hladík, Milan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem podstatných částí programu, který simuluje automobilový provoz. Popisuje reprezentaci silniční sítě, agentů, průběh simulace a její výstup. Dále popisuje některé výsledky dosažené při simulaci konkrétních dopravních situací. Na konci práce je také uvedeno srovnání programu s multiagentnímy systémy. Silniční síť se skládá ze silnic a křižovatek, které jsou řízené světelnou signalizací. Uživatel programu může v simulaci pozorovat chování různých agentů. Jedinou podmínkou je, aby třída reprezentující agenta implementovala jednotný interface. Agentem se rozumí auto a řidič dohromady. Je to autonomní objekt, který se pohybuje po silniční síti v rámci daných omezení simulace. Chování agentů je tedy omezeno pravidly simulace. Agenti jsou případně simulací usměrňováni, aby nedošlo ke kolizi nebo k porušení pravidel silničního provozu. Výstup simulace použijeme pro porovnání úspešnosti jednotlivých strategií agentů, co se týče doby jízdy nebo spotřeby paliva.
Typed Functional Genetic Programming
Křen, Tomáš ; Pudlák, Petr (vedoucí práce) ; Kubalík, Jiří (oponent)
V této práci je představen design a implementace systému řešícího úlohu genetického programování v simply typed lambda kalkulu. Je zde představena metoda inicializace počáteční populace založená na technice produkující typované lambda termy v dlouhé normální formě. Tato metoda je parametrizována jednoduchou prohledávací strategií. Několik takových prohledávacích strategií je představeno, jako například strategie pro systematické generování nebo strategie odpovídající standardní ramped half-and- half metodě. Další z představených strategií, strategie jménem geometrická strategie je blíže podrobena experimentům, které ukáží že má několik žádoucích efektů na průběh evoluce, jakými jsou zlepšení míry úspěšnosti, nižší časové nároky a menší průměrnou velikost termů v porovnání se standardní ramped half-and-half metodou generování jedinců. Další výkonnostní zlepšení jsou navržena a podpořena experimenty, jedná se o eta-normalizaci vygenerovaných jedinců a @-tree reprezentaci jedinců. Použitý proces eliminace abstrakcí umožňuje použití jednoduchého podstromy měnícího křížení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Verefication of Mathematical Proofs
Pudlák, Petr ; Štěpánek, Petr (vedoucí práce) ; Haniková, Zuzana (oponent) ; Plátek, Martin (oponent)
In this thesis we deal with the problem of automatic proving (or disproving) mathematical conjectures using computer programs (usually called automated theorem provers). We address several issues that are important for a successful utilization of such programs. In Chapter 3 we examine how to store and reuse important pieces of mathematical knowledge in the form of lemmas. We investigate how this process can be automatized, i.e. how a computer can construct and use lemmas without human guidance. The program we develop tries to shorten or to speed up the proofs of several conjectures from a common theory. It repeatedly extracts lemmas from the proofs it has already completed and uses the lemmas to improve the sets of premisses to produce more efficient proofs of the conjectures. In Chapter 4 we develop a new algorithm that tries to construct the optimal sets of premisses for proving and disproving mathematical conjectures. The algorithm semantically analyzes the conjectures and the set of premisses of the given theory to find the optimal subsets of the premisses. The algorithm uses an automated model finder to construct models that serve as counterexamples that guide the algorithm to find the optimal set of premisses. In Chapter 5 we use the algorithm to decide formulae in a wide range of modal systems. We...
Trénovací program na mariáš
Caithaml, Tomáš ; Pudlák, Petr (vedoucí práce) ; Majerech, Vladan (oponent)
Predložená práce se zabývá návrhem programu na sehrávání trénovacích partií mariáše (tradiční české karetní hry) proti počítači. Uvažují se dvě varianty této hry pro tři hráče - mariáš volený a licitovaný. Program umožňuje sehrávat partie jak v turnajovém módu, který simuluje skutečnou hru, tak i v trénovacím módu, kdy hráč může nahlížet hráčům do karet, vracet tahy, přehrávat různé varianty, nechat si poradit tah a tak analyzovat herní situaci. Program lze rozšířit o další umělé hráče a lze mezi nimi pořádat turnaje. Práce dále představuje implementace umělého hráče, které jsou založeny na variantách alfa-beta prořezávání s několika vylepšeními.
Maintainable type classes for Haskell
Farka, František ; Pudlák, Petr (vedoucí práce) ; Křen, Tomáš (oponent)
V této práci se zaměřujeme na dlouhodobý problém v systému typových tříd jazyka Haskell. Konkrétně se zabýváme možnostmi zpětně kompatibilních úprav v existujících hierarchiích tříd. V první části práce podáváme stručný přehled jazyka. Následující část shrnuje stávající navrhovaná řešení problému a rozebírá jejich vlastnosti. Na základě tohoto rozboru předkládáme náš vlastní návrh na jazykové rozšíření. V předposlední části uvádíme několik možných užití jazykového rozšíření a srovnáváme jej s ostatními řešeními. Součástí práce je také proof-of-concept implementace rozšíření pro kompilátor GHC, která je stručně popsána v poslední části. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Functional reactive programming for web applications
Smrž, Roman ; Pudlák, Petr (vedoucí práce) ; Hric, Jan (oponent)
Funkcionálně reaktivní programování umožňuje popis dynamických systémů deklarativním stylem s využitím typové bezpečnosti, což je doména obecně funkcionálních jazyků, zejména pak Haksellu, který jsme zvolili pro implementaci knihovny. Zde zkoumáme cesty, jimiž lze těchto technik využít při programování webových aplikací; konkrétně je zde navržen \emph{domain specific language}, sloužící ke psaní webových stránek jako součást programu napsaného v Haskellu, který nakonec vygeneruje kód určený k odeslání uživateli, a k jejich obohacení o dynamický obsah. Také zjišťujeme, do jaké míry je možné rozšířit vyjadřovací sílu takové knihovny vzhledem k určitým omezením, která jsou daná zvoleným přístupem. Zároveň využijeme i stromovou strukturu HTML stránky, která se vcelku hodí k zápisu přímo v programovacím jazyce a do níž přidáváme další prvky dodávající systému dynamiku a interaktivitu.
Automatic lifting of expressions for typed functional languages
Smrž, Roman ; Pudlák, Petr (vedoucí práce) ; Hric, Jan (oponent)
Při programování v typovaných funkcionálních jazycích je často potřeba kombinovat čisté a monadické operace (popřípadě jinou reprezentaci postran- ních efektů), nicméně potřebné liftování musí programátor udělat ručně a může vést k nepřehlednému kódu. V této práci zkoumáme možnosti, jak by tuto činnost mohl zastat automaticky kompilátor. Je zde popsáno několik metod, z nichž výsledná převádí daný problém na řešení soustavy lineárních diofantických rovnic. Kromě monád uvažujeme také aplikativní funktory ja- kožto alternativní přístup k práci s postranními efekty výpočtů. 1
Maintainable type classes for Haskell
Farka, František ; Pudlák, Petr (vedoucí práce) ; Křen, Tomáš (oponent)
V této práci se zaměřujeme na dlouhodobý problém v systému typových tříd jazyka Haskell. Konkrétně se zabýváme možnostmi zpětně kompatibilních úprav v existujících hierarchiích tříd. V první části práce podáváme stručný přehled jazyka. Následující část shrnuje stávající navrhovaná řešení problému a rozebírá jejich vlastnosti. Na základě tohoto rozboru předkládáme náš vlastní návrh na jazykové rozšíření. V předposlední části uvádíme několik možných užití jazykového rozšíření a srovnáváme jej s ostatními řešeními. Součástí práce je také proof-of-concept implementace rozšíření pro kompilátor GHC, která je stručně popsána v poslední části. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Typed Functional Genetic Programming
Křen, Tomáš ; Pudlák, Petr (vedoucí práce) ; Kubalík, Jiří (oponent)
V této práci je představen design a implementace systému řešícího úlohu genetického programování v simply typed lambda kalkulu. Je zde představena metoda inicializace počáteční populace založená na technice produkující typované lambda termy v dlouhé normální formě. Tato metoda je parametrizována jednoduchou prohledávací strategií. Několik takových prohledávacích strategií je představeno, jako například strategie pro systematické generování nebo strategie odpovídající standardní ramped half-and- half metodě. Další z představených strategií, strategie jménem geometrická strategie je blíže podrobena experimentům, které ukáží že má několik žádoucích efektů na průběh evoluce, jakými jsou zlepšení míry úspěšnosti, nižší časové nároky a menší průměrnou velikost termů v porovnání se standardní ramped half-and-half metodou generování jedinců. Další výkonnostní zlepšení jsou navržena a podpořena experimenty, jedná se o eta-normalizaci vygenerovaných jedinců a @-tree reprezentaci jedinců. Použitý proces eliminace abstrakcí umožňuje použití jednoduchého podstromy měnícího křížení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Functional reactive programming for web applications
Smrž, Roman ; Pudlák, Petr (vedoucí práce) ; Hric, Jan (oponent)
Funkcionálně reaktivní programování umožňuje popis dynamických systémů deklarativním stylem s využitím typové bezpečnosti, což je doména obecně funkcionálních jazyků, zejména pak Haksellu, který jsme zvolili pro implementaci knihovny. Zde zkoumáme cesty, jimiž lze těchto technik využít při programování webových aplikací; konkrétně je zde navržen \emph{domain specific language}, sloužící ke psaní webových stránek jako součást programu napsaného v Haskellu, který nakonec vygeneruje kód určený k odeslání uživateli, a k jejich obohacení o dynamický obsah. Také zjišťujeme, do jaké míry je možné rozšířit vyjadřovací sílu takové knihovny vzhledem k určitým omezením, která jsou daná zvoleným přístupem. Zároveň využijeme i stromovou strukturu HTML stránky, která se vcelku hodí k zápisu přímo v programovacím jazyce a do níž přidáváme další prvky dodávající systému dynamiku a interaktivitu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Pudlák, Pavel
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.