Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití výchovy prožitkem a zkušeností pro neformální výuku dějepisu na 2. stupni ZŠ a nižším stupni víceletých gymnázií
Dudek, Petr ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Psohlavec, Lukáš (oponent)
Název práce: Využití výchovy prožitkem a zkušeností pro neformální výuku dějepisu na 2. stupni ZŠ a nižším stupni víceletých gymnázií Cíl: Cílem této práce bylo vytvořit a zrealizovat neformální vzdělávací program pro žáky devátých tříd základních škol a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií, který by sloužil k doplnění výuky dějepisu za použití prvků zkušenostního učení. Dílčím cílem bylo zhodnotit program samotnými účastníky ankety. Metody: Výzkumný soubor tvořilo 54 žáků devátých tříd základní školy a čtvrtého ročníku osmiletého gymnázia. Sběr dat byl proveden pomocí ankety, která obsahovala šest uzavřených otázek a jednu otázku otevřenou. Data byla vyhodnocena pomocí grafů a popisné statistiky. Výsledky: Výsledky ankety ukazují, že 53,7 % probandů podobný edukativní program nikdy předtím nezažilo. Celková organizace i náročnost programu byla vnímána 65 % probandy pozitivně. 55,5 % probandů uvedlo jako hlavní přínos osvojení nových schopností a faktických informací týkajících se tématu edukativního programu, pro který byl vytvořen. Pouze 13 % probandů kriticky zhodnotilo přínos programu pro aplikaci nově nabytých schopností a vědomostí ve škole či mimo ní. Z odpovědí vyplývá, že přes 30 % probandů ocenilo pobyt venku. Závěr: Diplomová práce se zabývala vytvořením a realizací neformálního...
Volný čas a aktivity v přírodě u studentů gymnázia na Praze 3
Brožová, Monika ; Psohlavec, Lukáš (vedoucí práce) ; Bačáková, Radka (oponent)
Název práce: Volný čas a aktivity v přírodě u studentů gymnázia na Praze 3. Cíle: Cílem diplomové práce bylo zjistit, jaké aktivity zařazují studenti ve svém volném čase a zda se věnují i aktivitám v přírodě. Metody: Výzkumný soubor tvořilo 84 středoškoláků ve věku 17 - 19 let z šestiletého gymnázia v Praze. K získání potřebných informací byl sestaven dotazník, který byl určen studentům pátých a šestých ročníků. Dotazník tvořilo 17 otázek a rozeslala jsem ho, prostřednictvím elektronické komunikace. Získaná data byla analyzována pomocí základních statistických metod a následně interpretována prostřednictvím grafů. Výsledky: Zjistila jsem, že studenti se ve volném čase nejčastěji věnují setkání s kamarády (96 %), následuje procházka či výlet (93 %), dále pak volný čas využívají pro sociální sítě (89 %) či sport (86 %). Čas v přírodě tráví nejvíce pěší turistikou (50 %). Následují aktivity jako běh (15%), cykloturistika (14 %) či táboření (10 %). Organizovanou formu aktivit ve volném čase využívá (45 %). Se svým volným časem a jeho náplní je spokojeno (82%) studentů, (45 %) necítí žádné omezení ve způsobu výběru aktivit pro svůj volný čas. Závěr: Studenti se během volného času nejčastěji setkávají s kamarády. V přírodě se studenti nejvíce věnují pěší turistice, umějí se orientovat v přírodě pomocí...
Kurzy aktivit a sportů v přírodě na středních školách v okrese Nymburk
Plecitá, Gabriela ; Psohlavec, Lukáš (vedoucí práce) ; Vojtíková, Lenka (oponent)
Název: Kurzy aktivit a sportů v přírodě na středních školách v okrese Nymburk Cíle: Cílem této práce bylo zmapovat nabídku kurzů aktivit a sportů v přírodě na středních školách na Nymbursku. Metody: Výzkumu se zúčastnilo 7 středních škol (5 státních, 2 soukromé) v okrese Nymburk. Byla využita metoda dotazníku, který byl vytvořen v programu Google Forms a rozeslán prostřednictvím elektronické pošty. Dotazník byl tvořen 17 otázkami s uzavřenými odpověďmi a získaná data byla vyhodnocena pomocí základních statistických metod v programu Microsoft Excel. Výsledky byly interpretovány pomocí grafů. Výsledky: Bylo zjištěno, že všechny školy, které se zapojily do dotazníkového šetření, nabízejí pro své studenty alespoň dva kurzy během jejich studia. Nejvíce kurzů aktivit a sportů v přírodě nabízejí školy soukromých zřizovatelů - 6 a 4 kurzy. Nejčastěji nabízeným je kurz lyžařský, který organizují všechny dotazované školy. Druhým nejčastěji nabízeným je kurz adaptační (85,7 %) a 57,1 % dotazovaných škol nabízí i kurz vodácký. Nejžádanějším kurzem mezi studenty je kurz lyžařský (85,7 %). Personálně jsou kurzy zajišťovány prostřednictvím učitelů tělesné výchovy nebo pedagogů dané...
Motivační aspekty k pouti do Santiaga de Compostela
Neumannová, Adéla ; Psohlavec, Lukáš (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název: Motivační aspekty k pouti do Santiaga de Compostela. Cíle: Cílem práce bylo zjistit motivační aspekty poutníků z České republiky k cestě do Santiaga de Compostela. Metody: Ke sběru dat bylo využito metody dotazníkového šetření, který byl vypracován v programu Google Forms. Dotazník vyplnilo 287 respondentů z České republiky, z toho 218 žen a 69 mužů. Následně proběhlo vyhodnocení dat pomocí základních statistických metod a výsledky byly interpretovány pomocí grafů a tabulek, jež byly zpracovány v programu Microsoft Excel. Výsledky: Nejčetnějším hlavním motivačním aspektem k pouti do Santiaga de Compostela je spirituální motivace s 33,5 %, druhým nejčetnějším motivačním aspektem je únik od rutiny s 20,2 % a třetím je kulturně-turistická motivace s 12,9 %. Náboženská motivace naopak zaujímá pouhých 7 %. Nejčetnějšími vedlejšími motivačními aspekty jsou: kulturně-turistická motivace se 17,5 %, únik od rutiny se 17,3 %, nabytí nových zkušeností se 17,1 % a sportovní motivace se 16,9 %. Dále bylo zjištěno že motivace k pouti do Santiaga de Compostela se liší podle pohlaví. Nejčetnějším motivačním aspektem u mužů i u žen je motivace spirituální, avšak druhá nejčetnější motivace je u žen únik od rutiny, a u mužů kulturně-turistická motivace. Bylo zjištěno, v průběhu pouti se změnila motivace 20 %...
Vztah osobnostních rysů s akutní stresovou odezvou při výzvové aktivitě
Přibylová, Anežka ; Psohlavec, Lukáš (vedoucí práce) ; Šteffl, Michal (oponent)
Název: Vztah osobnostních rysů s akutní stresovou odezvou při výzvové aktivitě Cíle: Cílem této práce bylo posoudit vztah mezi osobnostními rysy a akutní stresovou odezvou při překonávání vysoké překážky. Metody: Studie se zúčastnilo 27 studentů FTVS UK bakalářského i magisterského studia v průměrném věku 23 let, kteří absolvovali 4 minutový přechod překážky v 10 m nad zemí. Osobnostní rysy byly zjišťovány pomocí dotazníku Big Five Inventory-44. Sledovanými indikátory akutní stresové odezvy byly srdeční frekvence, spotřeba kyslíku a dechová frekvence. Výsledky byly zpracovány pomocí programu Jamovi 2. 3. 26 solid. Pro zjištění vztahu mezi osobnostními rysy a akutní stresovou odezvou byl využit Spearmanův korelační koeficient. Výsledky: Byl prokázán středně silný vztah mezi neuroticismem a srdeční frekvencí (r = 0,53; p = 0,042) a extraverzí a dechovou frekvencí (r = 0,526; p = 0,044) u ženského vzorku. Mužský vzorek neprojevil žádnou signifikantní statistickou významnost mezi jednotlivými osobnostními rysy a indikátory stresové odezvy. Závěry: V naší studii bylo zjištěno, že osobnostní rysy mohou mít vliv na akutní stresovou odezvu při překonávání překážky ve výšce a to především u žen se sklony k neuroticismu a extraverzi. U mužů se žádný vztah neprokázal. Klíčová slova: výzvové aktivity, stres,...
Tvorba programu adaptačního kurzu pro zdravotnické lyceum
Koubek, Vít ; Bačáková, Radka (vedoucí práce) ; Psohlavec, Lukáš (oponent)
Název: Tvorba programu adaptačního kurzu pro zdravotnické lyceum Cíle: Naším cílem práce je připravit program adaptačního kurzu na základě rešerše literatury teoretické části a praktických zkušeností instruktorů dle specifik třídy. Na tento program získat zpětnou vazbu studentů a vyhodnotit jeho úspěšnost. Metody: Na základě teoretických poznatků z rešeršní práce jsme vytvořili program adaptačního kurzu. Výsledky práce kurzu a jsme vyhodnotili pomocí ankety, kterou vyplnili žáci zdravotního lycea (účastníci kurzu) Výsledky: Výsledkem je program adaptačního kurzu, který využívá získaných poznatků a programů z praxe instruktorů. Práci lze využít jako příručku, jak vytvořit adaptační kurz pro adolescentní věkovou kategorii. Z hodnocení studentů jsme na program získali převážně pozitivní zpětnou vazbu. Závěry: Náš hlavní cíl bakalářské práce pro zdravotnické lyceum Trutnov jsme naplnili. Adaptační kurz jsme dle teoretické části připravili a následně realizovali. Na základě vyhodnocení dílčích cílů ohledně ZV žáků na programy jsme splnili a dospěli k závěru, že bychom dva programy realizovaného kurzu modifikovali či změnili úplně. Klíčová slova: Dramaturgie, reflexe, cíle, adolescence, adaptace, třídní kolektiv
Fyziologická odezva organismu na dobrodružnou aktivitu
Řezník, Ondřej ; Psohlavec, Lukáš (vedoucí práce) ; Baláš, Jiří (oponent)
Cíle: Cílem této práce bylo zjistit efekt výšky na fyziologickou odezvu organismu a rychlost chůze při dobrodružné aktivitě. Metody: Studie se zúčastnilo 27 probandů v průměrném věku 23±2, studentů FTVS UK, kteří přecházeli 4 minuty po nízké a 4 minuty po vysoké překážce vlastní rychlostí a následně 4 minuty po nízké překážce danou rychlostí. Sledovanými parametry byly srdeční frekvence (SF) a rychlost (V). Výsledky: Průměrná SF na nízké překážce danou rychlostí byla 100 tepů/min (σ=12,335) a průměrná rychlost 0,272 (σ=0,221), na vysoké překážce byla SF 133 tepů/min (σ=16,125). Na nízké překážce vlastní rychlostí by průměrná SF 111 tepů/min (σ=13,416) a průměrná rychlost 0,706 (σ=0,269). Závěr: Chůze ve výšce odráží subjektivně vnímané riziko fyziologickou odezvou. Výška překážky, která vyvolává subjektivně vnímané riziko, zvyšuje srdeční frekvenci o 33 %. Rychlost chůze se na vysoké překážce snížila v průměru o 0,434 m/s. Klíčová slova: výchova dobrodružstvím, riziko, srdeční frekvence, stres
Gamifikace a její využití v přírodě
Kotrčová, Kateřina ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Psohlavec, Lukáš (oponent)
Název: Gamifikace a její využití v přírodě Cíle: Cílem bakalářské práce je vytvořit ucelený přehled o gamifikaci a popsat jednotlivé gamifikační prvky v přírodě. Vlastní rešerše: Jedná se o rešeršní práci. Použila jsem metodu analýzy dokumentů. Zdrojem pro analýzu byly odborné texty dostupné na platformách Web of Science, ResearchGate, Scopus a ScienceDirect, zabývající se danou tématikou. Zjištěné informace jsem utřídila a systematicky zpracovala do přehledného shrnutí. Diskuse a závěr: Gamifikace je zajímavý podpůrný prvek v mnoha oblastech služeb a profesí. Zábavný koncept her se aplikuje i do zdánlivě obyčejných aktivit. Práce popsala gamifikační prvky, které lze využít v programech aktivit v přírodě a zamýšlí se nad jejich pozitivními i negativními dopady pro jedince. Na základě rešerše literatury a vlastní zkušenosti se domníváme, že využívání gamifikace v přírodě má spíše pozitivní dopad na lidské chování. Klíčová slova: hra, aktivity v přírodě, herní prvky, geocaching, turistika
Vliv teambuildingových her v přírodě na slinný kortizol
Ludlová, Monika ; Šteffl, Michal (vedoucí práce) ; Psohlavec, Lukáš (oponent)
Název práce: Vliv teambuildingových her v přírodě na slinný kortizol Souvislosti: Současná doba se vyznačuje svým velkým tlakem na psychiku jedince vytvářejícím stresové prostředí spolu s jeho negativními efekty. Mírnění stresu se dostává do popředí vědeckého zájmu na celém světě. Jednou z efektivních cest může být pohyb v přírodě. Cíle: Cílem diplomové práce bylo zjistit vliv teambuildingových outdoorových her na hladinu slinného kortizolu. Metody: Diplomová práce byla realizována jako experimentální studie s crossover designem. 10 účastníků absolvovalo tři různé experimentální podmínky - teambuildingové outdoorové hry, indoorové hry a pasivní odpočinek. Vždy před a bezprostředně po aktivitě byl odebírán slinný vzorek. Hlavní závisle proměnnou byla hladina slinného kortizolu. V rámci analýzy dat byly použity komparativní metody a byly vypočítány generalizované lineární regresní modely. Výsledky: Hladina slinného kortizolu klesla nikoliv však signifikantně po obou typech her, po pasivním odpočinku statisticky významně stoupla (p = 0,017). Generalizované lineární regresní modely odhalily statisticky významný vliv jak teambuildingových outdoorových her, tak indoorových her v porovnání s pasivním odpočinkem. Závěry: Teambuildingové hry ať již outdoorové či indoorové se zdají na základě výsledků této...
Hry v přírodě pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí
Liberská, Lenka ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Psohlavec, Lukáš (oponent)
Název: Hry v přírodě pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí Cíle: Cílem této bakalářské práce bylo navržení souboru her v přírodě vhodných pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí. Metody: V práci byl využit deskriptivně-analytický přístup, konkrétně obsahová analýza textů pojednávající o problematice sociálního znevýhodnění a her v přírodě. Zjištěné informace byly pečlivě utříděny a systematicky zpracovány do srozumitelného a přehledného shrnutí. Výsledky: Sborník her v přírodě pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí. Závěry: Navržený soubor her může sloužit jako metodický podklad pro organizátory programů v přírodě pro děti a mládež ze sociálně znevýhodněného prostředí. Klíčová slova: aktivity v přírodě, sociální znevýhodnění, sociální vyloučení, pedagogika

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.