| |
|
Vliv programu primární protidrogové prevence na rozvoj specifických kompetencí žáků a studentů
Nováková, Daniela ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Procházka, Miroslav (oponent) ; Chudý, Štefan (oponent)
Tématem disertační práce je vliv programu primární protidrogové prevence na rozvoj specifických kompetencí žáků a studentů. Práce je členěna na teoretickou a empirickou část. Teoretická část je věnována významu drogové prevence v kontextu protidrogové a vzdělávací politiky EU a ČR, problematice drogové závislosti u dětí a mladých lidí, prevenci užívání návykových látek od historie po současnost, školské a primární prevenci drogových závislostí a rozvoji kompetencí žáků a studentů v kontextu školní primární prevence. K užitým metodám této části patří teoretická analýza a interpretace klíčových konceptů prezentovaných v odborné literatuře. Dále se teoretická část opírá o realizované výzkumy a další zdroje, tak, aby byla získána východiska pro zaměření a design výzkumu. V empirické části je prezentován empirický výzkum se smíšeným designem. Hlavním cílem bylo zjistit, zda programy primární protidrogové prevence efektivně přispívají k rozvoji specifických kompetencí žáků a studentů ZŠ a gymnázií. Šetření je založeno na metodologické triangulaci technik kvalitativního a kvantitativního výzkumu a bylo rozvrženo do tří fází. V počáteční fázi výzkumu bylo realizováno dotazníkové šetření (n = 418), které porovnávalo rozvoj specifických kompetencí u účastníků programu primární prevence s těmi, kteří se...
|
| |
|
Využití fyzioterapeutických prostředků u některých druhů tinnitu
Housová, Barbora ; Procházka, Miroslav (vedoucí práce) ; Smékal, David (oponent)
Práce je rozšířením původní bakalářské práce vedené pod názvem: Využití fyzioterapeutických prostředků u některých druhů tinnitu. Původní verze je doplněna především o novější poznatky z oblasti patogeneze a terapie fyzioterapeutickými prostředky. Stěžejným bodem diplomové práce byla dotazníkové akce, jejímž prostřednictvím byla provedena studie, která zkoumala kvalitu života pacientů s tinnitem. Ke studii byl využit upravený dotazník sestavený Newmanem et al. (1999) Tinnitus Handicap Inventory. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
Systemic arterial hypertension and strain
Sakaláš, Radovan ; Radvanský, Jiří (vedoucí práce) ; Procházka, Miroslav (oponent)
Bakalárska práca "Systémová arteriálna hypertenzia a záťaž" sa zaoberá hypertenziou a záťažou. V prvých častiach pojednáva o fyziológii srdca, o regulácii kardiovaskulárneho systému a meraní krvného tlaku. V ďalšej časti je popísaná definícia hypertenzie, jej klasifikácia a rozdelenie do podtypov. Ďalej práca rozoberá liečbu hypertenzie z hľadiska medikamentózneho a nefarmakologického. Hlavná časť práce je venovaná fyzickej záťaži a jej vzťahu ku krvnému tlaku a hypertenzii. Diskutuje sa o reakcii tlaku na záťaž ako možnom diagnostickom prostriedku budúcej hypertenzie. Navyše, popisuje záťaž a fyzickú aktivitu ako terapeutický prostriedok v znižovaní tlaku. Porovnáva a určuje intenzitu, frekvenciu a dobu trvania vytrvalostného a odporového tréningu k dosiahnutiu optimálneho zníženia tlaku. Posledná časť sa venuje mechanizmom účinku záťaže na krvný tlak. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
| |
| |
| |
|
Problematika primární prevence sociálně patologických jevů na druhém stupni základních škol
Procházka, Miroslav ; Stuchlíková, Iva (vedoucí práce) ; Helus, Zdeněk (oponent) ; Vališová, Alena (oponent)
Disertační práce přináší souhrnné poznatky o teorii a praxi realizace primární prevence sociálně patologických jevů v prostředí základních škol. Jejím cílem je přispět k současné diskusi o podobě efektivní prevence ve škole a obohatit poznání o prevenci o výsledky empirického výzkumu. První část práce se opírá o poznatky několika vědních oborů, jednotící pohled však vychází z okruhu sociální pedagogiky. Autor se věnuje problematice sociálně patologických jevů, jejich teoretickému vymezení i popisu těchto jevů ohrožujících žáky základních škol. Praktická část práce rozebírá a porovnává přístupy a problémy, které se v evropském a českém kontextu vyskytují při realizaci primární prevence v základní škole. Třetí částí je empirický výzkum, který je rozvržen do dvou etap. V první etapě je předmětem zájmu učitel, který ve funkci metodika prevence garantuje naplnění cílů, obsahu i metod prevence ve škole. V druhé etapě pak práce sleduje pohledy žáků základních škol na vybrané sociálně patologické jevy a na preventivní programy, které na školách zažívají. Výsledkem výzkumu je postižení problémů a souvislostí realizace prevence v prostředí základních škol.
|
|
Porovnání hloubkového kypření a zpracování půdy orbou
PROCHÁZKA, Miroslav
Závěrečná práce je teoreticko-výzkumná. Je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se věnuje půdě z hlediska jejího významu pro člověka, seznamuje s jejími druhy a typy. Z hlediska zpracování půdy seznamuje se dvěma různými technologiemi jejího zpracování, a to orbou a hloubkovým kypřením. Přibližuje druhy kypřičů a pluhů. Výzkumná část analyzuje výsledky výzkumu získaného praktickým měřením výnosů při výsevu jarního ječmene za využití obou technologií zpracování půdy. Tyto technologie porovnává z hlediska ekonomičnosti, vlivu na porost, na půdu a výše výnosu.
|