Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Otakar Kubín a Paříž
Zimová, Charlotte ; Rakušanová, Marie (vedoucí práce) ; Pravdová, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce tak shromažďuje údaje týkající se styků českého malíře Otakara Kubína s Paříží. Tyto informace bývají někdy obtížně dohledatelné a často obsahují řadu nesrovnalostí, které se tato práce pokouší opravit, uspořádat a analyzovat. Problematikou práce je odhalení vlivu, jaký měla Paříž na Kubínovu tvorbu a také případného zpětného působení, jaké mohl mít umělec na prostředí pařížské. Prostřednictvím metody formální analýzy uměleckých děl a jejich zasazením do kontextu dobového pařížského dění je vykreslena klíčová role, kterou Paříž sehrála v kontextu Kubínova života a tvorby. Právě díky své pařížské tvorbě si Kubín vysloužil uznání nejen v Čechách, ale i ve Francii. Stal se zároveň článkem v síti kontaktů mezi Prahou a Paříží, čímž usnadnil proudění umělecké výměny na trase Paříž-Praha, ale též Praha-Paříž.
Arnošt Hofbauer (1869 - 1944)
Novotná, Tereza ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Pravdová, Anna (oponent)
Téma této diplomové práce vychází z mého zájmu o umění kolem roku 1900 a navazuje na mou bakalářskou práci. V chronologicky řazených kapitolách přibližuji Hofbauerovy životní osudy a jeho jednotlivá tvůrčí období, zohledněn je přitom například vznik S. V. U. Mánes a časopisu Volné směry, plakátová tvorba aj. V závěru práce přikládám pro ucelený pohled na Hofbauerovo dílo katalogy jeho děl ze státních i soukromých sbírek. Mým cílem je představit Hofbauerovo dílo v co nejucelenější podobě a v kulturně- historickém kontextu, zhodnotit jeho význam pro vývoj výtvarného umění v českém prostředí.
Francouzské výtvarné umění v meziválečném Československu a jeho ohlas
Komedová, Šárka ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Pravdová, Anna (oponent)
Francouzské výtvarné um ní v mezivále ném eskoslovensku a jeho ohlas Diplomová práce / Šárka Komedová Anotace Diplomové práce Francouzské výtvarné um ní v mezivále ném eskoslovensku a jeho ohlas se snaží p iblížit význam francouzského um ní pro formování eskoslovenského um ní v letech mezi dv ma sv tovými válkami. Nejprve jsou nastín ny p edpoklady pro esko-francouzské vztahy v oblasti um ní a kultury, které se datují již od poloviny 19. století, kdy eští um lci za ínají pravideln navšt vovat Francii. Dále práce podrobn dokumentuje vybrané výstavy francouzského um ní, které se v Praze konaly v letech 1918 - 1938 a jejich reflexi v dobovém tisku. Práce se také zabývá n kolika p íklady recepce francouzského um ní eskými um lci. Klí ová slova eskoslovenská republika (1918 - 1939), Pražské výstavy francouzského um ní , Francouzské moderní um ní, eské mezivále né um ní, Frankofilství
Paříž jako útočiště českých umělců po roce 1945
Jarolímková, Klára ; Klimešová, Marie (vedoucí práce) ; Pravdová, Anna (oponent)
Cílem práce je zmapování osudů české umělecké komunity v Paříži od šedesátých do osmdesátých let dvacátého století. Nejde o vyčerpávající seznam všech umělců, kteří Paříží prošli. Jedná se o výběr několika stmelujících osobností, jež se ve Francii prosadily. Důležitým zdrojem informací jsou osobní rozhovory. Práce nemá strukturu biografických medailonků jednotlivých umělců, ale je řazena v tématických okruzích, neboť většina umělců se v nové vlasti potýkala s podobnými problémy a situacemi. První teoretická část charakterizuje dobu, prostředí, česko- francouzské vztahy a obecně fenomén emigrace zakotvený v české historické paměti. V šedesátých letech se vzájemné vztahy začaly oživovat a mnoho francouzských kritiků umění navštěvovalo Československo a psalo o českém umění. Vedle Francie se česká umělecká emigrace uchylovala v šedesátých letech hlavně do Západního Německa, Spojených Států Amerických, Kanady, rakouské Vídně, Švýcarska a severských států. Jednotlivá umělecká centra byla propojena přátelskými vazbami a umělci se navštěvovali. Druhá rozsáhlejší část zpracovává samotné ústní a písemné rozhovory s umělci. Mezi dotazované výtvarníky patří Miloš Cvach, Roman Kameš, Karel Zlín, Miloslav Moucha, Vladimír Škoda, Ivan Theimer a historička umění Jana Claverie. Z rozhovorů se dozvídáme, proč se...
De Stijl a česká avantgarda 20. a 30. let 20. století
Pražanová, Kristýna ; Lahoda, Vojtěch (vedoucí práce) ; Pravdová, Anna (oponent)
Diplomová práce De Stijl a česká avantgarda 20. a 30. let 20. století pojednává o nizozemském uměleckém hnutí De Stijl (1917-1931) a vztahu jeho představitelů k české meziválečné avantgardě; jak v rovině praktické, tak teoretické. Práce se snaží poukázat na prozatím nepříliš zpracovanou provázanost tvorby destijlovských umělců, v čele se zakladatelem hnutí Theo van Doesburgem, a českých umělců v době první republiky. Stěžejní část textu se opírá o tvorbu Theo van Doesburga a Karla Teigeho, vůdčích osobností meziválečné umělecké scény daných zemí. Práce se zaměřuje na vybrané tematické oblasti jejich širokého zájmu - typografii, film, Bauhaus a architekturu.
Francouzské výtvarné umění v meziválečném Československu a jeho ohlas
Komedová, Šárka ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Pravdová, Anna (oponent)
Francouzské výtvarné um ní v mezivále ném eskoslovensku a jeho ohlas Diplomová práce / Šárka Komedová Anotace Diplomové práce Francouzské výtvarné um ní v mezivále ném eskoslovensku a jeho ohlas se snaží p iblížit význam francouzského um ní pro formování eskoslovenského um ní v letech mezi dv ma sv tovými válkami. Nejprve jsou nastín ny p edpoklady pro esko-francouzské vztahy v oblasti um ní a kultury, které se datují již od poloviny 19. století, kdy eští um lci za ínají pravideln navšt vovat Francii. Dále práce podrobn dokumentuje vybrané výstavy francouzského um ní, které se v Praze konaly v letech 1918 - 1938 a jejich reflexi v dobovém tisku. Práce se také zabývá n kolika p íklady recepce francouzského um ní eskými um lci. Klí ová slova eskoslovenská republika (1918 - 1939), Pražské výstavy francouzského um ní , Francouzské moderní um ní, eské mezivále né um ní, Frankofilství
Arnošt Hofbauer (1869 - 1944)
Novotná, Tereza ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Pravdová, Anna (oponent)
Téma této diplomové práce vychází z mého zájmu o umění kolem roku 1900 a navazuje na mou bakalářskou práci. V chronologicky řazených kapitolách přibližuji Hofbauerovy životní osudy a jeho jednotlivá tvůrčí období, zohledněn je přitom například vznik S. V. U. Mánes a časopisu Volné směry, plakátová tvorba aj. V závěru práce přikládám pro ucelený pohled na Hofbauerovo dílo katalogy jeho děl ze státních i soukromých sbírek. Mým cílem je představit Hofbauerovo dílo v co nejucelenější podobě a v kulturně- historickém kontextu, zhodnotit jeho význam pro vývoj výtvarného umění v českém prostředí.
Arnošt Hofbauer (1869-1944)
Novotná, Tereza ; Rakušanová, Marie (vedoucí práce) ; Pravdová, Anna (oponent)
Arnošt Hofbauer (1869 - 1944) Téma této bakalářské práce vychází z mého zájmu o umění kolem roku 1900. Nejznámější soliteři tohoto období byli v nedávné minulosti mnohokrát zmiňováni a tak jsem vybrala méně známého, přesto neméně zajímavého umělce, který se podílel na kulturních akcích jako založení SVU Mánes, časopisu Volných směrů a realizaci velké výstavy Augusta Rodina v Praze roku 1902. V jednotlivých kapitolách se zaměřuji na různé formy jeho tvorby. Od prací pro periodikum Volné Směry a plakátů k prvním výstavám SVU Mánes, přes další plakátovou tvorbu, malířské dílo a práci v architektuře po drobnější grafické dílo a kresbu. V dalších oddílech píši také o jeho životě a korespondenci. Jeho díla jsem se snažila po tematické stránce srovnávat s dalšími dobovými projevy umělců, jak českých tak i světových a generačně stejných i odlišných, čímž jsem chtěla dosáhnout zařazení do dobového kontextu. Tato práce se nesnaží o soupis díla Arnošta Hofbauera, ale o nahlédnutí do jeho tvorby, jejíž nejprogresivnější část spadá do období kolem roku 1900.

Viz též: podobná jména autorů
2 Pravdová, Adéla
1 Pravdová, Alena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.