Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Role islámu v současné Evropě se zaměřením na Francii
Průchová, Věra ; Kučera, Rudolf (vedoucí práce) ; Perottino, Michel (oponent)
Bakalářská práce "Role islámu v současné Evropě se zaměřením na Francii" představuje všeobecný pohled na problematiku islámské imigrace, která se stala viditelným problémem na přelomu 80. a 90. let 20. století, kdy se počet legálních, ale také nelegálních muslimských přistěhovalců začal zvyšovat a s tím se objevily požadavky imigrantů na zrovnoprávnění a začlenění do evropské společnosti. Evropa se stále snaží najít vhodnou formu soužití s muslimy, která by byla kompromisem pro obě strany. Ve Francii dnes žije cca 5 milionů muslimů, což je nejvyšší počet ze všech evropských států. Cílem práce je zachytit současný stav problematiky a pokusit se najít určitá řešení. V úvodní části se čtenář seznamuje s historickým vývojem muslimské imigrace, integračními modely zobrazujícími způsoby přijetí cizinců do společnosti ve třech zemích s největší muslimskou komunitou - Německo, Velká Británie a Francie - a vztahem imigrační politiky a legislativy Evropské unie. Hlavní část práce je věnována Francii a způsobu soužití s muslimsky věřícími občany v této zemi. Historický úvod se spíše soustředí na imigrační politiku země a legislativní vývoj, i v oblasti nabývání občanství. Tzv. laïcité je jedním z hlavních pilířů francouzské ústavnosti, která ale současně vytváří napětí mezi státem a náboženskými institucemi,...
Realizace a hodnocení projektové výuky na základní škole
Průchová, Věra ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Beneš, Pavel (oponent)
Diplomová práce Voda je život popisuje přírodovědný projekt realizovaný již sedmým rokem na Základní škole v Chrudimi. Teoretická část diplomové práce je věnována srovnání transmisivního a konstruktivistického pojetí výuky, vymezením pojmů projekt, projektová výuka, projektová metoda a badatelsky orientovaná výuka. Dále pak srovnáním projektové výuky s integrovanou tematickou výukou a implementaci téma Voda v Rámcově vzdělávacím programu pro základní školy. Praktická část diplomové práce podrobně popisuje realizovaný projekt Voda je život, od metodiky projektu až po vlastní průběh a hodnocení projektu. Zároveň se zaobírá kritickou analýzou projektu zaměřenou na problematiku projektovosti projektů, především z hlediska dodržování základních kritérií projektové výuky. Cílem této práce je také poukázat na problematická místa a navržení případné alterace představeného projektu. KLÍČOVÁ SLOVA Projektové vyučování, mezipředmětové vztahy, voda, analýza projektu, pozorování, badatelsky orientovaná výuka
Analýza pohybových aktivit dětí staršího školního věku na základní škole v Chrudimi
Průchová, Věra ; Jirušková, Lenka (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Tématem bakalářské práce je analýza sportovních volnočasových aktivit dětí na druhém stupni Základní školy Chrudim zaměřené na atletiku a fotbal. V teoretické části práce jsou definovány pojmy volný čas a jeho funkce, pohyb a pohybová aktivita žáků a vzdělávací obor Tělesná výchova v Rámcově vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Součástí teoretické části je také charakteristika fyzického, emočního vývoje a vývoje poznávacích procesů dětí staršího školního věku. Praktická část analyzuje sportovní volnočasové aktivity žáků sportovních a nesportovních tříd na konkrétní základní škole v Chrudimi. Cílem výzkumného šetření je zjistit, zda jsou žáci sportovních tříd pohybově aktivnější než žáci nesportovních a věnují-li se žáci více sportovním aktivitám v zimních nebo jarních měsících. Klíčová slova: funkce volného času, pohyb, pohybové aktivity, starší školní věk, tělesná výchova, volný čas
Svoboda volného pohybu služeb se zaměřením na východní rozšíření Evropské unie
Průchová, Věra ; Pulgret, Miroslav (vedoucí práce) ; Kučerová, Irah (oponent)
Diplomová práce "Svoboda volného pohybu služeb se zaměřením na východní rozšíření Evropské Unie" zachycuje vývoj vnitřního trhu služeb EU s ohledem na nedávné snahy o úplnou liberalizaci tohoto trhu prostřednictvím přijetí Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2006/123/ES ze dne 12. prosince 2006 o službách na vnitřním trhu. Do celého průběhu zasáhlo i východní rozšíření o deset nových zemí, které znovu zavedlo některá protekcionistická opatření ve formě přechodných období. Cílem práce je pokusit se rozebrat situaci na trhu služeb EU po přijetí deseti, respektive osmi zemí střední a východní Evropy a pochopit kroky, které vedly některé státy k ochranářským postupům. Pro větší srozumitelnost některých úseků práce jsem se v úvodní části pokusila vysvětlit důležité definice a pojmy, které čtenáři pomohou snáze pochopit další části statě. Navazuje kapitola, která ve stručnosti představuje historickou genezi vnitřního trhu služeb EU s důrazem na důležité mezníky ve formě uzavřených zakládajících smluv a dokumentů primárního, ale i sekundárního práva EU a jejich vyjednávání. Kapitolu uzavírá pojednání o úloze Soudního dvora Evropské unie, jeho rozsudcích, které měly zásadní vliv na svobodu služeb a teoretické zamyšlení nad rolí ESD v EU. Navazuje pasáž zachycující postupné vyjednávání směrnice o...

Viz též: podobná jména autorů
2 PRŮCHOVÁ, Veronika
2 Průchová, Veronika
1 Průchová, Vlasta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.