Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role grafických pomůcek při školní práci s narativním textem
Pospíšil, Albert ; Vojtíšek, Ondřej (vedoucí práce) ; Heczková, Libuše (oponent)
Práce se zabývá způsoby, jakými lze využít různých vizuálních nástrojů, pomůcek a organizérů ke znázornění vybraných prvků narativního textu ve školní výuce tak, aby napomáhaly porozumění textu a také jeho interpretaci, aniž by ji sami konstituovaly. Mezi takové pomůcky lze řadit různé mapy, grafy, diagramy, ale také nejrůzněji v prostoru restrukturovaný text, ať již ve tvaru stromů, mraků nebo například různých vzorců. Text je uveden teorií vizuálních pomůcek, jejich přínosem pro výuku a způsoby jejich pojímání a chápání v kontextu napomáhání porozumění. Na tomto základě je poté vystavěna základní kategorizace vizuálních pomůcek, se kterými se lze setkat. V práci následuje analýza některých takových pomůcek či nástrojů a je posuzován jejich přínos pro školní výuku. Následující část se věnuje některým literárně-teoretickým konceptům, které pomáhají osvětlovat dílčí problematiky analyzovaných nástrojů a zároveň utváří základ pro praktické využití těchto nástrojů ve školní praxi. Praktická část se poté věnuje dvěma textům: Babičce Boženy Němcové, na kterou se snaží nahlížet z hlediska prostoru a jeho hranic, a Broži, povídce amerického spisovatele Willama Faulknera, ve které se snaží jednak postihnout časovou souslednost, jednak vnímání prostoru z hlediska vypravěče, a vliv obou problematik na...

Viz též: podobná jména autorů
11 POSPÍŠIL, Aleš
6 Pospíšil, Adam
11 Pospíšil, Aleš
2 Pospíšil, Allan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.