Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh na zavedení controllingu
Popelková, Michaela ; Házy, Radek (oponent) ; Režňáková, Mária (vedoucí práce)
Diplomová práce podává jasnou představu o pojmu controlling, analyzuje a zhodnocuje stav controllingového systému v podniku agriKomp Bohemia s. r. o. Na základě vyhodnocení analýzy navrhuje možné zkvalitnění stávajícího systému spolu s návrhy na zavedení systému plánů.
Endokrinní disruptory
Popelková, Michaela ; Kudláčková, Zděnka (vedoucí práce) ; Herink, Josef (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra biologických a lékařských věd Michaela Popelková Školitel: PhDr. Zděnka Kudláčková, Ph.D. Název diplomové práce: Endokrinní disruptory Cíl: Cílem této práce bylo pomocí dosud dostupných vědeckých poznatků shrnout základní informace o problematice endokrinní disrupce a s ní spojený nárůst zdravotních komplikací v populaci a také negativní dopady na životní prostředí. Práce také přináší základní přehled významných endokrinních disruptorů včetně jejich vlastností. Hlavní poznatky: Rostoucí incidence metabolických a jiných endokrinologických onemocnění je dávána v posledních letech do souvislosti s chemickými látkami, které mají schopnost interferovat s endokrinním systémem organismů. Tyto látky se nazývají endokrinní disruptory a mají potenciál působit na většinu orgánových systémů v těle čímž mohou hrát roli v jakémkoliv endokrinním onemocnění včetně poruch štítné žlázy, reprodukčních funkcí, rozvoji obezity, diabetu, vzniku některých karcinomů aj. V současné době je známo víc jak tisíc těchto látek a o mnohých z nich doposud nevíme. I proto je současným cílem vědecké společnosti tyto látky co nejdříve a správně identifikovat, definovat jejich vlastnosti, mechanismus působení a následně podniknout takové kroky, aby produkce a...
Výchovně-vzdělávací proces ve waldorfské škole se zaměřením na výuku německého jazyka
Popelková, Michaela ; Švermová, Dagmar (vedoucí práce) ; Nečasová, Pavla (oponent)
Ve své práci jsem se zabývala specifiky výchovně-vzdělávacího procesu ve WŠ s důrazem na výuku německého jazyka a s tím související metodikou v nejširším slova smyslu. Prostřednictvím výzkumných nástrojů popsaných v úvodu a na základě do jisté míry omezených možností, které jsem pro ověřování stanovených tezí měla k dispozici, jsem se snažila dojít k co nejobjektivnějším závěrům. Tyto nechť jsou brány jako jeden z možných pohledů na danou problematiku. Zjištěná specifika způsobu výuky německého jazyka platí do jisté míry i pro waldorfský systém výuky obecně. Jejich společným východiskem je Steinerův pedagogický koncept z počátku minulého století, částečně adaptovaný na dnešní dobu. Zvláštnosti, které jsem během svého ověřování mohla zjistit, pramení z několika skutečností. První z nich je nezvyklá svoboda učitele, jež zasahuje všechny oblasti výuky. Dle orientačně stanovených učebních osnov učitel v praxi (na základě subjektivního posouzení zralosti a schopností žáků) rozhoduje jak o obsahu, tak z větší části i o cílech a metodách výuky v příslušném ročníku. Obsah a způsob výuky jednotlivých pedagogů, a to i ve stejných ročnících, se proto mohou podstatně lišit, což může následně mít znatelně pozitivní, ale i negativní vliv. Adekvátně různá je pak i výsledná účinnost výuky v podobě dosažené jazykové úrovně žáků.
Multidisciplinární péče o pacientku s diagnózou karcinom prsu
Popelková, Michaela ; Zvoníčková, Marie (vedoucí práce) ; Vedral, Tomáš (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je popsat celou velmi obtížnou cestu žen s diagnózou karcinom prsu. Diagnózou, kterou nikdo nechce slyšet. Našla jsem mnoho prací zabývajících se radioterapií, chemoterapií, chirurgickou problematikou nebo psychologickými problémy spojenými s léčbou. Rakovina prsu je však natolik komplexním onemocněním, které může mít vliv na lymfatický systém, kosterní systém, mozek, plíce či játra, že není možné rozdělovat fáze léčby. Můžeme s trochou nadsázky říci, že jeden lékař, žádný lékař. Multidisciplinární péče a léčba je zde absolutně nutná, něco, co nelze přehlížet, protože chirurg nebo onkolog bez patologa či radiologa je jako paraplegik. Práce je rozdělena do kapitol, každá kapitola charakterizuje jednu fázi léčby a popisuje proces léčby pacientky se zvláštním typem karcinomu prsu - triple negative karcinom. Práce se zaměřuje na popis diagnózy rakoviny prsu, její rizikové faktory, epidemiologii a popisuje léčbu a ošetřovatelskou péči v celém spektru terapie. V každé kapitole je uveden teoretický základ, multidisciplinární týmová rozhodnutí, psychologický rámec a hlavní ošetřovatelské diagnózy v příslušné fázi léčby. V závěru práce je, kromě popisu dispenzarizace pacientky s rakovinou prsu a významu multidisciplinárního týmu, také vize dalšího kroku v ošetřovatelské péči u žen...
Multidisciplinární péče o pacientku s diagnózou karcinom prsu
Popelková, Michaela ; Zvoníčková, Marie (vedoucí práce) ; Vedral, Tomáš (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je popsat celou velmi obtížnou cestu žen s diagnózou karcinom prsu. Diagnózou, kterou nikdo nechce slyšet. Našla jsem mnoho prací zabývajících se radioterapií, chemoterapií, chirurgickou problematikou nebo psychologickými problémy spojenými s léčbou. Rakovina prsu je však natolik komplexním onemocněním, které může mít vliv na lymfatický systém, kosterní systém, mozek, plíce či játra, že není možné rozdělovat fáze léčby. Můžeme s trochou nadsázky říci, že jeden lékař, žádný lékař. Multidisciplinární péče a léčba je zde absolutně nutná, něco, co nelze přehlížet, protože chirurg nebo onkolog bez patologa či radiologa je jako paraplegik. Práce je rozdělena do kapitol, každá kapitola charakterizuje jednu fázi léčby a popisuje proces léčby pacientky se zvláštním typem karcinomu prsu - triple negative karcinom. Práce se zaměřuje na popis diagnózy rakoviny prsu, její rizikové faktory, epidemiologii a popisuje léčbu a ošetřovatelskou péči v celém spektru terapie. V každé kapitole je uveden teoretický základ, multidisciplinární týmová rozhodnutí, psychologický rámec a hlavní ošetřovatelské diagnózy v příslušné fázi léčby. V závěru práce je, kromě popisu dispenzarizace pacientky s rakovinou prsu a významu multidisciplinárního týmu, také vize dalšího kroku v ošetřovatelské péči u žen...
Výchovně-vzdělávací proces ve waldorfské škole se zaměřením na výuku německého jazyka
Popelková, Michaela ; Nečasová, Pavla (oponent) ; Švermová, Dagmar (vedoucí práce)
Ve své práci jsem se zabývala specifiky výchovně-vzdělávacího procesu ve WŠ s důrazem na výuku německého jazyka a s tím související metodikou v nejširším slova smyslu. Prostřednictvím výzkumných nástrojů popsaných v úvodu a na základě do jisté míry omezených možností, které jsem pro ověřování stanovených tezí měla k dispozici, jsem se snažila dojít k co nejobjektivnějším závěrům. Tyto nechť jsou brány jako jeden z možných pohledů na danou problematiku. Zjištěná specifika způsobu výuky německého jazyka platí do jisté míry i pro waldorfský systém výuky obecně. Jejich společným východiskem je Steinerův pedagogický koncept z počátku minulého století, částečně adaptovaný na dnešní dobu. Zvláštnosti, které jsem během svého ověřování mohla zjistit, pramení z několika skutečností. První z nich je nezvyklá svoboda učitele, jež zasahuje všechny oblasti výuky. Dle orientačně stanovených učebních osnov učitel v praxi (na základě subjektivního posouzení zralosti a schopností žáků) rozhoduje jak o obsahu, tak z větší části i o cílech a metodách výuky v příslušném ročníku. Obsah a způsob výuky jednotlivých pedagogů, a to i ve stejných ročnících, se proto mohou podstatně lišit, což může následně mít znatelně pozitivní, ale i negativní vliv. Adekvátně různá je pak i výsledná účinnost výuky v podobě dosažené jazykové úrovně žáků.
Návrh na zavedení controllingu
Popelková, Michaela ; Házy, Radek (oponent) ; Režňáková, Mária (vedoucí práce)
Diplomová práce podává jasnou představu o pojmu controlling, analyzuje a zhodnocuje stav controllingového systému v podniku agriKomp Bohemia s. r. o. Na základě vyhodnocení analýzy navrhuje možné zkvalitnění stávajícího systému spolu s návrhy na zavedení systému plánů.

Viz též: podobná jména autorů
2 Popelková, Magdaléna
4 Popelková, Markéta
3 Popelková, Martina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.