Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 112 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Systém náhradní rodinné péče v České republice a Španělském království
Krojová, Eva ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Poláčková, Věra (oponent)
Tématem práce je srovnání systémů náhradní rodinné péče v České republice a v jedné ze španělských autonomních oblastí, Galícii. Práce je zaměřena pouze na ústavní výchovu a má teoreticko - empirický charakter. První část zpracovává teoretická východiska, historický kontext, přehled kompetentních institucí a zejména legislativní zakotvení. V kontextu komparace procesu intervence odpovědných orgánů a institucí se věnuje také charakteristice jednotlivých odborných profesí vstupujících do procesu evaluace, rozhodování a následné péče v rámci sociálně- právní ochrany dětí. Na základě získaných poznatků jsou formulovány hlavní rozdíly v českém a galicijském systému ochrany ohrožených dětí. V kapitole věnující se statistickým údajům je porovnáno množství dětí v ústavní péči v České republice, Španělsku a Galícii. Druhá část práce se prostřednictvím empirického šetření věnuje analýze jednoho z významných rozdílů, jímž je absence jakéhokoliv typu specializovaného diagnostického zařízení v systému ústavní výchovy na území Galície. Prostřednictvím internetové ankety byla získána data od českých a španělských respondentů, týkající se jejich názoru především na význam takového typu zařízení v systému ústavní výchovy. Vyhodnocení šetření ukázalo, že názory českých a španělských respondentů se převážně shodují.
Současný stav a perspektivy ústavní výchovy pro děti a mládež s poruchami chování v České republice
Lebdušková, Daniela ; Poláčková, Věra (vedoucí práce) ; Vítečková, Michaela (oponent)
Práce nabízí jeden z pohledů na fenomén současné ústavní výchovy pro děti a mládež s poruchami chování v České republice. Jejím cílem bylo reflektovat změny, které byly realizovány v oblasti náhradní výchovné péče během posledních let, naznačit perspektivu dalšího vývoje v kontextu těchto změn a navrhnout některá potencionálních řešení současných problémů. V teoretické části je věnován rozsáhlejší prostor konkrétním historickým kořenům, vlivům a tradicím, z nichž vychází současná ústavní výchova pro děti a mládež s poruchami chování. Podrobněji jsou analyzovány legislativní úpravy, které byly v dané problematice realizovány po roce 2002, a pozice ústavní výchovy v celkovém systému péče o problémové děti. Dále jsou zde zvažována rizika ústavního pobytu, formy výchovné práce a specifika dětí, které jsou umístěny do náhradní výchovné péče.. Výzkumná část práce prostřednictvím kvalitativního přístupu proniká do každodenního reálného života ústavních zařízení, interních sociálních vztahů a latentních hodnotových vzorců jejich pracovníků.
Hospicová péče jako podpora kvality života umírajících
Hohenbergerová, Mirka ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Poláčková, Věra (oponent)
Diplomová práce je teoretické povahy. Zaměřuje se na oblast pomoci lidem na konci života a jejich blízkým. Podává ucelený obraz hospicové péče v České republice. Zabývá se jejím vývojem, analýzou poskytovaných forem péče a postavením v systému péče o klienta. Podrobně se zaměřuje na specifické potřeby umírajících klientů a metody práce, jimiž jsou v rámci hospicové péče naplňovány. Velká část práce je právě věnována jednotlivým sociálně pedagogickým metodám využívaných během doprovázení umírajících pacientů. Cílem je tedy ukázat způsob jak pomoci důstojně a bez nepřiměřeného utrpení odcházet ze života. Práce je zpracovávána na základě dostupné odborné české i cizojazyčné literatury. Jedním z důležitých zdrojů zkušeností a informací je rovněž vlastní činnost v rámci Hospice sv. Štěpána v Litoměřicích.
Právní výchova na čtyřletých gymnáziích
Trunečková, Dana ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Poláčková, Věra (oponent)
Práce se zaměřuje na zmapování podmínek a možností výuky právní výchovy na gymnáziích. Je rozdělena na část teoretickou a empirickou. Toto téma není nikde příliš zpracované, proto je těžiště celé práce v empirické části. Tato část se věnuje analýze statických forem obsahu vzdělání (školské dokumenty a učebnice), dále je součástí sonda do reality českých škol, která se zaměřuje na zmapování podmínek realizace výuky práva na gymnáziích. Na závěr práce je uveden přehled a charakteristika nejrůznějších projektů, které se zabývají právní výchovou a vyučující je mohou využívat pro zlepšení a zatraktivnění výuky. V závěru práce jsou zhodnocena všechna získaná data a informace.
Problematika vietnamských dětí v českém školství
Pavlíčková, Naděje ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Poláčková, Věra (oponent)
Záměrem diplomové práce je zachytit aktuální situaci vietnamských dětí v českém školství. Práce má teoreticko empirický charakter. První teoretická část obecněji sleduje fenomén migrace se zaměřením na příchod vietnamské komunity do ČR. Dále věnuje pozornost právnímu postavení cizince upravovanému legislativou ČR a to zejména v oblasti vzdělávání. Reflektuje také celkový obraz situace cizince a vztah majority s příslušníky vietnamské menšiny. Následně se zaměřuje na některé sociokulturní charakteristiky vietnamské komunity, kterými jsou výchova dětí, rodinné tradice a komunikační specifika. Podstatou teoretické části práce je podrobněji pojednaná kapitola, která se zabývá vzděláváním vietnamských dětí. Objasňuje jakou hodnotu má pro příslušníky vietnamské komunity vzdělávání dětí a informuje o předpokladech jejich vzdělávání. Dále se šířeji zabývá otázkou intregrace vietnamských dětí v prostředí české školy a specifiky pedagogické práce s nimi, důraz je kladen na komunikaci učitele, vietnamských žáků a jejich spolužáků a na školní úspěšnost dětí. Vymezení a uchopení problematiky tímto teoretickým rámcem umožnilo věnovat se ve druhé části empirickému šetření, zacílenému na sledování pedagogické a sociální integrace několika konkrétních vietnamských dětí ve třídách na vybrané škole. Situace vietnamských žáků...
Občanská poradna jako zprostředkovatel sociálně-pedagogické pomoci
Paštiková, Jaroslava ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Poláčková, Věra (oponent)
Diplomová práce shrnuje dosavadní poznatky o Občanském poradenství v České republice. V úvodní části práce jsou vymezena teoretická východiska sociálně-pedagogické pomoci na základě uvedené literatury. Na tuto část navazuje st ručný popis historie občanského poradenství v Anglii , které bylo inspi rací pro vznik poradenství u nás. Hlavní těžiště práce je v rozboru metody práce s klientem v občanské poradně, a to jak z pohledu poradce, tak klienta. Teoretické pasáže jsou doplňovány prakt ickými zkušenostmi autorky, která v té době již druhým rokem pracovala na pozici poradce v občanské poradně. Na teoretickou část navazuje analýza jedné občanské poradny, která zahrnuje kasuist iku a zpracování statistických dat za roky 2006 a 2007. Cílem této práce je zachyti t dosavadní poznatky z občanského poradenství u nás, a vytvořit tak doposud chybějící ucelený text, který by mohl sloužit jako metodická podpora pro zaučování nových poradců.
Osobní asistence jako prostředek psychosociálního rozvoje lidí se zdravotním postižením
Zoulková, Luisa ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Poláčková, Věra (oponent)
Práce se věnuje tématu osobní asistence a jejího vlivu na psychosociální rozvoj člověka se zdravotním postižením. Povaha práce je teoreticko-empirická. Teoretická část obsahuje kapitolu o osobní asistenci, kde najdeme definice osobní asistence, její charakteristiku a principy, na kterých je založena, její typologii a přínos této služby pro lidi se zdravotním postižením. Další kapitola je věnována samotnému vzniku osobní asistence a hnutí Independent Living. V práci je dále popsán vývoj situace v České republice vzhledem k osobní asistenci a vliv nově přijatého zákona o sociálních službách na poskytování této služby. Další kapitoly se zabývají vymezením pojmů týkajících se zdravotního postižení a popisem specifik osobní asistence u lidí s jednotlivými typy zdravotních postižení. V závěru je věnována pozornost psychosociálnímu vývoji lidí se zdravotním postižením a roli osobní asistence v něm. Empirická část je zaměřena na vliv sebeurčující osobní asistence na psychosociální rozvoj lidí s tělesným postižením a zkoumá též dostupnost této služby a primární zdroje informací o osobní asistenci u této skupiny. Závěry z empirické sondy byly provedeny na základě vyhodnocení výsledků získaných prostřednictvím dotazníkového šetření.
Role probace a mediace při práci s problémovou mládeží
Hanincová, Zuzana ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Poláčková, Věra (oponent)
Diplomová práce na téma Role probace a mediace při práci s problémovou mládeží zařazuje probaci a mediaci do systému metod pracujících s problémovou mládeží. V první kapitole je popsána problematika sociálních deviací obecně s vymezením možných příčin delikvence mládeže, podle kterých pak probační pracovník usuzuje na konkrétní způsob práce s jedincem. Podstatná část práce je věnována Probační a mediační službě České republiky, tedy organizaci, která probaci a mediaci zajišťuje. Konkrétně je popsána historie vzniku probace, dále se práce zaměřuje na klienty a pracovníky probační služby, v neposlední řadě se pak zabývá jednotlivými technikami práce s klienty. Práce je teoreticky opřena o podstatné zákony, které se jí tematicky dotýkají, konkrétně o Zákon o odpovědnosti mládeže za protiprávní činy a o soudnictví ve věcech mládeže (218/2003 Sb.) a o Zákon o probační a mediační službě (257/2000 Sb.). Poslední část práce je věnována supervizi v pomáhajících profesích se zaměřením na probační a mediační službu. Tato kapitola obsahuje také návrh na systém supervize právě v instituci probační a mediační služby a návrh na systém dalšího vzdělávání pracovníků tamtéž.
Psychosociální klima ve školských zařízeních pro ústavní a ochrannou výchovu z hlediska sociální pedagogiky
Spasova, Světlana ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Poláčková, Věra (oponent)
Práce je se věnuje tématu psychosociální klima ve školských zařízeních pro ústavní výchovu. Na problematiku nahlížím z pohledu sociální pedagogiky. V úvodu pojednávám o přístupu k osiřelým a opuštěným dětem v průběhu dějin. Dále se věnuji charakteristice a popisu institucionálního systému ústavní výchovy ve školských zařízeních v České republice. Kapitola o aktuálních problémech ústavní výchovy upozorňuje na některé základní nedostatky v současném systému. Základním cílem práce je vymezit a osvětlit složitý fenomén psychosociálního klimatu ve vztahu k těmto zařízením. Vytváření příznivého psychosociálního je jedním ze základních předpokladů kvalitní pedagogické práce s klienty ústavních zařízení.
Sociálně pedagogická pomoc v systému postpeniterciární péče mladistvých
Štěpánková, Kateřina ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Poláčková, Věra (oponent)
Delikvence dětí a mládeže je jev, který nelze vymýtit. Vždy se s ním budeme setkávat. Důležité však je, jak na něj budeme reagovat a co podnikneme pro to, aby se proviněný ze svého chování poučil a našel cestu, jak změnit příčiny, které k němu vedly. Tato práce popisuje hlavní činnosti vybraných subjektů vyvíjejících společnou aktivitu v péči o děti a mladistvé, kteří se dostali do konfliktu se zákonem. Každý subjekt plní specifické úkoly, ve kterých nemůže být zastoupen. Jsou také místa, kde se subjekty setkávají, spolupracují a někdy se jejich práce také překrývá. Tento problém je dobře znám. Prioritou je zjednodušení informačního systému, který by jednotlivé složky propojoval a zároveň byl přístupný odborné i laické veřejnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 112 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Poláčková, Vendula
2 Poláčková, Veronika
1 Poláčková, Vitalie
2 Poláčková, Vladimíra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.