Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zhodnocení finanční situace podniku a návrhy na zlepšení
Janáčková, Marcela ; Pokorná, Daniela (oponent) ; Čižinská, Romana (vedoucí práce)
Tato diplomové práce se zabývá posouzením finanční situace společnosti Symbol Technologies Czech Republic s. r. o. v letech 2004 – 2008. K posouzení jsou použity vybrané metody finanční analýzy, především výpočet a vyhodnocení poměrových ukazatelů. Na základě zjištěných výsledků jsou navrhnuta opatření, které mají vést k celkovému zlepšení finanční situace vybraného podniku.
Možnosti edukace a aktivizace seniorů v sociálních zařízeních
Pokorná, Daniela ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Dostálová, Vladimíra (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na zmapování možností a dostupností edukace a aktivizace seniorů v sociálních službách vybraných sociálních zařízení v Jihomoravském kraji. Práce sleduje nabídku edukačních a aktivizačních programů pro seniory v Jihomoravském kraji, v okrese Hodonín a Kyjov, jejich provádění a pozitivní či případně negativní vliv na seniory. V teoretické části se věnuji tématu stáří, velmi aktuálnímu tématu stárnutí obyvatel, vymezení podstatných edukačních a aktivizačních programů a jejich důležitosti a přínosu, kvalitě nabízených programů a vzdělávání a aktivizaci seniorů v kontextu aplikované vědní disciplíny. Zmíním účastníky programů, nutnost odbornosti v oboru a krátké rozdělení programů. V praktické části se zaměřím na nabídku aktivizačních aktivit a edukaci seniorů v konkrétních zařízeních v Jihomoravském kraji. Dále se zaměřím na fakt, zda klienti nabízené programy přijímají, a jestli je pro ně nabídka nabízených aktivit dostatečně pestrá a zkvalitňuje život jednotlivce, tedy jestli má dobrý vliv na biologickou, psychickou a sociální stránku klienta, a hlavně na to, zda splňuje jejich požadavky. Polostrukturované rozhovory proběhnou s klienty i s pracovníky sociálního zařízení pro maximalizaci objektivity a získání pohledu strany, která aktivizaci a edukaci provádí,...
Dietní systém v nemocnicích ČR: realita a objektivní potřeby
Pokorná, Daniela ; Kohout, Pavel (vedoucí práce) ; Humlová, Renata (oponent)
Příjmení a jméno autora: Pokorná Daniela Instituce: Univerzita Karlova v Praze, 1. lékařská fakulta Název práce: Dietní systém v nemocnicích ČR: realitaaobjektivnípotřeby Vedoucípráce: Doc.MUDr.PavelKohout,PhD. Početstran: 88 Početpříloh: 6 Rok obhajoby: 2011 Klíčováslova: dieta, dietní systém, dietologie, dietoterapie, nutriční terapeut, realita, objektivní potřeby Tato práce pojednává o dietním systému v zařízeních České republiky, speciálně v nemocnicích, se zaměřením na realitu a objektivní potřeby. Je rozdělena na dvě části, část teoretickou a výzkumnou. Teoretická část popisuje pojmy, jako je dietologie, dieta, nutriční terapeut a také následně historii, současnost a případnou budoucnost dietního systému na území České republiky. Ve výzkumné části je zkoumána realita a objektivní potřeby zařízení v této oblasti. Pozornost je věnována objektivním závěrům pramenícím z výzkumného šetření a taktéž podnětům a připomínkám k dané problematice obdrženým od odborníků z jednotlivých zařízení. Byly stanoveny tři hypotézy, které byly zkoumány. Uvedená data byla získána ze zařízení typu nemocnice, lázně, domovy důchodců. Jednalo se o základní výzkum kvantitativní, technika výzkumu byla formou dotazníku. Na základě námětů a připomínek jednotlivých zařízení, zkušeností a poznatků byl vytvořen návrh pro...
Problematika výchovy dětí svěřených do péče prarodičů
Pokorná, Daniela ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou výchovy dětí prarodiči. Je zaměřena na skutečnost, jak prarodič zvládá výchovu nezletilého dítěte. Teoretická část je rozdělena na šest hlavních kapitol. Tato část práce se soustředí na téma rodiny, výchovy a oblasti náhradní rodinné péče. Praktická část diplomové práce se zabývá samotným výzkumem, kde jako hlavní výzkumná metoda byl vybrán rozhovor a analýza dokumentů. Byl proveden pohovor s deseti prarodiči, kteří mají ve své výchově nezletilé dítě. Rozhovor byl zaměřen na oblasti finančního zabezpečení rodiny, spolupráci rodiny se školou, na možné výchovné problémy dítěte ve škole či doma. Následně bylo provedeno vyhodnocení dle daných dostupných údajů
Vliv Instrumentálního obohacování Reuvena Feuersteina na rozvoj kognitivních schopností dětí
Pokorná, Daniela ; Váňová, Eva (vedoucí práce) ; Klusák, Miroslav (oponent)
Práce se ve své teoretické části zabývá porovnáním kognitivních funkcí vymezených Reuvenem Feuersteinem a dílčích schopností, které předkládají autoři Vzdělávací aplikace WISC-III. Empirická část je věnována kvalitativnímu výzkumu zaměřenému na změny v dílčích schopnostech u 11 žáků prvního stupně, kteří prošli několikaměsíční intervencí Instrumentálního obohacování. Snaží se popsat vliv IO na jejich výsledky v testu WISC-III zpracované faktorovou analýzou, na zvládání školních povinností, na jejich chování, soustředění a sebepojetí. Současně sleduje také možnost využití faktorové analýzy WISC-III pro naplánování intervence pomocí IO. Zdrojem informací byly testy, dotazníky pro učitele na počátku a na konci intervence, videonahrávky a zápisy z hodin IO. Výzkum probíhal v základní škole ve Štěchovicích, malém městě poblíž Prahy. Jde o jedinou základní školu ve městě, kde žije asi 1700 obyvatel. Zaznamenali jsme různě významné změny ve všech sledovaných oblastech, přičemž v některých případech se shodoval výsledek testu s hodnocením učitele, v jiných se rozcházel. KLÍČOVÁ SLOVA Reuven Feuerstein, modifikovatelnost inteligence, deficity kognitivních funkcí, zprostředkované učení, instrumentální obohacování, přenos, WISC-III, Vzdělávací aplikace WISC-III
Živá příroda ve 3. ročníku
Pokorná, Daniela ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Lukavský, Jiří (oponent)
Práce se na základě výzkumu a s přihlédnutím k literatuře zabývá tím, jak je ve třetí třídě základní školy dětem prezentováno učivo o živé přírodě, jak je procvičováno a zkoušeno a jakých chyb se děti při tomto zkoušení dopouštějí. Vychází z pozorování, rozhovorů a analýzy artefaktů, na které je nahlíženo s využitím Piagetovy teorie kognitivního vývoje a závěrů jeho výzkumu o dětském pojetí života. V první části se snaží hledat odpovědi na otázky: Jak je pojem "živá příroda" ve výuce strukturován z hlediska logických a infralogických struktur? Co je vlastně pro děti při procvičování a zkoušení tohoto pojmu pracné? S jakými jednotlivými pojmy, náležejícími do obsahu pojmu "živá příroda", se v hodinách děti setkávají? Výzkum ukazuje, že látka o živé přírodě je s dětmi probírána a procvičována prostřednictvím některých logických (vyjmenovávání, seskupování a třídění) i infralogických operací (vztahy v čase a prostoru). Děti o něco více děti chybují tam, kde mají vyjmenovávat a seskupovat pojmy. Do obtížnosti může vstupovat to, že prostřednictvím těchto myšlenkových operací se děti učí uspořádat to, co mnohdy znají z vlastní zkušenosti. A právě rozdílná zkušenost může být dětem pomocí, ale také bariérou v osvojení učiva. Posledním důvodem chybování dětí mohou být i samotné pojmy, se kterými se při...
Specifika práce pedagogického pracovníka s dětmi se sociálním znevýhodněním při procesu začlenění do prostředí školní družiny
Pokorná, Daniela ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na specifika práce pedagogického pracovníka s dětmi se sociálním znevýhodněním při procesu začlenění do prostředí školní družiny. Práce se snaží zjistit, jakým způsobem pedagogičtí pracovníci ve školní družině zjišťují sociální znevýhodnění dítěte a jakým způsobem s ním dále pracují. Součástí textu je rovněž praktická část, kde je realizován vlastní výzkum, který je postaven na kvalitativní výzkumné strategii za použití metod pozorování, kazuistiky a otevřených rozhovorů.
Tématické preference českých tištěných médií na příkladu kauzy Pussy Riot
Pokorná, Daniela ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práce Tematické preference českých tištěných médií na příkladu kauzy Pussy Riot se věnuje mediálnímu fenoménu Pussy Riot, který na počátku roku 2012 vyvolal vlnu zájmu veřejnosti a ruských i západních médií. Členky uměleckého aktivistického hnutí Pussy Riot vystoupily v chrámu Krista Spasitele v Moskvě a provedly tzv. "punkovou modlitbu". Tento čin s politickým a náboženským přesahem byl následně kriminalizován. Práce nabízí vhled do pozadí této kauzy od historie, inspirace a cílů hnutí, snaží se poukázat na důležité aspekty vystoupení a následných událostí, které se po případu odehrály. Přibližuje, jak se tomuto tématu věnovala média po celém světě s přihlédnutím k práci novináře a možným vlivům na jeho práci. Práce neopomíjí také vliv feminismu, jeho vývoj v médiích a propojení s aktivismem Pussy Riot. Cílem této práce je prostřednictvím kvalitativní analýzy obsahu tří českých deníků Mladá fronta DNES, Hospodářské noviny a Právo a tří českých týdeníků Respekt, Reflex a Týden zjistit, jak česká média konstruovala významy ve spojení s Pussy Riot od počátku kauzy až do přítomnosti.
Vliv Instrumentálního obohacování Reuvena Feuersteina na rozvoj kognitivních schopností dětí
Pokorná, Daniela ; Váňová, Eva (vedoucí práce) ; Klusák, Miroslav (oponent)
Práce se ve své teoretické části zabývá porovnáním kognitivních funkcí vymezených Reuvenem Feuersteinem a dílčích schopností, které předkládají autoři Vzdělávací aplikace WISC-III. Empirická část je věnována kvalitativnímu výzkumu zaměřenému na změny v dílčích schopnostech u 11 žáků prvního stupně, kteří prošli několikaměsíční intervencí Instrumentálního obohacování. Snaží se popsat vliv IO na jejich výsledky v testu WISC-III zpracované faktorovou analýzou, na zvládání školních povinností, na jejich chování, soustředění a sebepojetí. Současně sleduje také možnost využití faktorové analýzy WISC-III pro naplánování intervence pomocí IO. Zdrojem informací byly testy, dotazníky pro učitele na počátku a na konci intervence, videonahrávky a zápisy z hodin IO. Výzkum probíhal v základní škole ve Štěchovicích, malém městě poblíž Prahy. Jde o jedinou základní školu ve městě, kde žije asi 1700 obyvatel. Zaznamenali jsme různě významné změny ve všech sledovaných oblastech, přičemž v některých případech se shodoval výsledek testu s hodnocením učitele, v jiných se rozcházel. KLÍČOVÁ SLOVA Reuven Feuerstein, modifikovatelnost inteligence, deficity kognitivních funkcí, zprostředkované učení, instrumentální obohacování, přenos, WISC-III, Vzdělávací aplikace WISC-III
Problematika výchovy dětí svěřených do péče prarodičů
Pokorná, Daniela ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou výchovy dětí prarodiči. Je zaměřena na skutečnost, jak prarodič zvládá výchovu nezletilého dítěte. Teoretická část je rozdělena na šest hlavních kapitol. Tato část práce se soustředí na téma rodiny, výchovy a oblasti náhradní rodinné péče. Praktická část diplomové práce se zabývá samotným výzkumem, kde jako hlavní výzkumná metoda byl vybrán rozhovor a analýza dokumentů. Byl proveden pohovor s deseti prarodiči, kteří mají ve své výchově nezletilé dítě. Rozhovor byl zaměřen na oblasti finančního zabezpečení rodiny, spolupráci rodiny se školou, na možné výchovné problémy dítěte ve škole či doma. Následně bylo provedeno vyhodnocení dle daných dostupných údajů

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Pokorná, Dagmar
2 Pokorná, Dana
1 Pokorná, Darina
5 Pokorná, Denisa
1 Pokorná, Dominika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.