|
Témata a formy libret v pantomimě
Richta, Pavel ; Petišková, Ladislava (vedoucí práce) ; Platz, Josef (oponent)
Tato úvaha je nahlédnutím do různých způsobů zpracování a tematického pojednání pantomimy dvacátého století. Snažím se potvrdit, že témata použitá v pantomimě se velmi často opakují v různých podobách. Z toho bych rád vyvodil možnosti pro současnou pantomimu a pokouším se uvést problematiku směřování pantomimy na příkladech inscenací z dob nedávno minulých, i mých osobních dramatických pokusů.
|
| |
| |
|
Improvizace o improvizaci
Mišíková, Barbora ; Capko, Štefan (vedoucí práce) ; Platz, Josef (oponent)
V mé bakalářské práci "Improvizace o improvizaci" jsem se snažila vymezit ono široké pojetí, jež představuje improvizace. Stěžejním pilířem mé práce jsou rozhovory s několika osobnostmi z různých uměleckých oborů a mé vlastní zkušenosti a zážitky, na základě kterých vyplývá, že improvizace je nedílnou součástí každého uměleckého projevu, jež je odrazem našeho každodenního života.
|
|
Zvuk a pohyb v pantomimě
Krček, Jan ; Platz, Josef (vedoucí práce) ; Halaš, Adam (oponent)
Hudba a zvuky dokážou v některých audiovizuálních a rozhlasových uměleckých dílech zvýšit jejich hodnotu, ale naopak při nevhodném výběru a kompozici mohou dílo jemně narušit. Ve své práci shrnuji své zkušenosti a poznatky experimentátorů z minulosti i současnosti v oblasti zvuku, spojeného s vizuální akcí, ať už jde o tanec, drama, či film. Nejvíce se však věnuji zpracování a vhodnému výběru zvukové složky v nonverbálním divadle včetně metod používání zvuků v historických etapách divadla a mimu. K dosud používaným zvukovým prostředkům zvlášť sleduji zvuky, které si mim vyrábí vlastním hlasem, nebo si pomáhá moderní záznamovou technikou.
|
| |