Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Srovnání autorskoprávní ochrany autora a výkonného umělce
Pivoda, Radomír ; Wünschová Pujmanová, Alexandra (vedoucí práce) ; Žikovská, Petra (oponent)
Radomír Pivoda Srovnání autorskoprávní ochrany autora a výkonného umělce A comparison of copyright protection of authors and performing artists The main goal of this thesis is to compare the key aspects of the copyright protection of authors and performing artists in the Czech Republic. The basic differences are explained with respect to its historical evolution, which is put into context with the current social situation in the field of art. The paper is divided into six chapters. The first chapter gives an explanation of the basic terminology used in the area of copyright law and sets the frame for the comparison of authors and authorship and performing artists and their artistic performances. In the Czech Republic, authorship is based on the expression of a piece of art in any way perceivable by human senses. There is no registration principle in effect. This fact provides the starting point for the protection of authors' rights. Therefore it is important to precisely define what can be considered a piece of art and who can be recognised as an author or a performing artist. The second chapter deals with the legal treatment of authors according to the Czech Copyright Act and other legal regulations, including the recent case law and description of the most often infringements of the copyright...
Škola hry pro příčnou flétnu
Zeráková, Jana ; VÁLEK, Jiří (vedoucí práce) ; PIVODA, Radomír (oponent)
Cílem této diplomové práce je vytvořit pokud možno ucelený pohled na metodiku hry na příčnou flétnu. Práce obsahuje stručné seznámení s historií a vývojem příčné flétny, zabývá se jednotlivými částmi flétny, vhodnými materiály pro její výrobu a vhodnou péčí o nástroj. Práce se dále zaměřuje na držení nástroje, postoj při hře, tvorbu tónu, nátisk, dýchání, dynamiku a vibrato. Část je věnována též pedagogice, práce obsahuje poznatky o samotném přístupu žáků a kantorů ke vzdělávání a popisuje několik způsobů správného cvičení.
Interpretace Partity Johanna Sebastiana Bacha pro flétnu sólo a-moll BWV 1013 současnými interprety
Aliakhnovich, Yanina ; MESANY, Mario (vedoucí práce) ; PIVODA, Radomír (oponent)
Cílem této práce je hudební rozbor a navazující interpretační analýza Partity BWV1013 a moll pro sólovou flétnu od Johanna Sebastiana Bacha. Pro tento účel jsem vybrala nahrávky významných evropských flétnistů. Čtenář se seznámí s interpretační analýzou a s porovnáním výkonu na barokní a moderní příčnou flétnu. Výsledkem by mělo být hlubší porozumění tomuto dílu po stránce hudební i stylové.
Flétnisté pedagogové na AMU v Praze
Olšaníková, Nikola ; PIVODA, Radomír (vedoucí práce) ; MESANY, Mario (oponent)
Práce je přehledem informací o významných českých flétnistech, kteří pedagogicky působili na Hudební fakultě Akademie múzických umění v Praze (dále také „HAMU“) nebo na ní působí i dnes. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se obecně zabývá Akademií múzických umění v Praze (dále také „AMU“ nebo „Akademie“), zvláště jejím vznikem a historickým vývojem. Druhá kapitola s názvem Pedagogové flétnisté na AMU v Praze je stěžejní kapitolou této práce. Najdeme zde výčet jmen pedagogů s jejich životopisy a u nynějších pedagogů doplnění o jejich spojitosti s HAMU jakožto bývalou studentskou či nyní pracovně-pedagogickou institucí. Tato kapitola také představuje jejich významné žáky, kteří se uplatnili na významnějších pozicích předních českých či zahraničních orchestrů nebo se proslavili jako sólisté.
Flétna v díle současných západočeských hudebních skladatelů
Brogelová, Aneta ; PIVODA, Radomír (vedoucí práce) ; , (oponent)
Diplomová práce „Flétna v díle západočeských soudobých skladatelů“ pojednává o životě, inspiraci a kompozičních metodách mladé generace soudobých plzeňských autorů. Součástí práce je rozbor vybraných flétnových skladeb. Tato práce si klade za cíl přiblížit a zdokumentovat současnou tvorbu pro flétnu potencionálním interpretům a zájemcům o soudobou hudbu.
Eduard Douša, skladatel a pedagog
Lánská, Martina ; VÁLEK, Jiří (vedoucí práce) ; PIVODA, Radomír (oponent)
Práce přináší celkový pohled na osobnost Eduarda Douši z hlediska skladatele i pedagoga. V první kapitole je uveden Doušův stručný životopis. Druhá kapitola přináší komplexní pohled na skladatelovo dílo. Seznámí s autorovými kompozičními začátky, prvotními inspiracemi a osobnostmi, které jej přivedly ke studiu skladby, ale také s jeho postojem k novodobým kompozičním technikám. Blíže je zde pojednáno o důvodech skladatelova zájmu o instruktivní tvorbu pro děti a mládež. V této kapitole je rozvedena i problematika volby hudebních forem, které Eduard Douša preferuje a vyhovují mu. Třetí kapitola se zabývá Doušovými pedagogickými názory a metodami, kterých ve své výuce skladby využívá. Jsou zde zmíněny i osobnosti, jež byly Doušovi v tomto směru inspirací a vzorem. V závěrečné čtvrté kapitole jsou předchozí poznatky podpořeny seznámením s vybranými díly Eduarda Douši pro dechové nástroje. Největší pozornost je věnována Sonatině pro flétnu a klavír.
Principy komunikace v hudebním průmyslu ČR
Jelínková, Anna ; Vondra, Zdeněk (vedoucí práce) ; Pivoda, Radomír (oponent)
Diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací českých hudebních interpretů, konkrétně jak by měli hudební interpreti efektivně komunikovat se svými posluchači. Cílem práce je analyzovat a sestavit optimální postup pro rozvoj komunikace hudebního interpreta v rámci české hudební scény. Teoretická část má za cíl vymezit stěžejní pojmy této práce. Vysvětluje pojmy týkající se marketingové komunikace, komunikačního mixu, používaných komunikačních a mediálních kanálů v rámci hudební scény a také vymezuje pojem hudební průmysl ČR. Praktická část je tvořena dvěma kvalitativními výzkumy týkající se komunikace hudebních interpretů a posluchačů v hudebním průmyslu ČR a navrženou metodikou marketingové komunikace včetně rad a doporučení pro začínající hudební interprety. Přínosem práce je použití metodiky jako reference a doporučení pro hudební interprety, jak komunikovat s posluchači za účelem získávání nových posluchačů a budování si vlastního publika.
Americká flautová literatúra hudby 20. storočia
Česlová, Daniela ; MESANY, Mario (vedoucí práce) ; PIVODA, Radomír (oponent)
Táto diplomová práca sa zaoberá americkou hudbou a americkou flautovou literatúrou hudby 20. storočia. V prvej kapitole prináša vývoj americkej hudby, v druhej kapitole prináša vybraných amerických autorov a ich diela pre flautu a v tretej kapitole prináša zoznam amerických diel pre flautu.
Srovnání autorskoprávní ochrany autora a výkonného umělce
Pivoda, Radomír ; Wünschová Pujmanová, Alexandra (vedoucí práce) ; Žikovská, Petra (oponent)
Radomír Pivoda Srovnání autorskoprávní ochrany autora a výkonného umělce A comparison of copyright protection of authors and performing artists The main goal of this thesis is to compare the key aspects of the copyright protection of authors and performing artists in the Czech Republic. The basic differences are explained with respect to its historical evolution, which is put into context with the current social situation in the field of art. The paper is divided into six chapters. The first chapter gives an explanation of the basic terminology used in the area of copyright law and sets the frame for the comparison of authors and authorship and performing artists and their artistic performances. In the Czech Republic, authorship is based on the expression of a piece of art in any way perceivable by human senses. There is no registration principle in effect. This fact provides the starting point for the protection of authors' rights. Therefore it is important to precisely define what can be considered a piece of art and who can be recognised as an author or a performing artist. The second chapter deals with the legal treatment of authors according to the Czech Copyright Act and other legal regulations, including the recent case law and description of the most often infringements of the copyright...
Pražské jaro jako flétnová soutěž
Olšaníková, Nikola ; PIVODA, Radomír (vedoucí práce) ; VÁLEK, Jiří (oponent)
Práce je stručným přehledem informací o Pražském jaru, ve které je shrnuto vše, co se týče Mezinárodní hudební soutěže od výčtu všech ročníků týkající se oboru flétna, přes jednotlivé skladby, členy poroty, či významné české i slovenské účastníky, po podrobnosti o vítězích. Jsou zde nastíněny také stručné informace o Mezinárodním hudebním festivalu či informace o historicko-politické situaci v tehdejším Československu. V první kapitole je zahrnuta problematika samotného pojmu Pražského jara - Pražské jaro jako společensko-politický proces, Pražské jaro jako mezinárodní hudební festival a Pražské jaro jako mezinárodní hudební soutěž, z nichž každý je blíže upřesněn. Druhá, stěžejní kapitola práce, obsahuje podrobné informace o Mezinárodní hudební soutěži Pražské jaro v oboru flétna. Jsou zde rozepsány všechny ročníky soutěže, ve kterých se flétna objevuje, každý ročník rozebrán dopodrobna, co se týče výběru a počtu skladeb, počtu soutěžících, účasti českých flétnistů či významných členů poroty s jejich životopisy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.