| |
| |
| |
| |
| |
|
Komparace českých televizních zpravodajských stanic ČT 24 a Z1
Komňacká, Lucie ; Pittermann, Jiří (oponent) ; Jirák, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce Komparace českých televizních zpravodajských stanic ČT24 a Z1 se zabývá srovnáním dvou televizí zaměřených na vysílání kontinuálního zpravodajského servisu: veřejnoprávního kanálu ČT24 a soukromé stanice Z1. Práce zkoumá, jakým způsobem se projevuje odlišná profilace stanic na různé cílové skupiny diváků. Analýze je podrobeno nejen celkové vysílací schéma stanic, ale zejména pak obsah hlavních zpravodajských relací, a to ve dvou stanovených obdobích: nejprve v počátcích vysílání jednotlivých stanic a poté v jednotném období v září 2009. Práce se snaží popsat shodné rysy i odlišnosti jednotlivých zpravodajských televizí, prostřednictvím metod kvantitativní analýzy popisuje skladbu hlavních zpravodajských relací obou televizí, a to jak po formální, tak i tematické stránce. Detailněji se zaměřuje na ekonomické, zahraniční a regionální zpravodajství a také například na využívání živých vstupů jednotlivými stanicemi. Jelikož byla analýza provedena ve dvou obdobích, práce postihuje také změny v programových schématech a hlavních zpravodajských relacích, ke kterým u jednotlivých televizí došlo ve stanoveném časovém úseku. Teoretická část práce se pak zabývá obecně rolí zpravodajských stanic ve společnosti, jejich vznikem, vývojem a přínosem. Následně také popisuje dva možné pohledy na motivaci k...
|
| |
|
Jak zfilmovat divadlo
Chalupová, Kristýna ; PITTERMANN, Jiří (vedoucí práce) ; ŠRÁMEK, Ondřej (oponent)
Tato práce se zabývá filmovými adaptacemi divadelních inscenací z pohledu filmového producenta. První část je expozicí do problematiky filmových adaptací v obecné rovině - z hlediska historického vývoje a odborné kritiky - a slouží autorce především k vybudování argumentu, že audiovizuální záznam, pokud nemá být pouhou archivací divadelní inscenace, musí být přenesen do podoby filmu tak, aby mohl autonomně konkurovat ve filmovém prostředí. Dále se v této části definuje tzv. divadelní film, který využívá maximálních filmových prostředků k přenosu divadelní inscenace do filmové podoby, přičemž zachovává hlavní ideu a charakteristické rysy původního díla. Druhá část se věnuje roli nezávislého filmového producenta v českém prostředí. Třetí část práce obsahuje zprávu o problematice výroby a distribuce divadelního filmu a zkoumá roli producenta od přípravných prací po prezentaci a distribuci filmu. Na základě rozborů pěti vybraných filmů a s použitím rozhovorů s jejich producenty představuje text nástrahy a výhody filmových adaptací divadelních inscenací v českých podmínkách.
|
|
Pořádání operních představení a festival ů pod širým nebem
Fialová, Daniela ; SRSTKA, Jiří (vedoucí práce) ; PITTERMANN, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá pořádáním operních festivalů a představení pod širým nebem. Pozornost bude věnována takovým projektům, které se konají v prostředí přírodních divadel nebo v prostředí zámeckých nádvoří. Cílem práce je upozornit na specifika, které provází organizaci venkovních operních projektů. Po krátkém shrnutí historického vývoje následuje analýza specifik divadelního provozu, dále přehled nejvýznamnějších operních akcí pořádaných v České republice pod širým nebem. Jádro práce tkví v analýze dvou akcí: jednotlivých představení pořádných agenturou Croce v Jindřichově Hradci a především pak festivalu Loketské kulturní léto v Karlovarském kraji. Pozornost je věnována také historii daných prostorů. Práci zakončuje zhodnocení pozice Loketského kulturního léta mezi ostatními podobnými projekty i jeho postavení v rámci regionu. Na závěr je připojena navrhovaná operní dramaturgie pro oba analyzované prostory. Součástí práce je také bohatá obrazová příloha.
|
|
THE GENRE AND OPERATIONAL SPECIFICS OF A CABARET
Krenčíková, Eva ; PITTERMANN, Jiří (vedoucí práce) ; RUT, Přemysl (oponent)
The bachelor thesis characterises the specifics of the cabaret and describes various types of operating the cabaret. An emphasis is put on cabaret in conditions of the Czech Republic. History, evolution of the genre and the current situation is analysed. A special attention is paid to the Prague Cabaret Calembour where the author of the thesis performs.
The aim of the thesis is to provide a complex overview and to describe cabaret as a phenomenon that has played considerable role in history of a theatre. What more, the cabaret is alive and still brings a great potential.
|