Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zjišťování a hodnocení kvality, efektivity a dopadů dalšího vzdělávání
Žufanová, Hana ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Palán, Zdeněk (oponent) ; Pisoňová, Mária (oponent)
Zjišťování a hodnocení kvality, efektivity a dopadů dalšího vzdělávání Tato disertační práce se zaměřuje na popis a porovnání metod získávání zpětné vazby o kvalitě vzdělávání dospělých. Zabývá se jednak institucemi, které celoživotní vzdělávání poskytují a jednak institucemi/organizacemi (úřady veřejné správy a školami), které svoje zaměstnance do kurzů celoživotního vzdělávání posílají. V teoretické části disertace je provedena komparace analýza a zhodnocení přístupů ke zjišťování zpětné vazby o kvalitě a efektivitě vzdělávání z pohledu poskytovatele i odběratele služby. Výzkumná část se zabývá analýzou zpětné vazby o kvalitě celoživotního vzdělávání v 50 institucích, které vzdělávání poskytují a 340 institucích/organizacích, které se zabývají vzděláváním svých pracovníků. Z těchto 340 institucí/organizací je 32 orgánů veřejné a státní správy a 308 dalších organizací veřejného sektoru (školy a účelové organizace). V této části práce je uvedeno, jak tuto problematiku řeší a jaké jsou silné a slabé stránky zvolených přístupů. V závěrečné části jsou shrnuta zjištění a uvedena doporučení a náměty.
Reflexe změny v řízení pedagogického procesu na přelomu osmdesátých a devadesátých let
Kaplanová, Jitka ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Starý, Karel (oponent) ; Pisoňová, Mária (oponent)
Disertační práce se zabývá reflexí změny v řízení pedagogického procesu na přelomu 80. a 90. let. Cílem práce bylo zjistit, jaký vliv má změna společenských, politických a ekonomických podmínek na přelomu 80 a 90. let na pojetí řízení pedagogického procesu. Šlo nám především o objasnění způsobu řízení v historickém kontextu, stanovit, zda jsou příčinou těchto změn pouze koncepční a strategické dokumenty rezortu školství, či stále se proměňující legislativa, nebo zda zde hrají roli i jiné faktory. V teoretické části jsme reflektovali změny v řízení pedagogického procesu od roku 1989 do dnes, provedli deskripci vývoje fenoménu řízení základní školy s akcentací na pedagogický proces. Vycházeli jsme z teoretických přístupů pedagogiky i obecného managementu. Cílem výzkumné části bylo objasnění vztahů, tvorba a deskripce schématu proměny řízení pedagogického procesu vlivem měnících se podmínek po roce 1989. Zvolen byl design kvalitativního výzkumu, jako výzkumná metoda orální historie. Sběr dat se skládal z analýzy a komparace dokumentů a následného provedení hloubkových rozhovorů s řediteli základních škol. Na základě výzkumného šetření byly stanoveny následující hypotézy: H1 - Změna společensko-politicko-ekonomických podmínek má vliv na pojetí pedagogického procesu, H2 - Změny ve společnosti v období...
Analýza pracovního prostředí z pohledu řízení diverzity a jeho zavádění do firemní praxe
Indruchová, Zuzana ; Eger, Ludvík (vedoucí práce) ; Jermář, Milan (oponent) ; Pisoňová, Mária (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Katedra andragogiky a personálního řízení Program: Pedagogika Zuzana Krištofová Analýza pracovního prostředí z pohledu řízení diverzity a jeho zavádění do firemní praxe Abstrakt vedoucí práce: Doc. PaedDr. Ludvík Eger, CSc. 2012 ABSTRAKT V předložené disertační práci autorka objasňuje řízení diverzity a seznamuje čtenáře se souvisejícím pojmy. V úvodu autorka uvádí základní cíle práce, a to komplexně objasnit pojetí řízení diverzity jako součást firemní kultury, popsat roli personálního útvaru i roli manažerů a top managementu. Dále pak je to zmapovat nastavení diverzitního vzdělávání a popsat souvislosti mezi firemní kulturou a diverzitním řízením. V části, která je věnována konkrétním případovým studiím, se autorčina pozornost obrací na popis současné situace a jejím cílem je ho zanalyzovat a zhodnotit. Práce je rozčleněna do tří částí (teoretická, teoreticko - empirická, empirická) a sedmi tematických kapitol. Autorka v celé práci poukazuje na vztahy s řízením lidských zdrojů, firemní kulturou, vzděláváním na podporu řízení a ocenění diverzity. Dále zde porovnává politiku rovných příležitostí s řízením diverzity, věnuje se organizačnímu rozvoji z hlediska diverzitního vývoje a diverzitě na pracovišti. Autorka také analyzuje firemní prostředí prostřednictvím...
Zjišťování a hodnocení kvality, efektivity a dopadů dalšího vzdělávání
Žufanová, Hana ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Palán, Zdeněk (oponent) ; Pisoňová, Mária (oponent)
Zjišťování a hodnocení kvality, efektivity a dopadů dalšího vzdělávání Tato disertační práce se zaměřuje na popis a porovnání metod získávání zpětné vazby o kvalitě vzdělávání dospělých. Zabývá se jednak institucemi, které celoživotní vzdělávání poskytují a jednak institucemi/organizacemi (úřady veřejné správy a školami), které svoje zaměstnance do kurzů celoživotního vzdělávání posílají. V teoretické části disertace je provedena komparace analýza a zhodnocení přístupů ke zjišťování zpětné vazby o kvalitě a efektivitě vzdělávání z pohledu poskytovatele i odběratele služby. Výzkumná část se zabývá analýzou zpětné vazby o kvalitě celoživotního vzdělávání v 50 institucích, které vzdělávání poskytují a 340 institucích/organizacích, které se zabývají vzděláváním svých pracovníků. Z těchto 340 institucí/organizací je 32 orgánů veřejné a státní správy a 308 dalších organizací veřejného sektoru (školy a účelové organizace). V této části práce je uvedeno, jak tuto problematiku řeší a jaké jsou silné a slabé stránky zvolených přístupů. V závěrečné části jsou shrnuta zjištění a uvedena doporučení a náměty.
Analýza pracovního prostředí z pohledu řízení diverzity a jeho zavádění do firemní praxe
Indruchová, Zuzana ; Eger, Ludvík (vedoucí práce) ; Pisoňová, Mária (oponent) ; Malach, Josef (oponent)
V předložené disertační práci autorka objasňuje řízení diverzity a související pojmy. V úvodu autorka uvádí základní cíle práce, a to komplexně objasnit pojetí řízení diverzity jako součást firemní kultury, popsat roli personálního útvaru i roli manažerů a top managementu. Dalším cílem práce je vypracovat deskripci nastavení diverzitního vzdělávání a popsat souvislosti mezi firemní kulturou a diverzitním řízením. V části, která je věnována konkrétním případovým studiím, se autorčina pozornost obrací na popis současné situace ve společnostech, které se řízení rozmanitosti nebo rovným příležitostem věnují, a jejím cílem je ho zanalyzovat a zhodnotit. Práce je rozčleněna do dvou částí, a to do teoretické a empirické, a sestává se ze sedmi tematických kapitol. Autorka v celé práci poukazuje na vztahy s řízením lidských zdrojů, firemní kulturou, vzděláváním zaměřeným na podporu řízení a ocenění diverzity. Dále zde porovnává politiku rovných příležitostí s řízením diverzity, věnuje se organizačnímu rozvoji z hlediska diverzitního vývoje a diverzitě na pracovišti. Autorka podrobně analyzovala diverzity management s využitím polostrukturovaných rozhovorů s odborníky na diverzitu ve zvolených organizacích. Předložená práce hledá odpovědi na otázky vztahující se k významu diverzity a diverzity managementu v...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.