Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
The Trump Sentiment: The Effect of News on the US Stock Market
Pinteková, Aneta ; Kukačka, Jiří (vedoucí práce) ; Horváth, Roman (oponent)
Tato práce zkoumá jak je americká ekonomika ovlivněna tržním sentimentem, který vzniká kvůli zprávám o konání a rozhodnutích amerického prezidenta Donalda Trumpa. Novinové články, na základě kterých je vytvořena proměnná sentimentu pomocí metod zpracování přirozeného jazyka, jsou získány z Reuters pro období od 1. 5. 2018 do 30. 11. 2018. V prvním kroku je zkoumán vliv Trumpova sentimentu na výnosy indexu S&P 500. Výsledky ukazují pozitivní a statisticky signifikantní efekt sentimentu z předchozího dne na dnešní výnos S&P 500 Indexu. Dále je nalezen i statisticky signifikantní efekt sentimentu před týdnem, jeho efekt je však negativní. Tento výsledek značí, že na trhu existuje prvotní přehnaná reakce, která je později následována korekcí zpět k střední hodnotě. Takový výsledek je konzistentní s poznatky oblasti behaviorálních financí, dle které má psychologie investorů vliv na investiční rozhodování. Ve druhém kroku je zkoumán vliv sentimentu na výkonnost jednotlivých odvětví americké ekonomiky, která je měřena výnosy sektorových indexů S&P 500. Statisticky signifikantní efekt sentimentu je nalezen v případě energetického, fi­ nančního a průmyslového sektoru, stejně jako u sektorů materiálů, informačních technologií a sektoru cyklického spotřebního zboží a služeb. Na druhé straně, sektor...
Corporate Social Responsibility and Stock Market Performance: CSR Impact After the Financial Crisis and the Role of Primary CSR Activities
Pinteková, Aneta ; Kukačka, Jiří (vedoucí práce) ; Štěpánek, Martin (oponent)
Tato práce analyzuje vztah mezi společenskou odpovědností firem a firemní výkonností na akciovém trhu v období po finanční krizi. Je použito nejnovější dostupné měřítko společenské odpovědnosti, zvané Thomson Reuters Environmental, Social, Governance, and Controversies skóre. Výsledky panelové regrese na základě modelu fixních efektů ukazují signifikantní, pozitivní vliv tohto skóre na finanční výsledky firem. Společensky odpovědné aktivity jsou dále rozděleny na ty, které jsou úzce spjaté s konkrétním typem podnikání zkoumaných firem, zvané primární, a na ty, které s ním přímo spo- jené nejsou, zvané sekundární. Toto rozdělení doposud nebylo v akademické literatuře provedeno. Empirické výsledky naznačují, že pokud firmy chtějí zvýšit ceny jejich akcií skrze společenskou odpovědnost, tak je jim doporučováno, aby si vybíraly jejich společensky odpovědné iniciativy strategicky. Vliv primárních společensky odpovědných aktivit je sig- nifikantně pozitivní, ale sekundární společensky odpovědné aktivity už finanční výsledky výrazněji neovlivňují. Klasifikace JEL: A130, G110 Klíčová slova: společenská odpovědnost firem, podnikatelská etika, výkonnost na ak- ciovém trhu, fixní efekty

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.