Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 98 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rituál - mezi výtvarným a divadelním
Janda, Jakub ; Pfeiffer, Jan (vedoucí práce) ; Tsikoliya, Lenka (oponent)
Diplomová práce pojednává o rituálu, jakožto pojítku mezi výtvarným a divadelním světem. V teoretické části je prozkoumáno široké pole rituálů, které poslouží jako východisko pro pedagogický úkol. V didaktické části je kladen důraz na nahlížení na umění jako na jeden celek z pohledu teorie "Gesamtkunstwerku", kdy je možné žáky pomocí výtvarných aktivit seznamovat s dalšími tématy z oblasti kultury, umění a historie. Na základě průzkumu problematiky oblasti rituálů byla vybrána opera Rosenkavalier jako vhodné téma pro didaktickou transformaci. Díky ní je nejen možné se zaměřit na problematiku rituálů, ale prozkoumat i období baroka a rokoka, vládu Marie Terezie, případně zajít do oblasti literatury skrze dílo Huga von Hofmannsthala, autora libreta, seznámením se s operou, jako dramaticko-hudební divadelní formou a dílem Richarda Strausse, autora hudby k této opeře. Autorská část práce se zaměřuje na formy kresby a její použití v souvislosti s dramatickým uměním. KLÍČOVÁ SLOVA rituál, drama, opera, baroko, rokoko, výtvarná řada, kresba, performance, prostor, čas
Emocionální kartografie
Rygálová, Monika ; Pfeiffer, Jan (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
Cílem práce je výtvarné zpracování vnímání map, jako určitého faktu, podle kterého vyhodnocujeme a vyobrazujeme si celý svět. Pracuji s daty, které získám pomocí zobrazovací techniky eye-tracking, která mi umožní zaznamenávat trasu pohybu očí po obrazu, který budu předkládat lidem s navzájem odlišným trvalým bydlištěm, národností či pobytem. Získané data mi poslouží jako studie, kterou budu nadále zpracovávat a zakomponovávat do map a jiných vizuálních podob zobrazující zemi nebo místa na planetě. V práci reflektuji i můj samotný individuální postoj k světu - s čímž jsem se fyzicky nesetkala, to pro mě neexistuje. Studie bude zahrnovat všechny aspekty vnímání map a systematicky zobrazeného světa ke vztahu k člověku, jeho vzpomínkám na místo, fyzický kontakt a dopadu jeho samotného v měřítku člověk versus svět.
Město jako prostor mysli - Divočina ve veřejném prostoru
Vondrušková, Eliška ; Pfeiffer, Jan (vedoucí práce) ; Tsikoliya, Lenka (oponent)
Diplomová práce pojednává o fenoménu města se speciálním zaměřením na veřejný prostor a jeho aspekt divočiny. Zkoumá město jako místo pro život i jiných organismů, než je člověk, a objevuje jeho specifický životní prostor, který je obývaný vágním terénem v nejrůznějších velikostech. Sleduje vztah města a přírody, jak se vyvíjel v průběhu historie i to, jak se příroda do měst dostává formou zahrad a parků. Naráží na téma druhé přírody, která města obklopuje. Hlavním tématem je městská divočina, nezvaná příroda měst a její aspekty. Cílem diplomové práce je zmapování tématu městské divočiny, jejích aspektů a projevů, které následně budou didakticky transformovány. Předchází tomu studium literatury a práce v terénu, kdy dochází k archivování a mapování různých míst. Hlavním městem pro zkoumání je má rodná Praha, ve které žiji, a proto mi umožňuje každodenní pozorování (chtěné i nechtěné). V didaktické části práce se zaměřuji na transformování tématu do tří zcela odlišných výtvarných úloh, které žákům nabízí tři odlišné pohledy. Každý z pohledů je vázán na jejich osobní zkušenosti a dva z nich i na pobyt přímo ve vágních terénech města. Další částí diplomové práce je metodická příručka s motivací k tématu, nápady do výuky s kulturními kontexty a slovník pojmů. Cílem didaktické části je seznámit žáky s...
Implementace průřezového tématu Environmentální výchova do předmětu Výtvarná výchova "Zeleň jako oáza města"
Zálešáková, Ester ; Pfeiffer, Jan (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Cílem této diplomové práce je snaha nalézt cestu, jak implementovat průřezové téma Environmentální výchova do vyučovacího předmětu Výtvarná výchova, a to prostřednictvím výtvarného projektu s názvem Zeleň jako oáza města. A zjistit, zda je tedy možné i prostřednictvím výtvarného projektu vést žáky dvou tříd základní školy k principům, jenž Environmentální výchova předkládá. Výtvarný projekt vycházel z osobního prožitku žáků nabytého při několikahodinovém pobytu ve vybraném městském parku a výtvarných aktivit, jež tento pobyt ozvláštňovaly a přispívaly k vnímavějšímu pohledu na prostředí, v němž se žáci pohybovali. Pro ověření dosažených výsledků byly použity metody kvalitativního výzkumu v podobě strukturovaného rozhovoru s pěti vylosovanými žáky z obou tříd. Z odpovědí žáků vyplynulo, že i prostřednictvím výtvarného projektu je možné posílit pozitivní vztah žáků k přírodě a k životnímu prostředí a přispět k nabytí vnitřní motivace k ohleduplnému a udržitelnému přístupu k přírodě. Zároveň ale z odpovědí a reakcí žáků vyplynulo, že celkový užitek z projektu se u každého žáka odvíjel od toho, jaký přístup k projektu zaujal, do jaké míry se na jednotlivé aktivity soustředil a do jaké míry byl ochoten nad tím přemýšlet. Což pochopitelně nebylo vyrovnané, a proto i míra naplnění cíle projektu se u...
Videodeník
Špitálská, Anna ; Pfeiffer, Jan (vedoucí práce) ; Kuříková, Michaela (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice videodeníku a jeho začleněním do hodin výtvarné výchovy. V teoretické části jsou definovány základní pojmy související s videodeníkem, jako je video, deník, videoart, videoinstalace, umělecký/autorský dokument, a vlog. Dále je prováděna sonda do tématu historie vizuálních médií, která má za cíl vytvořit osobní kategorii základních principů dokumentace v pohyblivém obraze. Závěr teoretické části je věnován komparaci vybraných autorů zabývajících se užitím videa v umělecké tvorbě. Práce těchto umělců jsou také zahrnuty jako inspirační materiál pro jednotlivé projekty navržené v didaktické části. V praktické části je realizován autorský projekt videodeníku prezentující videoarchiv, který zkoumá každodenní vjemy a obsesi pozorování. Současně je zde popsán proces postprodukce, vztahující se k projektu a proces analýzy jednotlivých záznamů. Předložený projekt je dále využit jako inspirační zdroj pro projekty v didaktické části práce. Didaktická část práce představuje možnosti využití videodeníku ve výuce. Odkazuje se na výstupy v Rámcovém vzdělávacím programu a didaktické využití dosažitelných technologií dokumentace. Ve třech didaktických návrzích má za cíl aktivovat žáky do pozice pozorovatelů dokumentaristů a nastínit jim možnosti práce s videoarchivem a...
Prožitek ve výtvarném díle a v galerijním prostoru
Havránková, Simona ; Pfeiffer, Jan (vedoucí práce) ; Francová, Sylva (oponent)
Teoretická část práce se skládá ze tří vzájemně provázaných oblastí. Patří mezi ně výstavní prostor, výstava jako médium a kurátorství. Součástí zvolených témat je představení vývoje výstavního prostoru. Dále se práce zabývá faktory, které proměňují celkový zážitek z návštěvy nebo ovlivňují divákův prožitek z vystaveného díla. Kapitola výstavy v roli zprostředkovatele předkládá nejčastější příčiny odmítavého postoje veřejnosti. Ve třetí části je zpracováno kurátorství, kde jsou představeny pozice kurátora. Součástí praktické části je návrh na různá řešení instalace v prostoru a nabízí návrhy, jak propojit výstavní prostor s uměleckými díly. Ve spojení s řešenou problematikou odpojení široké veřejnosti od umění se práce dále zabývá tvorbou jako formou zážitku. Cílem bylo navrhnout možné řešení, které by skrze galerijní edukaci mohlo napomoci k lepším vztahům mezi veřejností, galerií a současným uměním. Praktická část dále obsahuje autorský projekt, ve kterém je vytvořen návrh kurátorské koncepce, ke které jsou v didaktické části navrženy tematické řady. Podstatou všech zvolených témat bylo nacházet souvislosti v různých oblastech týkajících se umění a uvažovat o výstavě více pedagogicky. Prvek, který propojuje jednotlivé části bakalářské práce je prožitek diváka. Cíl práce by se dal shrnout jako...
Tvůrčí vizuální proces
Šuková, Klára ; Pfeiffer, Jan (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Práce se zaměřuje na osobní autorský proces. Tyto osobní procesy a prožitky posléze porovnává a konfrontuje s jinými pohledy na toto téma. Záměrem práce bude vyzdvihnutí procesu jako nezbytné části ve výtvarné tvorbě. V práci bude prozkoumáno také autorství jako takové. Důraz bude také kladen na tvorbu současných i minulých autorů a jejich proces během desetiletí tvorby. V praktické části se práce zabývá "art based researchem" kdy autorka analyzuje svá vlastní díla a snaží se najít opakující se vzory ve svých procesech tvorby. Poukazuje také na důležitost role učitele a jeho vedení k důležitosti procesu a nejen cíle. KLÍČOVÁ SLOVA Výzkum uměním, autorství, autorský proces, tvorba, proces tvorby, prožitek autorky, sebereflexe
Videoart v galeriích a jako pomocný prostředek při výuce
Wižďálková, Dita ; Pfeiffer, Jan (vedoucí práce) ; Kuříková, Michaela (oponent)
Teoretická část bakalářské práce se zaměřuje na základní představení historie pohyblivého obrazu až po současnost. Dále seznámí čtenáře s videoartem pomocí individuálně vytvořeného seznamu jednotlivých forem a strategií, které se využívají při tvorbě videí a filmů. Seznam představuje principy a formy využití videa, jak pro galerijní prostor, tak pro prostor veřejný. Didaktická část bakalářské práce se zaměřuje na použití videa ve výuce ve formě edukačního nástroje. Dále pojednává o využití nových médií v hodinách výtvarné výchovy. Následně jsou v práci představeny návrhy vyučovacích hodin výtvarné výchovy s využitím videa jako inspiračním tvůrčím podnětem pro vlastní práci žáků. Návrhy jsou tvořeny vždy individuálně s jinou využívanou formou tvorby videa. Praktická část bakalářské práce představí sérii autorských prací, které reflektují nabité zkušenosti a poznatky z teoretické části práce. Dále je propojena s částí didaktickou, kdy autorská videa jsou tvořena za účelem motivace k návrhům vyučovacích hodin. KLÍČOVÁ SLOVA pohyblivý obraz, videoart, umění, média, pedagogika, výtvarná a mediální výchova

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 98 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.