Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Activation and function of BH3-only proteins from the Bcl-2 family
Peterka, Martin ; Anděra, Ladislav (vedoucí práce) ; Pavlů, Barbora (oponent)
Proteiny z rodiny Bcl-2 (B-cell lymphoma-2) jsou klíčovými regulátory apoptózy u mnohobuněčných živočichů. U savců tyto proteiny regulují permeabilizaci vnější mitochondriální membrány (MOMP), jež vede k uvolnění pro-apoptotických molekul z mezimembránového prostoru mitochondrií a následné apoptóze. Poruchy v signalizaci těmito proteiny mohou u savců vyústit v různé patologické stavy včetně rakoviny. BH3 proteiny tvoří pro-apoptotickou podskupinu Bcl-2 rodiny. Fungují zejména jako senzory různých pro-apoptotických podnětů, jako je například nedostatek cytokinů, genotoxický stres či aktivace "receptorů smrti". U savců bylo identifikováno přes deset BH3 proteinů, z nichž osm se účastní regulace MOMP. Těmito "konvenčními" BH3 proteiny jsou Bim, Bid, Puma, Noxa, Bad, Hrk, Bik and Bmf. Tato práce nabízí přehled o jejich původu, struktuře, aktivaci a funkci v apoptotické signalizaci.
Marketingová komunikace FIBA MS v basketbalu žen 2010
Peterka, Martin ; Šíma, Jan (vedoucí práce) ; Blažek, Daniel (oponent)
Název: Marketingová komunikace FIBA MS v basketbalu žen 2010 Cíle: Cílem mé diplomové práce bude na základě pozorování a vlastní aktivity popsat marketingovou komunikaci MS v basketbalu žen 2010. Práce by měla sloužit jako popis jednotlivých částí marketingové komunikace sportovní akce. Cílem je vytvořit popisem vzniku a fungování marketingové komunikace v praxi návod pro jednu z možností, jak sestavit marketingovou komunikaci sportovní akce. Metody: Hlavní metodou je popisná analýza. Práce využívá také evaluaci, návrh a demonstraci. Ze zjištěných dat je vytvořena SWOT analýza. Výsledky: Práce ukázala, že všechny složky marketingové komunikace by měly být vzájemně propojené a uvažovat jedna druhou. Nejvíce se práce věnuje oblasti Public Relations, kde se klade důraz především na dosažení potřebné popularity. Používají se jak specializovaná, tak masová média. Informační tok od sportovní organizace k zástupcům médií by měl dodržovat rovnováhu mezi kvantitou a kvalitou. Klíčová slova: marketingová komunikace, basketbal, SWOT analýza
Charakterizace TRAILem indukované, receptor-specifické signalizace v nádorových buňkách.
Peterka, Martin ; Anděra, Ladislav (vedoucí práce) ; Rohlena, Jakub (oponent)
TNF-related apoptosis-inducing ligand (TRAIL) je protein patřící do TNF rodiny exprimovaný hlavně hematopetickými buňkami. TRAIL je zajímavý zejména svou schopností vyvolat apoptózu v mnohých nádorových buňkách. TRAIL je také schopen iniciovat několik dalších signálních drah, jako například MAP kinázovou signalizaci, či aktivaci NF-B dráhy. Lidský TRAIL váže celkem pět receptorů, z nichž pouze dva jsou schopny iniciovat apoptotickou a neapoptotickou signalizaci v cílových buňkách. Oba receptory jsou široce koexprimovány na zdravých i nádorových buňkách. Jaký je relativní příspěvek jednotlivých receptorů k TRAILem indukované signalizaci není dobře prostudováno. V této práci jsme pomocí DR4/DR5-specifických variant ligandu TRAIL prozkoumali, jakým způsobem se tyto jednotlivé receptory zapojují do TRAILem indukované aktivace apoptózy a drah NF-B, JNK, p38, ERK1/2 a TAK1 ve vybraných kolorektálních nádorových buňkách. Ukazujeme, že v DLD-1 buňkách apoptóza a JNK kináza jsou aktivovány zejména DR4-specifický ligandem. V rezistentní linii HT-29, ačkoliv apoptotický komplex DISC byl formován zejména DR4-specifickým ligandem, dráha NF-B byla indukována zejména DR5 selektivním ligandem. V ostatních prozkoumaných případech vyvolaly oba ligandy srovnatelné odpovědi. Tato práce nabízí první systematický pohled na...
Marketingová komunikace FIBA MS v basketbalu žen 2010
Peterka, Martin ; Šíma, Jan (vedoucí práce) ; Blažek, Daniel (oponent)
Název: Marketingová komunikace FIBA MS v basketbalu žen 2010 Cíle: Cílem mé diplomové práce bude na základě pozorování a vlastní aktivity popsat marketingovou komunikaci MS v basketbalu žen 2010. Práce by měla sloužit jako popis jednotlivých částí marketingové komunikace sportovní akce. Cílem je vytvořit popisem vzniku a fungování marketingové komunikace v praxi návod pro jednu z možností, jak sestavit marketingovou komunikaci sportovní akce. Metody: Hlavní metodou je popisná analýza. Práce využívá také evaluaci, návrh a demonstraci. Ze zjištěných dat je vytvořena SWOT analýza. Výsledky: Práce ukázala, že všechny složky marketingové komunikace by měly být vzájemně propojené a uvažovat jedna druhou. Nejvíce se práce věnuje oblasti Public Relations, kde se klade důraz především na dosažení potřebné popularity. Používají se jak specializovaná, tak masová média. Informační tok od sportovní organizace k zástupcům médií by měl dodržovat rovnováhu mezi kvantitou a kvalitou. Klíčová slova: marketingová komunikace, basketbal, SWOT analýza
Activation and function of BH3-only proteins from the Bcl-2 family
Peterka, Martin ; Anděra, Ladislav (vedoucí práce) ; Pavlů, Barbora (oponent)
Proteiny z rodiny Bcl-2 (B-cell lymphoma-2) jsou klíčovými regulátory apoptózy u mnohobuněčných živočichů. U savců tyto proteiny regulují permeabilizaci vnější mitochondriální membrány (MOMP), jež vede k uvolnění pro-apoptotických molekul z mezimembránového prostoru mitochondrií a následné apoptóze. Poruchy v signalizaci těmito proteiny mohou u savců vyústit v různé patologické stavy včetně rakoviny. BH3 proteiny tvoří pro-apoptotickou podskupinu Bcl-2 rodiny. Fungují zejména jako senzory různých pro-apoptotických podnětů, jako je například nedostatek cytokinů, genotoxický stres či aktivace "receptorů smrti". U savců bylo identifikováno přes deset BH3 proteinů, z nichž osm se účastní regulace MOMP. Těmito "konvenčními" BH3 proteiny jsou Bim, Bid, Puma, Noxa, Bad, Hrk, Bik and Bmf. Tato práce nabízí přehled o jejich původu, struktuře, aktivaci a funkci v apoptotické signalizaci.
Současná finanční krize a její dopad na mezinárodní obchod
Peterka, Martin ; Drozen, František (vedoucí práce) ; Marková, Jana (oponent)
Práce si klade za cíl jednak objasnit faktory, které vedly ke vzniku současné finanční krize, a dát je do souvislostí. Důraz je kladen zejména na způsob poskytování hypoték v USA, politiku FEDu a na kreditní deriváty. Dále se práce věnuje dopadům krize na významná odvětví, trhy a státy. Jsou diskutovány účinky krize na bankovnictví, akciové a komoditní trhy, realitní sektor a automobilový průmysl jako na důležité determinanty mezinárodního obchodu. Krátce je naznačeno, jak se s krizí vypořádaly státy jako Německo, Čína, USA a i Česká republika. Závěr práce je pak věnován dopadům krize na mezinárodní obchod, které vyplývají z problematiky řešené v předchozích částech. Diskutována je komoditní i teritoriální struktura mezinárodního obchodu v letech krize, zdůrazněny jsou pak dopady na zahraniční obchod České republiky.
Investice do drahých kovů a kamenů
Peterka, Martin ; Drozen, František (vedoucí práce) ; Drozenová, Alice (oponent)
Práce se zaměřuje na oblast drahých kovů a kamenů z hlediska jejich využití k investičním účelům. Zabývá se základními charakteristikami jednotlivých druhů drahých kovů a kamenů, způsoby jejich využití v hospodářství, strukturou trhu s nimi, vývojem ceny s důrazem na hlavní cenové výkyvy, jejich příčiny a důsledky. Dále jsou zmíněny oblasti jejich těžby a společnosti těžbu provádějící. Největší část práce je věnována investičním instrumentům spojeným s drahými kovy a kameny, trhům, na nichž jsou obchodovány, a jejich dostupnosti a vhodnosti pro drobné investory.

Viz též: podobná jména autorů
8 PETERKA, Michal
4 Peterka, Matěj
8 Peterka, Michal
1 Peterka, Milan
3 Peterka, Miroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.