Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Algorithms for Detection and Correction of Local Degradations in Digital Audio Signals
Kúdela, Jakub ; Toropila, Daniel (vedoucí práce) ; Petříček, Martin (oponent)
Názov: Algoritmy detekcie a korekcie lokálnych znehodnotení digitálneho audio signálu Autor: Jakub Kúdela E-mailová adresa autora: jakub.kudela@gmail.com Katedra: Katedra teoretické informatiky a matematické logiky Veducí práce: Mgr. Daniel Toropila E-mailová adresa vedúceho: daniel.toropila@mff.cuni.cz Abstrakt: Lokálne znehodnotenia audio signálu sú nespojitosti v záznamovej stope. Sú zapričinené charakterom nahrávacieho procesu alebo stárnutím či po- škodením záznamového média. V mnohých prípadoch sú tieto nespojitosti pri posluchu nežiadúce a tak existuje množstvo metód, ktoré si kladú za ciel' po- škodené nahrávky reštaurovat'. V úvode práca oboznámi čitatel'a s vybranými algoritmami pre detekciu a korekciu lokálnych znehodnotení v digitálnych audio signáloch. Jeden z predostretých algoritmov v práci je vlastnou aplikáciou ume- lých neurónových sietí na danú problematiku. Súčast'ou práce je implementácia vybraných algoritmov spolu s experimentami. Ciel'om experimentov je objektívne aj subjektívne porovnat' výkony vybraných algoritmov. V práci je navrhnutá me- tóda pre objektívne hodnotenie kvality detekcie a korekcie, ktorá, ako sa ukáže, do značnej miery odpovedá subjektívnemu hodnoteniu. Výsledky experimentov ukazujú, že...
Erasing of disturbing objects from digital pictures
Duga, Radovan ; Surynek, Pavel (vedoucí práce) ; Petříček, Martin (oponent)
Ciel'om tejto práce je preštudovat' metódy súvisiace s odstraňovaním nežiadúcich objektov z digitálnej fotografi e a následne navrhnút' a implementovat' grafi cký nástroj, ktorý bude poloautomaticky (za pomoci užívatel'a) túto činnost' prevádzat'. Súčasné nástroje neponúkajú dostatočné metódy, preto sa v tomto programe pokúsime poskytnút' užívatel'ovi dostatočné nástroje pre jednoduché odstránenie označeného objektu. Spracovanie fotografi e bude vykonané pomocou niekol'kých nástrojov, kde každý nástroj získa z obrázku isté informácie, ktoré predá niektorému následujúcemu nástroju. Každý nástroj bude mat' možnost' kon figurácie. Po správnom nastavení parametrov nástrojov užívatel' uloží výsledný obrázok. Program bol implementovaný v jazyku C++ pre jeho rýchlost' a platformovú nezávislost'.
GeoGen - Scriptable generator of terrain height maps
Zábský, Matěj ; Petříček, Martin (vedoucí práce) ; Krajíček, Václav (oponent)
Tato práce představuje skriptovatelný generátor výškových map terénu. Skripty pro tento generátor jsou psány v skriptovacím jazyce podobném jazyku C. Nástroje použitelné při generování terénu zahrnují generátory náhodného šumu, filtry, kombinační funkce, maskovací funkce a simulátory vodní a tepelné eroze. Grafické vývojové prostředí integrující tento generátor s moderním editorem kódu, 3D prohlížečem výškových map a dalšími nástroji je také představeno. Existující programy pro vytváření terénu jsou analyzovány. Probrány jsou různé algoritmy použité při generování výškových map. Také jsou prezentovány ukázkové skripty napsané pro tento generátor.
Origami diagram creator
Pecka, Martin ; Petříček, Martin (vedoucí práce) ; Podzimek, Andrej (oponent)
Program Origamist si klade za cíl pomoci s tvorbou návodů na skládání origami modelů. V současné době jsou nejběžnějšími metodami pro tvorbu těchto návodů buď ruční kreslení všech kroků v obrázkovém editoru, nebo nafocení jednotlivých kroků a manuální sestavení návodu z nich (opět v obrázkovém editoru). Origamist na toto pole přináší novou alternativu. Autor tak dostává možnost přenést posloupnost ohybů papíru, z nichž se návod skládá, do programu Origamist, jenž z nich dokáže vygenerovat několik druhů výstupu - v origamistických kruzích nejrozšířenější PDF návod, ale i návod jako obrázek (PNG, SVG), nebo dokonce jako animaci procesu skládání. Přidanou hodnotou pak je snadná možnost přeložit popisky kroků do více jazyků.
Algoritmy umělé inteligence pro hru šachy
Ivanová, Marika ; Petříček, Martin (vedoucí práce) ; Iša, Jiří (oponent)
Primárním cílem této práce je prostudovat a shrnout současné algoritmy používané v počítačovém šachu s jejich následnou implementací. Součástí práce je aplikace, která, kromě běžné šachové hry jednoho hráče proti počítači, ponechává uživateli možnost volby používaného algoritmu a nastavení jejich parametrů. Teoretická část se zaměřuje zejména na postupy šachového programování a jejich názorné vysvětlení. Na algoritmech umělé inteligence bylo provedeno několik měření, jejichž výsledky jsou zde prezentovány.
Sledování tělních trubic
Petříček, Martin ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Maršálek, Lukáš (oponent)
Rentgen a pozdějipočítačová tomografi e umožnila lékařům nahlížet dovnitř pacienta bez použití invazivních metod a stává se dnes stále běžnější součástí lékařského vyšetření. Zpracování a zkoumání trojrozměrných obrazových dat stále skrývá některé nevyřešené úlohy a vyžaduje čas a odborné znalosti. Úkolem této práce je poskytnout algoritmus a program pro sledování tělních trubic ve trojrozměrných datech, což by mělo zkrátit čas potřebný pro některá lékařská vyšetření. Hledání trubic a jejich měření, například délky, objemu nebo průměru je žádoucí, stejně jako jejich zobrazování co nejpřehlednějším způsobem. V algoritmu jsou použité deformovatelné modely. Výsledný program je multiplatformní a funguje na Windows nebo libovolném systému Unixového typu.
Algorithms for solving the Sokoban game
Galajda, Martin ; Surynek, Pavel (vedoucí práce) ; Petříček, Martin (oponent)
Cieľom práce je priniesť uceleného sprievodcu problémom riešenia hry SOKOBAN. Práca sa zaoberá postupne problematikami definície problému, štúdiami jeho náročnosti, výberom vhodných algoritmov, a napokon aj ich implementáciou a testovaním. Štúdia demonštruje známe dôkazy NPzložitosti a PSPACE-úplnosti problému. Neskôr sa práca venuje výberu a charakteristike vhodných algoritmov na riešenie problému. V rámci práce tiež vznikol program SokobanSolver, riešiaci množstvo bludísk hry SOKOBAN automaticky. Ukážeme si, ako sa tento program používa a ako funguje. Pozrieme sa tiež na program SokobanGenerator, ktorý vznikol ako podpora programu SokobanSolver. Tento program vytvára veľké množstvo náhodných bludísk, ktoré slúžia ako zdroj problémov programu SokobanSolver. Na konci práce sú uvedené údaje získané programom SokobanSolver. Bolo porovnané veľké množstvo riešení bludísk. Výsledky sú graficky spracované a diskutované. Najzaujímavejšie výsledky sú zhrnuté v závere celej práce.
GeoGen - Scriptable generator of terrain height maps
Zábský, Matěj ; Petříček, Martin (vedoucí práce) ; Krajíček, Václav (oponent)
Tato práce představuje skriptovatelný generátor výškových map terénu. Skripty pro tento generátor jsou psány v skriptovacím jazyce podobném jazyku C. Nástroje použitelné při generování terénu zahrnují generátory náhodného šumu, filtry, kombinační funkce, maskovací funkce a simulátory vodní a tepelné eroze. Grafické vývojové prostředí integrující tento generátor s moderním editorem kódu, 3D prohlížečem výškových map a dalšími nástroji je také představeno. Existující programy pro vytváření terénu jsou analyzovány. Probrány jsou různé algoritmy použité při generování výškových map. Také jsou prezentovány ukázkové skripty napsané pro tento generátor.
Algoritmy umělé inteligence pro hru šachy
Ivanová, Marika ; Petříček, Martin (vedoucí práce) ; Iša, Jiří (oponent)
Primárním cílem této práce je prostudovat a shrnout současné algoritmy používané v počítačovém šachu s jejich následnou implementací. Součástí práce je aplikace, která, kromě běžné šachové hry jednoho hráče proti počítači, ponechává uživateli možnost volby používaného algoritmu a nastavení jejich parametrů. Teoretická část se zaměřuje zejména na postupy šachového programování a jejich názorné vysvětlení. Na algoritmech umělé inteligence bylo provedeno několik měření, jejichž výsledky jsou zde prezentovány.
Feature selection for text classification with Naive Bayes
Lux, Erik ; Petříčková, Zuzana (vedoucí práce) ; Petříček, Martin (oponent)
Tato práce se zabývá výzkumem v oblasti klasifikace dokumentů. Popisuje již existujici techniky s důrazem na Naivní Bayesův klasifikátor. Zmíněny jsou i některé z metod pro výběr příznaků. Teoretické pozadí je základem pro implementaci klasifikační knihovny založené na metodě Naivního Bayesovského klasifikátoru. Knihovna poskytuje kromě samotného klasifikátoru i paletu nástrojů pro předzpracování textu. Tyto nástroje umožňují práci s rozličným typem dokumentů, ale především značně snižují nadbytečné dimenze vstupních dat. Knihovna je testována na dvou různych referenčních datových sadách na kterých jsou diskutovány rozdíly chování jednotlivých metod pro výběr příznaků. Funkčnost celé knihovny je prakticky ověřena jejím začleněním do open-source emailového klienta Mailpuccino.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.