Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Španělské divadlo v období frankismu. Antonio Buero Vallejo (1916- 2000)
Petáková, Linda ; Christov, Petr (vedoucí práce) ; Pšenička, Martin (oponent)
Touto prací se snažím představit základní rysy španělské dramatiky 20. století na pozadí frankistické diktatury. Hlavní pozornost je zaměřena na Antonia Buera Valleja (1916- 2000), největší osobnost španělského poválečného divadla. První kapitoly seznamují čtenáře s okolnostmi, které vedly k frankismu, jeho průběh a vliv na španělskou divadelní kulturu. Okolnosti vzniku dramatických děl v této době nastiňuji skrze osobnost Antonia Buera Valleji, přičemž se zaměřuji jak na konkrétní díla tohoto dramatika, tak na jeho život, kterým je jeho tvorba značně ovlivněna. Základní dramatické prostředky, kterými se Antonia Buero Vallejo zapsal jak do španělské, tak do světové dramatiky, se pokusím přiblížit na třech hrách z frankistického období, které jsou v současné době dostupné v českém překladu, tedy Historia de una escalera, La doble historia del doctor Valmy a El sueno de Ia razón. Dostatečná rozdílnost těchto tří dramat dává prostor k poznání Antonia Buera Valleji z různých pohledů a sledovat jeho vývoj od hry Historia de una escalera, díky které se ve Španělsku proslavil, až po El sueiío de Ia razón, což byla poslední Buerova hra uvedená během frankistické diktatury. Vzhledem k tomu, že v Čechách tvorbě tohoto dramatika zatím nebyla věnována větší pozornost, doprovázím hry stručným shrnutím děje, které by...
Španělské divadlo v období frankismu. Antonio Buero Vallejo (1916- 2000)
Petáková, Linda ; Pšenička, Martin (oponent) ; Christov, Petr (vedoucí práce)
Touto prací se snažím představit základní rysy španělské dramatiky 20. století na pozadí frankistické diktatury. Hlavní pozornost je zaměřena na Antonia Buera Valleja (1916- 2000), největší osobnost španělského poválečného divadla. První kapitoly seznamují čtenáře s okolnostmi, které vedly k frankismu, jeho průběh a vliv na španělskou divadelní kulturu. Okolnosti vzniku dramatických děl v této době nastiňuji skrze osobnost Antonia Buera Valleji, přičemž se zaměřuji jak na konkrétní díla tohoto dramatika, tak na jeho život, kterým je jeho tvorba značně ovlivněna. Základní dramatické prostředky, kterými se Antonia Buero Vallejo zapsal jak do španělské, tak do světové dramatiky, se pokusím přiblížit na třech hrách z frankistického období, které jsou v současné době dostupné v českém překladu, tedy Historia de una escalera, La doble historia del doctor Valmy a El sueno de Ia razón. Dostatečná rozdílnost těchto tří dramat dává prostor k poznání Antonia Buera Valleji z různých pohledů a sledovat jeho vývoj od hry Historia de una escalera, díky které se ve Španělsku proslavil, až po El sueiío de Ia razón, což byla poslední Buerova hra uvedená během frankistické diktatury. Vzhledem k tomu, že v Čechách tvorbě tohoto dramatika zatím nebyla věnována větší pozornost, doprovázím hry stručným shrnutím děje, které by...
Umění z místa - Terénní výzkum a strategie jeho inscenace
Petáková, Linda ; ŽIŽKA, Tomáš (vedoucí práce) ; HALAŠ, Adam (oponent)
Bakalářská práce pojednává o divadelní tvorbě založené na předchozím terénním výzkumu. V práci reflektuji a analyzuji vznik divadelní inscenace "Marie to dala. Jak to dá? ty?", která byla mou bakalářsskou inscenací. Rozepisuji jednotlivá stádia tvorby a způsob práce. Hlavní důraz je položen na práci se zdroji v tvůrčím procesu a divadelní tvorbu v nedivadelním prostoru.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.