Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Od Ženského klubu k Šrámkově Sobotce. Osobnost a dílo Miloslavy Hrdličkové-Šrámkové
Blahoňovská, Šárka ; Heczková, Libuše (vedoucí práce) ; Penkalová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl představit Miloslavu Hrdličkovou-Šrámkovou nejen jako důležitou součást ženského emancipačního hnutí 1. poloviny 20. století u nás, ale především jako samostatnou tvůrčí osobnost. Hlavní pozornost je věnována její publicistické činnosti v časopise Ţenská rada a ediční práci v 50. letech 20. století, v práci je zohledněn i archivní materiál a korespondence s Fráňou Šrámkem. Výsledkem práce bude i bibliografie časopiseckých prací Miloslavy Hrdličkové-Šrámkové. Klíčová slova: Miloslava Hrdličková-Šrámková, Ţenský klub český, Ţenská rada, emancipační hnutí, Fráňa Šrámek, Šrámkova Sobotka
Jak média přispívala k vytváření životního stylu obyvatel Československa
Dlabáčková, Barbora ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Penkalová, Lenka (oponent)
Diplomová práce Jak média přispívala k vytváření životního stylu obyvatel Československa se zabývá životem v socialistickém Československu z pohledu dvou vybraných novin. Práce zkoumá, jak v celostátní Lidové demokracii a regionální (východočeské) Pochodni psali o životním stylu, o čem se občan - čtenář mohl dozvědět a jaké informace si odnesl. Téma životního stylu je velmi široké, proto jsme si vybrali pouze oblast bytové výstavby, bytové kultury nejen v souvislosti s vlastní bytovou dispozicí, také v souvislosti s nábytkem, textiliemi a dekoracemi. Dále práce zkoumá oblast volného času, zaměřenou převáženě na rekreaci, kterou zastupují hlavně fenomény hromadné odborové rekreace, pionýrského tábora, chataření a chalupaření a táboření a dovolené trávení v karavanech a kempech. Posledním tématem je samozřejmě móda jako nedílná součást životního stylu, a to hlavně móda pro ženy, protože o mužské módě jsme v době socialismu příliš mnoho informací nenašli. Nalezené texty jsme dále rozdělili na kategorie zpravodajské, publicistické a reklamní texty, přičemž do publicistiky jsme ještě přidali téma rady a tipů do domácnosti, recepty a podobné rubriky. V reklamě jsme samozřejmě využili i spotřebního zboží, které lze použít v domácnosti či na dovolené (např. kuchyňské přístroje, televizory, stany atd.). Nejenže nás...
Od Ženského klubu k Šrámkově Sobotce. Osobnost a dílo Miloslavy Hrdličkové-Šrámkové
Blahoňovská, Šárka ; Heczková, Libuše (vedoucí práce) ; Penkalová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl představit Miloslavu Hrdličkovou-Šrámkovou nejen jako důležitou součást ženského emancipačního hnutí 1. poloviny 20. století u nás, ale především jako samostatnou tvůrčí osobnost. Hlavní pozornost je věnována její publicistické činnosti v časopise Ţenská rada a ediční práci v 50. letech 20. století, v práci je zohledněn i archivní materiál a korespondence s Fráňou Šrámkem. Výsledkem práce bude i bibliografie časopiseckých prací Miloslavy Hrdličkové-Šrámkové. Klíčová slova: Miloslava Hrdličková-Šrámková, Ţenský klub český, Ţenská rada, emancipační hnutí, Fráňa Šrámek, Šrámkova Sobotka
Rubriky pro ženy v denním tisku 20.let 20.století a jejich autorky: Olga Fastrová, Marie Fantová, Milena Jesenská, Staša Jílovská a Zdena Wattersonová
Penkalová, Lenka ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Burešová, Jana (oponent) ; Mocná, Dagmar (oponent)
Ve své disertační práci jsem se zaměřila na žánr tak zvaných ženských hlídek, specializovaných rubrik v denním tisku, které byly určeny zejména ženskému publiku. První rubriky pro ženy se objevily v amerických denících koncem 19. století a rychle si získávaly oblibu. Ačkoli novinové psaní pro ženy představovalo v prvních desetiletích 20. století výrazný fenomén, zejména v oblasti populární kultury, čeští odborníci zaměření na dějiny médií věnovali tomuto tématu zatím jen minimální pozornost. Vzhledem k neexistenci sekundární literatury, z níž by bylo možné čerpat informace o vzniku, vývoji a podobě ženských rubrik v československých denících po roce 1918, jsem se soustředila především na podrobnou recepci vybraných deníkových titulů (Lidové noviny, Národní listy, Tribuna, Národní politika, Prager Presse) a sledovala jsem, jak jednotlivé redakce vytvářely a spravovaly rubriky určené ženským čtenářkám. Konkrétně mě zajímal obsah a zaměření příspěvků, layout, typografie, ilustrace a autorské zázemí jednotlivých rubrik ve vybraném časovém období (1918-1930). Výzkum prokázal, že ženské hlídky byly velice platnou a oblíbenou součástí novin, a to jak z pohledu čtenářů, tak z pohledu redakčního vedení, a že autorky těchto rubrik, jimž se věnuji v pěti samostatných biografických kapitolách, se významně...
Jak média přispívala k vytváření životního stylu obyvatel Československa
Dlabáčková, Barbora ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Penkalová, Lenka (oponent)
Diplomová práce Jak média přispívala k vytváření životního stylu obyvatel Československa se zabývá životem v socialistickém Československu z pohledu dvou vybraných novin. Práce zkoumá, jak v celostátní Lidové demokracii a regionální (východočeské) Pochodni psali o životním stylu, o čem se občan - čtenář mohl dozvědět a jaké informace si odnesl. Téma životního stylu je velmi široké, proto jsme si vybrali pouze oblast bytové výstavby, bytové kultury nejen v souvislosti s vlastní bytovou dispozicí, také v souvislosti s nábytkem, textiliemi a dekoracemi. Dále práce zkoumá oblast volného času, zaměřenou převáženě na rekreaci, kterou zastupují hlavně fenomény hromadné odborové rekreace, pionýrského tábora, chataření a chalupaření a táboření a dovolené trávení v karavanech a kempech. Posledním tématem je samozřejmě móda jako nedílná součást životního stylu, a to hlavně móda pro ženy, protože o mužské módě jsme v době socialismu příliš mnoho informací nenašli. Nalezené texty jsme dále rozdělili na kategorie zpravodajské, publicistické a reklamní texty, přičemž do publicistiky jsme ještě přidali téma rady a tipů do domácnosti, recepty a podobné rubriky. V reklamě jsme samozřejmě využili i spotřebního zboží, které lze použít v domácnosti či na dovolené (např. kuchyňské přístroje, televizory, stany atd.). Nejenže nás...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.