Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 138 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Blended learning pro výuku předmětů Radiologie
PELIKÁN, Jiří
Cílem mé bakalářské práce na téma Blended learning pro výuku předmětu Radiologie bylo vytvoření přehledného seznamu základních skiagrafických projekcí v radiodiagnostice, k nim přidaného psaného návodu, fotografické dokumentace pro snadnější pochopení tvorby dané projekce a výukového programu v prostředí moodle. V teoretické části práce jsem se zabýval vznikem rentgenového záření, jeho vlastnostmi a možnostmi použití. Zmínil jsem také rizika při jeho používání, nutnost správné radiační ochrany a rozebral jsem části rentgenového přístroje a systémů, které se při skiagrafii používají. V praktické části jsem vytvořil seznam standardně používaných skiagrafických projekcí. Za využití odborných skript, návodů, standardů a zkušeností radiologických pracovníků Nemocnice Kyjov jsem k nim následně vytvořil textový manuál, doplněný o mnou vytvořenou fotografickou dokumentaci jednotlivých projekcí na figurantovi. Následně jsem vyhotovil výukový program v prostředí Moodle ZSF JU doplněný o baterii zkouškových otázek.
Místo chůvy v rodině a její obraz v současné společnosti
Topinková, Michaela ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Vítečková, Michaela (oponent)
Tato práce má teoreticko - výzkumný charakter a klade si za cíl poskytnout čtenáři komplexní pohled na problematiku chův na území České republiky. Dovoluje si upozornit na složitosti, nejasnosti a neúplnosti v naší právní legislativě a pokouší se nabídnout řešení v podobě profesionalizace tohoto povolání. V první polovině teoretické části se věnuje neinstitucionální péči o děti ve dvou formách a to péči o děti poskytovanou chůvou ve vlastní domácnosti a v rodině dítěte. Popisuje vybrané formy těchto služeb v zemích Evropské unie (Německo, Rakousko, Francie, Velká Británie). Následně mapuje podmínky pro poskytování obdobných služeb na našem území a zabývá se fungováním agentur, které poskytují a zprostředkovávají službu hlídání dětí. Druhá polovina teoretické části se věnuje dílčím kapitolám, které popisují potřeby, motivy a důvody rodin, které vyhledávají a využívají služeb chůvy. Nabízí pohled na problematiku vztahů, rolí a pozic chův v rodinách, popisuje typologii problémových rodin, do kterých chůvy přicházejí pracovat a okrajově se zabývá komunikací mezi chůvou, rodiči a jejich dětmi. Praktická část je věnována pěti případovým studiím, které ilustrují skutečnou realitu toho, jak se chůvy do rodin dostávají, jaké vztahy v rodinách panují a z jakých důvodů z rodin odcházejí. Na případové studie navazuje...
Kompetence a jejich rozvoj v novém skautském výchovném programu
Kuberová, Kateřina ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce se věnuje rozvoji klíčových kompetencí prostřednictvím skautské výchovy. Zaměřuje se na proměnu výchovného programu v dětské organizaci Junák - svaz skautů a skautek ČR na počátku 21. století. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V první části se věnuje popisu historie, poslání a principů skautingu. Zabývá se i vývojem skautingu v Československu (resp. České republice) po roce 1990 a věnuje se též Junáku z pohledu veřejnosti, kdy čerpá z výzkumů, které byly provedeny v roce 2003. Diplomová práce porovnává historické i současné výchovné nástroje, které slouží k všestrannému osobnímu rozvoji. Popisuje prvotní impulsy, které vedly ke změně programu a systém kompetencí, který je pro Nový program zásadní. Praktická část nabízí návody a náměty na efektivní rozvoj kompetencí, věnuje se přípravě dospělých a charakterizuje základní výchovné nástroje, které skautský program pro rozvoj osobnosti využívá. Práce je doplněna přílohami, které obsahují ukázky starých i současných materiálů a tabulky shrnující rozpracování kompetencí.
Rozvoj učební autonomie jako osobnostní kvality (se zaměřením na výuku cizích jazyků)
Svárovský, Jan ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Pelikán, Jiří (oponent)
Současná doba klade velké nároky na žáky, ale i na lidi, kteří už dávno opustili školní lavice. Neustálý rozvoj moderních technologií a z něj vyplývající nové možnosti pro jednotlivce, firmy a různé další instituce s sebou nese zvyšující se nároky na vědění, dovednosti-klíčové kompetence jako jsou například odpovědnost, spolehlivost, myšlení a učení, řešení problémů a tvořivost, samostatnost a výkonnost, komunikace a spolupráce, zdůvodňování a hodnocení apod. Jen malá část obyvatel rozvinutých zemí si může dovolit neučit se novým věcem a využívat znalosti ze školy a následně jen z praxe. Požadavky školy, trhu práce, strach ze ztráty zaměstnání , ale i činnosti ve volném čase jsou silnými motivy pro další sebevzdělávání. Práce zaujímá v žebříčku hodnot vysokou příčku a má zásadní vliv na vnímání naší identity a společenského postavení. Mezinárodní organizace (OECD, UNESCO aj.) si tuto novou realitu uvědomily a změnily požadavek celoživotního vzdělávání na požadavek celoživotního učení (lifelong learning). V Helsinkách vychází od roku 1997 specializovaný časopis Lifelong Learning in Europe. Mluví se o učící se společnosti. Jedinec je nucen několikrát za život změnit svou kvalifikaci, jsme společnost, která se učí celý život.
Klima školní třídy
Baštářová, Anna ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Pelikán, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá klimatem školy a třídy. Rozebírá pojem prostředí a prostředí školy. Klima školy zobrazuje z různých pohledů a definic. Vymezuje základní termíny - prostředí, atmosféra, sociální klima - jako sociálně psychologické jevy. Uvádí hlavní přístupy ke zkoumání klimatu školní třídy a zabývá se možnostmi jeho diagnostikování.
Specifika učební morálky žáků 9. ročníků ZŠ
Srbová, Štěpánka ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Vališová, Alena (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na specifiku učební morálky žáků 9.ročníku ZŠ. Její podstatou je výzkum provedený mezi žáky 9.ročníků a jejich pedagogy. Provedené výzkumné šetření se zabývá kolísáním učební morálky v průběhu školního roku v souvislosti s přijetím ke studiu na střední školu. Výsledky tohoto výzkumu potvrzují vyslovenou hypotézu a na základě závěrů jsou navrhována možná řešení, jak zmenšit rizika spojená s poklesem učební morálky.
Hudební schopnosti dětí a mládeže jako pedagogický problém
Kysela, Jan ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Kremličková, Marta (oponent)
Diplomová práce Je pojata jako kombinace teoretické studie a teoretickovýzkumných bloků. První část diplomové práce je teoretické povahy a odpovídá na základní otázky týkající se hudebních schopností dětí s důrazem na problematiku jejich měření a hodnocení. Pro lepší orientaci v oblasti hudebního školství a hudební pedagogiky je do teoretické části zahrnuta i část mapující historii a současnost hudebního školství v České republice. Výzkumná část diplomové práce je rozdělena na tři empirické bloky, jejichž cílem je měření hudebních schopností dětí a mládeže, reflexe hudebního prostředí v rodinách a dále zjištění stavu úrovně výuky hudební výchovy v současné škole. Pro jednotlivé výzkumné bloky jsou použity rozdílné metodologické nástroje. Výsledky těchto šetření včetně užitých postupů jsou podrobně rozpracovány spolu s obsáhlým zhodnocením jednotlivých okruhů a jevů. Tyto poznatky mohou sloužit k optimalizaci hudebně-výchovných koncepcí a k zavádění nových metod v hudebním vzdělávání dětí a mládeže.
Kvalita života ve stáří
Novotná, Tereza ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pelikán, Jiří (oponent)
Résumé Diplomová práce se zabývá problematikou stáří, stárnutí a kvalitou života ve stáří. Kvůli demografickému vývoji nabývá problematika stáří a stárnutí na významu. S rostoucím počtem lidí v pokročilejším věku vyvstává otázka zajištění podmínek pro jejich spokojený a kvalitní život. Zaměstnanost ve stáří má v tomto ohledu svou nezastupitelnou roli. Z výsledků šetření vyplývá, že zaměstnanost ve stáří přispívá ke spokojenějšímu životu. Velká část respondentů dále uvádí, že je schopno a má zájem pracovat i po dosažení důchodového věku. To je v souladu se současným trendem posouvání termínu odchodu do důchodu do vyššího věku.
Senioři jako specifická skupina v procesu celoživotního vzdělávání
Tučková, Karolína ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Vališová, Alena (oponent)
Ve své práci jsem se zaměřila na zmapování a provedení analýzy problematiky vzdělávání seniorů. Práce je rozdělena do šesti dílčích částí a má charakter přehledové studie. První část se ve stručnosti zabývá historickým vývojem vzdělávání seniorů. Druhá část sleduje význam jejich vzdělávání, a to z hlediska celospolečenského (důraz je zde kladen na demografický vývoj) i z hlediska samotných jedinců. Důležitou částí této kapitoly je také motivace seniorů k dalšímu vzdělávání. Třetí a čtvrtá část se více zaměřují na samotný proces vzdělávání seniorů. Ve třetí kapitole definuju stáří jako vývojové stadium a dále specifika seniorů ve vzdělávacím procesu, včetně popisu změn kognitivních funkcí, ke kterým dochází a které mají nemalý vliv na proces učení. Čtvrtá kapitola je zaměřena na gerontodidaktiku. Pátá kapitola vymezuje pojem celoživotního vzdělávání, šestá pak shrnuje základní vzdělávací možnosti pro seniory v České republice.
Učitel jako výchovný vzor
Bělka, Miroslav ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pelikán, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na význam a podstatu výchovného vzoru v průběhu utváření a formování osobnosti dítěte, zejména pak v prostředí maloměsta a jeho specifických společenských jevů. Úvodní část práce zahrnuje stručný přehled historických zkušeností z oblasti výchovného působení vzorem učitele. V následujících kapitolách je pozornost věnována teoretické analýze vzoru, principům a zákonitostem nápodoby, jejím psychologickým interpretacím i komparaci v systému dalších psychických mechanismů. Další kapitoly analyzují základní příčiny a důsledky působení potenciálních vzorů lidského chování a jednání. Proces působení vzoru je determinován řadou vnitřních i vnějších činitelů. Součástí práce je proto také deskripce jevů souvisejících s ontogenetickým vývojem osobnosti žáka a stručný popis specifických charakteristik prostředí maloměsta. Ve zbývající části se autor práce zabývá teoretickým rozborem podmínek i možností výchovného působení učitele vzorem a problematikou kompenzace chybějících vzorů prostřednictvím pedagogova osobního příkladu. Nastíněny jsou nejen složky žákovy osobnosti, na které může učitel jako vzor potenciálně působit, ale také základní pravidla pro uplatnění této specifické metody mezilidského ovlivňování. Teoretická část je doplněna empririckým šetřením, realizovaným v souvislosti s...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 138 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 PELIKÁN, Jiří
4 Pelikán, Jakub
1 Pelikán, Jan
3 Pelikán, Jaroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.