|
Effective C++ Binding for Vulkan API
Ruža, Adam ; Karas, Matej (oponent) ; Pečiva, Jan (vedoucí práce)
Many 3D graphics applications are developed using Vulkan in C++ language. The major drawback of Vulkan C++ API is slow compilation time. Aim of this thesis is to create Vulkan C++ API with improved compilation time. A custom API generator was implemented for this purpose. This generator allows advanced customization of Vulkan C++ API. Using automated script, compilation times were measured in detail. By reducing unneccesary parts of code for a specific application, we measured improvement of about 50% to 60% in terms of Vulkan C++ API comilation time.
|
| |
|
Collections of Tools for Easy Game Assets Creation in Blender
Hrabovský, Milan ; Pečiva, Jan (oponent) ; Chlubna, Tomáš (vedoucí práce)
The thesis deals with the creation of an add-on for the open source program Blender, whose task is to facilitate the creation of game assets for amateur developers. Unlike other addons that solve these problems in a more detailed but specific way, this solution is unification and simplification of these tools, for the basic needs of the user. For example, the user can generate snow, character, bounding boxes, merged object with skeleton, level of details, or use tools to explode objects, set active texture, calculate texel density for an object, and load objects on empty points.
|
| |
|
Real-Time Generator of 2.5D Game World
Dubec, Matej ; Pečiva, Jan (oponent) ; Chlubna, Tomáš (vedoucí práce)
The goal of this thesis is to design and create a game world generator, working in real-time, in Unity game engine. The thesis revolves around principes of game creation, methods of procedural generation of objects used in games and describes the design and implementation of the generator.
|
| |
| |
|
Detekce kolizí v počítačové grafice
Stupka, Filip ; Starka, Tomáš (oponent) ; Pečiva, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá řešením detekcí kolizí triviálních matematických i komplexních objektů složené z trojúhelníkových sítí modelů v trojrozměrném prostoru. Simulace kolizí objektů je z hlediska výkonnostního velmi náročné téma a i přesto, že existují postupy a metody, jak k tomuto problému teoreticky přistoupit, ve většině případů tyto postupy jsou příliš pomalé a tedy je třeba optimalizovat a hledat alternativní řešení. U simulace kolizí je také třeba pracovat s diskrétním i spojitým časem, neboť to souvisí s tím, jak přesné kolize objektů chceme a do jisté míry musíme předpovídat pohyb určitých těles. Tato práce je tedy zaměřena na vývoj herních enginů, optimalizací a implementace kolizních algoritmů.
|
| |
|
Detekce kolizí v počítačové grafice
Stupka, Filip ; Starka, Tomáš (oponent) ; Pečiva, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá řešením detekcí kolizí triviálních matematických i komplexních objektů složené z trojúhelníkových sítí modelů v trojrozměrném prostoru. Simulace kolizí objektů je z hlediska výkonnostního velmi náročné téma a i přesto, že existují postupy a metody, jak k tomuto problému teoreticky přistoupit, ve většině případů tyto postupy jsou příliš pomalé a tedy je třeba optimalizovat a hledat alternativní řešení. U simulace kolizí je také třeba pracovat s diskrétním i spojitým časem, neboť to souvisí s tím, jak přesné kolize objektů chceme a do jisté míry musíme předpovídat pohyb určitých těles. Tato práce je tedy zaměřena na vývoj herních enginů, optimalizací a implementace kolizních algoritmů.
|