Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kartografické znázornění vývoje představ žáků o prostorovém uspořádání a geografii Česka
Pastuchová, Tereza ; Hudeček, Tomáš (oponent) ; Bláha, Jan Daniel (vedoucí práce)
Cílem této práce je provést analýzu představ žáků různého věku a bydliště o prostorovém uspořádání a geografii Česka. Výstupem jsou především mapy, které poskytnou názorné srovnání těchto představ. Zvolenou metodou výzkumu je dotazníkové šetření, které proběhlo na čtyřech českých školách. Začátek práce je věnován teorii mentálních map, stanovení hypotéz a průběhu dotazníkového šetření. Vlastní analýza je pak rozdělena na tři části. Hlavní úkol první části spočívá ve vytvoření tzv. agregované mapy mentálních map Česka (pro každou školu zvlášť). Druhá část zkoumá přesnost lokalizace Prahy na těchto mapách. Poslední částí výzkumu je analýza preferencí žáků pro jejich trvalé bydlení. Závěr práce patří souhrnnému zhodnocení výsledků a přináší podněty pro další možné podobné výzkumy a využití práce.
Matematika ve sportu (Sbírka řešených příkladů z matematiky se sportovní tematikou)
Pastuchová, Tereza ; Vedoucí práce, (vedoucí práce) ; Oponent B, (oponent)
Název práce: Matematika ve sportu (Sbírka řešených příkladů z matematiky se sportovní tématikou) Autor: Tereza Pastuchová Katedra (ústav): Katedra didaktiky matematiky Vedoucí diplomové práce: Doc. RNDr. Emil Calda, CSc. e-mail vedoucího: Emil.Calda@mff.cuni.cz Abstrakt: Diplomová práce je koncipována jako sbírka řešených slovních úloh se sportovní tématikou. Je členěna do osmi kapitol, v každé jsou příklady řazeny od nejlehčích. Vprvní části nazvané "Rozcvička" jsou nejjednodušší příklady (většina na úrovni základní školy), určené k "zahřátí" mozkových buněk. Následují kapitoly "Rovnice, nerovnice a jejich soustavy", " Goniometrie a trigonometrie ", "Planimetrie a stereometrie ", "Posloupnosti" a "Kombinatorika a pravděpodobnost". Na závěr je zařazena kapitola "Různé", obsahující např. fyzikální příklady, příklady na logiku apod, a část "Pro náročné" s těžšími příklady. V úvodu každého příkladu je napsáno pár slov ke sportovnímu tématu (historie, aktuality, pravidla, ...), k němuž se vztahuje úkol. Studenti se tak současně mohou dozvědět i něco zajímavého ze světa sportu. Řešení slovních úloh by nemělo být ve vyučování opomíjeno. Studentům většinou nedělá problém počítat, upravovat lýrazy a postupovat podle určitého algoritmu. To, co často nezvládají, je umění porozumět zadání slovní úlohy, matematizovat...

Viz též: podobná jména autorů
1 PASTUCHOVÁ, Taťána
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.