Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Fonematický sluch u dětí předškolního věku
Paprskářová, Nikola ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Hradilová, Tereza (oponent)
Diplomová práce řeší problematiku schopnosti fonematického rozlišování u dětí předškolního věku. Úvodní část je zaměřena na specifika předškolního věku, ontogenezi řeči a charakterizaci fonematického sluchu. Cílem diplomové práce je zjištění úrovně schopnosti fonematické diferenciace u dětí s kochleárním implantátem a dětí intaktních. Výsledky byly získávány pomocí standardizované testové baterie Hodnocení fonematického sluchu u dětí předškolního věku od kolektivu autorů Škodová, Mischek a Moravcová z roku 1995, která je na tuto problematiku vytvořena. Následně byly výsledky obou skupin porovnávány a zjišťovaly se jednotlivé rozdíly ve výkonu mezi dětmi s kochleárním implantátem a dětmi intaktními. Z výzkumu vyplývá, že lepších výsledků v oblasti fonematického rozlišování dosáhly děti intaktní, přestože rozdíl v úspěšnosti mezi oběma skupinami nebyl výrazný. Hlavním přínosem této práce je fakt, že schopnost fonematické diferenciace je u dětí s kochleárním implantátem důležitá a její rozvoj by měl být součastí rehabilitační péče. KLÍČOVÁ SLOVA fonematický sluch, předškolní věk, kochleární implantát, sluchové postižení

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.